jer på becks diet...

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: jer på becks diet...
Hmmm... jeg synes Calle har en pointe i, at hvis ens krop får det den behøver af næring, så BURDE den ikke tage på. Jeg mener: almindelig børn (min egen unge fx) spiser jo når de er sultne og stopper når de ikke er sultne mere. Jeg tror på at hvis vi VIRKELIG er gode til at lytte til vores kroppe (som børn tilsyneladende ofte er - og som Iakob fx træner ved at spise langsomt, så hun kan nå at fornemme mætheden når den indfinder sig), så vil vi være normalvægtige.

Det er jo vores hjerner der kortslutte rog får os til at spise af alle mulige andre årsager: trøst, kedsomhed, fordi det bare smager godt etc.

Udfordringen er så at lære rent faktisk at lytte og også agere når ens krop siger til og fra. For mig selv (og sikkert også mange andre) gælder det, at jeg ofte først bagefter opdager, at jeg spise (videre) af alle mulige andre årsager end reel sult. det er svært, men det KAN læres (er jeg overbevist om)
16 år14. marts 2008 kl. 13:55
re: jer på becks diet...
Måske.. jeg tror ikke helt på den, men studier siger altså at lige meget hvor meget folk har tabt sig, så holder de ikke vægten hvis de ikke selv bevidst styrer motion og kost.

I stedet falder de langsomt tilbage i de gamle vaner som igen gør den tykke og ofte tykkere end før.

I en travl hverdag med fokus alle mulige andre steder så kan det være overordentlig svært at lytte til kroppen signaler, især når mindreværdskomplekser, hyggegenet eller selvmedlidenhedsfølelserne råber: "SPIS SLIK, SPIS CHIPS, SPIS KAGER - MERE MERE MERE!!".
16 år14. marts 2008 kl. 20:46

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });