motivationen går nedad :(

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: motivationen går nedad :(
det kan jeg regne ud for dig hvis jeg får din alder og vægt
16 år25. februar 2008 kl. 21:58
jeg er 21 og vejer 60,3...
16 år25. februar 2008 kl. 22:02
Okay så er dit basalstofskifte 1375 kcal i døgnet. Det er den energi du skal bruge for at holde dine organer i gang. For normalaktive kan man gange med 1,6 i MET værdi dvs. 2200 kcal pr. døgn men eftersom du dyrker mere motion er dit basalstofskifte + energistofskifte måske højere.
16 år26. februar 2008 kl. 06:35
0,5 kilo om ugen - det er et godt tempo at tabe sig i. Nu ved jeg ikke hvorfor du gerne vil op på 1 kilo om ugen, men med mindre du har rigtig gode grunde så tænk på at jo højere du sætter dit mål desto sværere bliver det at nå og du risikerer flere nederlag og mere demotivering.

Husk også ikke bare at se på kalorier. Hvis du ikke giver din krop det den har brug for i form af kulhydrat, protein og fedt - ja så vil den måske ikke samarbejde. En typisk fælde er at spise så magert at man ikke får nok umættede fedtsyrer (planteolier og nødder og frø). Sørg for at du har en glad smiley på energifordeling - i hvert tilfælde set over en uge.

Angående motivation - så kik på de tråde der er om Beck's Diet Solution - især det første indlæg har nogle rigtig gode råd omkring hvordan man holder motivationen også gennem svære perioder.
16 år26. februar 2008 kl. 07:59
Jeg har besluttet mig for kun at spise magert kød, frugr og grønt og brød engang imellem. Supplerer det med ca 6 måltider nupo om dagen så jeg kan være sikker på min krop får det den har brug for.. Så jeg lever ikke af nupo. Ved godt i synes man skal havde det gennem normal kost, men det her fungerer meget bedre for mig.. Jakob du har nok ret med at man ikke skal sætte store mål. Jeg er bare desperat, men i har nok ret i det er godt nok med et halvt kg om ugen, jeg sulter jo ikke overhovedet. Holder mig mæt hele tiden. Skal bare igang med styrketræning, synes det er kedeligt og dyrker kun cardio.. Tror jeg vil holde mit daglige indtag på 1000-1300 kcal max..
16 år26. februar 2008 kl. 10:12
nupo mætter vildt godt, og jeg elsker jordbærvarianten. chokoladen er ok :) har hørt flere snakke om hvor klamt det smager men det forstår jeg virkelig ikke. Ikke den med jordbær :)
16 år26. februar 2008 kl. 10:14
Hvis du vælger at gøre det på den måde, så overvej hvad du vil gøre for at holde vægten når du har tabt dig. Du skal jo nok regne med en periode hvor du skal indføre en sund livsstil med en balance mellem mad og motion som du kan leve med. Det projekt bør du så sætte lige så mange ressourcer ind på som selve kuren (mentalt, planlægning, kontrol) - og du bør finde nogle successkriterier (gerne målbare).

For hvis du bare stopper din kur og ikke har en plan, så sker der højst sandsynligvis det at du falder tilbage i dine gamle mad- og motionsvaner og så tager du på igen - bare et nederlag rigere.

Een måde at sætte successkriterier op efte en kur kunne jo være at bestemte smileys her på madital på enhver givet tidspunkt skal være glade hvis du ser dem for en periode på en uge. F.eks. kan du have følgende målkriterie: hver aften skal jeg kikke på om smileyen for energi, energifordeling, grønt, vand, kostfibre og fedtenergifordeling er glade for den sidste uge. Søndag aften skal fiske-smileyen også være glad.
Og så bør du naturligvis sætte et mål til ingen vægtændringer.

Jeg tror det bliver sværere at gøre på den måde end hvis man løbende under kuren justerer sin livsstil. Og det er bestemt ikke sundere. Men hvis det virker for dig, så er det jo godt. Bare husk at din "kamp" ikke er slut med kuren - du skal finde en sund måde at leve på bagefter hvis du ikke vil have de 13 kilo på igen i løbet af et år eller to.

Det var naturligvis bare min holdning :-)
16 år26. februar 2008 kl. 11:38
Du atber dig helt vild,, du kan ikke forlange mere, ,,og jeg syntes også at dit mål med 52 kg er helt vild...du er jo 165,, så omkring 60 kg er din ideal vægt...
pres dig nu ikke for hård,, vi skal jo ikke ligen fotomodeller vel???
16 år26. februar 2008 kl. 11:40
HØRT !

Det er ikke kun din mening Iakob - jeg er fuldstændig enig. Det kan være en god ide med pulveret hvis man har et behov for at det går hurtigt ned. Men man må ikke glemme at alt bare er lykke når målet er nået. Så er der et nyt mål og det er at holde den drømmevægt man har nået.

Held og lykke med projektet Rosa21

Kh Karina
16 år26. februar 2008 kl. 11:41
... Er du SÅ færdig hvor er jeg misundelig.... det ER da flot.... keep up the good spirit...

"Sjovt".... jeg ligger selv på 65,4 idag.... og gad virkelig godt følge din kurve nedad.....

Fortsat held og lykke
C
16 år26. februar 2008 kl. 21:43

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });