Onsdagsvejning d. 27/2 08

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: Onsdagsvejning d. 27/2 08
Tillykke til alle "taberne"

Karina: Kender godt følelsen, når man har underskud og det alligevel går den forkerte vej. Jeg prøver bare at overbevise mig at det MÅ komme lige pludselig.

Rosa: jeg tror ikke på at det er fordi du har spist gulerødder og drukket light sodavand inden sengetid, men mere at det er fordi du har sovet for lidt. Jeg har nogle arbejdstider hvor jeg nogle gange har fri kl 23 og skal møde igen kl 7. Da sker der hellere ikke noget godt for min vægt.
Jeg har i en hel mdr. oplevet at der ikke sker en s... selv om jeg har underskud hver dag.

Nå men Jeg har tabt ½ kg i denne ugetil 66kg , det skulle være godt nok hvis ikke det er fordi der har jeg været og jeg trænger snart til at den går længere ned.
16 år27. februar 2008 kl. 17:02
Min vægt hopper stadig op og ned uden at jeg helt kan forklare det. I dag valgte den at lande på 84,8 - det er 800g mindre end sidste onsdag, så det er lige i underkanten, men det kan jo være, den har tænkt sig at dykke i morgen igen. Jeg skal vist se det over rigtigt lang tid for tiden...
16 år27. februar 2008 kl. 17:27
Jeg har i dag nået mit mål. vejede den 14-01/2008 90,4 kg. Havde sat mig et mål om at komme ned på 80 kg. Har senere hen sat det ned til 78 kg. I dag sagde vægten så 79,5 kg. Så jeg er ovenud tilfreds.

-Så har i gennemsnit tabt mig ca. 240 gram pr. dag. - Det skal lige siges at jeg på ingen har sultet mig selv, jeg har bare ændret kostvaner. Har i hele perioden slet ikke rørt søde sager. Men derimod spist masser af frugt og grøntsager.

- Derudover spiller jeg fodbold 3 gange om ugen af 2 timer pr. gang. Svømmer 2 gange ugen i ca. en halv time. Og jeg enten cykler eller løber jeg i ca. 45 min 4 gange om ugen. Og styrketræner 5 gange om ugen af ca. 25 minutters varighed. Er bare så glad :-) Da det er første gang at jeg er på kur....
16 år27. februar 2008 kl. 18:30
så dvs at underskuddet ikke gælder og man ikke taber sig fordi man sover forlidt???
16 år27. februar 2008 kl. 19:29
Ihh bare jeg ikke har misforstået noget...man skal ikke melde sig til et eller andet sted eller skal man?
Mejg skriver nu alligevel, så må nogen rette mig hvis det var galt.
Jeg er pillestolt!!!!
Imorges stod vægten på 76,5 og jeg måtte lige hoppe op et par gange for at se om det kunne passe :-) men der tegner sig et klokkeklart mønster af to skridt frem og så et tilbage men bare det dog vil gå den rigtige vej.....
Det er rigtig at det er sværere at tabe sig hvis man sover for lidt. Min mand fandt en artikel om det da jeg stadig ikke sov ret meget da vores dreng var endnu mindre og der er en helt fornuftig forklaring.

Men nu er det snart tid til mens og det er så hæsligt for der kan sagtens komme 1½ kilo på overnight og nej, det forsvinder ikke bare efter et par dage.
Tak for denne uge.
KH Lene
16 år27. februar 2008 kl. 19:58
hvorfor er det sværere?? Så alt det knokleri hjælper ik???
16 år27. februar 2008 kl. 20:14
jeg hopper lige med på vognen..-100 g...nu er alt chokoladen væk,,og så skulle det gerne se anderledes ud i næsten uge
16 år27. februar 2008 kl. 20:39
re: Onsdagsvejning d. 27/2 08r
Rosa: Jeg ved ikke noget om hvorfor det er sværere, men mon ikke man kan surfe sig frem til et svar. Google på "vægttab" og "for lidt søvn" og du får et rigt udvalg af artikler ;-) Men jeg har selv oplevet det - hver gang min søn på 2 har vækket mig for tidligt i forhold til sædvanen så har min vægt været træls høj. Det er nu sådan at jeg slet ikke tager den slags målinger seriøst.

Karina: Kan det være fordi du har lavet en del motion i denne uge? Det synes jeg også nogen gange hæver min vægt. Der er som du selv skriver, i hvert tilfælde ikke andet at gøre end at klø på. Det er jo simpel matematik (eller datalogi: input/output) men virkeligheden kan godt tage lidt tid om at indordne sig.

Gammelmor: Man melder sig til ved at skrive sit første indlæg - ligesom du har gjort. Normalt skriver man også enten ens mål eller forskellen fra sidste uge - det sparer læseren for at skulle ind på profilen for skriveren ;-)
16 år27. februar 2008 kl. 21:02
Ja jeg har da godt nok haft en pause med motion, men har i denne ige hentet min datter på cykel mandag, roet på romaskine tirsdag og været til karate onsdag (tæller dog nok ikke på vægten onsdag morgen). Kan det gi en midlertidig vægtstigning at man begynder at motionere efter en periode med pause ???? Er der andre der har den erfaring.

Min vægt er faldet 300 gram her til morgen siden i går, så det pynter da lidt på tallet, men det er stadig lidt mere end sidste uge. Jeg har dog ingen problemer med motivationen, så jeg håber bare kurven snart vender nedad igen, så jeg kan melde ind med et vægttab i næste uge.

Kh Karina

16 år28. februar 2008 kl. 09:55
Hej.
Jeg vil gerne være med i onsdagsvejningen.
Jeg har tabt 400 gr. i denne uge, så der er ikke så meget af prale af. Heldigvis er vægten ikke steget.
Jeg er 160 cm og vejede 64 kg 1. januar. Idag vejede jeg 57,3 kg.
Mit mål er 55 kg.
Jeg har fået 3 børn på 1½ år ( en enkelt + tvillinger). Så det er mest "mor-maven" jeg ønsker at komme af med.
Hilsen Sabine
16 år28. februar 2008 kl. 11:48

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });