motivationen går nedad :(

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: motivationen går nedad :(
Ja jeg ved godt man ikke skal gå tilbage til samme kostvaner, det har jeg bestemt heller ikke tænkt mig :) Jeg overvejer faktisk at snakke med en kostvejleder efter jeg når de 52 kg, så jeg kan holde vægten samtidig med at min krop får alt det den har brug for :) Og vil nok stadig tage en nupo shake i ny og næ som proteintilskud da jeg virkelig godt kan lide jordbærsmagen og helt usundt er det jo nok ikke:) fabiola, nej godt nok er jeg ikke overvægtig, men jeg vil stadig være normalvægtig med de 52 kg, og det er jo mig der skal være tilfreds med min krop så det er vel mit valg:) Jeg er ligeglad med idealvægt og andres mening om hvor meget man skal veje så længe jeg er normalvægtig,sund og rask:) Har bestemt ingen tanker om at være undervægtig og synes heller ikke det er pænt.
Men tak for jeres svar allesammen ;)
16 år26. februar 2008 kl. 22:04
slik, chips og alkohol er stort set ude af mit liv.. Har virkelig haft voldsomme abstinenser efter kage,chips osv, og især humørsvingninger :(
Men de er sådan set væk nu, har ikke behov for det. Snupper et stykke frugt eller en gulerod og grøntsager :) Dem må man godt spise løst af ;)
16 år26. februar 2008 kl. 22:07
Uden at ville blande mig i om 1 kilo om ugen er for meget eller ej - så vil jeg sige at det i hvertfald er urealistisk, men mindre du underernærer dig i en grad så det også tærer på din muskelmasse - hvilket selvsagt er rigtigt skidt, da du så nedsætter din forbrænding, og dermed nemmere tager på hvis du sætter dit kalorieforbrug lidt op. Og selvfølgelig heller ikke smart hvis du samtidig vil motionere. Jeg har selv tabt mig fra 112,6 kg til ca. 83 kg. på tre år. I starten gik det lynstærkt - 10,6 kg. den første måned, men herefter går det langsommere. Pt. vejer jeg 87,2 - tager altid på om vinteren når den udendørs motion går lidt på standby. Min erfaring har også vist mig, at der er perioder, hvor man synes man gør alting rigtigt men alligevel sker der ikke noget - men det er altid sket efter perioder, hvor jeg har haft et relativt stort vægttab ift. tid. Jeg tror forklaringen ligger i det. Min erfaring siger mig, at man bare skal holde ved det man gør, og ikke give slip bare fordi man synes man er meget disciplineret men ikke bliver "belønnet" for det på vægten. Så hold ved og accepter at jo nærmere du nærmer dig din ideal/minimalvægt jo længere tid tager det at tabe de sidste kilo - og accepter at der er perioder hvor det hele bare står stille. Held og lykke
16 år27. februar 2008 kl. 07:13

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });