#22 af Gammelmor (slettet)
Morgenmad?
Du læser en tråd i debat > vægttabGammelmor (slettet)
re: Morgenmad?
Ja, jeg blev da mindet om hvor godt jeg kan li havregyn så det vil jeg ha snart, men med mandler på eller ander fiber-mætte-længe-guf på
KH Lene Gammelmor
KH Lene Gammelmor
16 år26. februar 2008 kl. 23:45
potestas (slettet)
Mange tak for alle jeres svar!
Jeg vil prøve med noget af det forskellige.
Er der nogen nødder man skal holde sig fra, har hørt at det ikke er godt sammen med vægttab?
Jeg vil prøve med noget af det forskellige.
Er der nogen nødder man skal holde sig fra, har hørt at det ikke er godt sammen med vægttab?
16 år27. februar 2008 kl. 20:46
bruger slettet
Jeg har købt nogle af de der æble kanel havregrød.
De indeholder ca 130 kcal hvis man laver dem med vnd. Men man kan lave dem med en dl skummet mælk og en dl vand så er det 165 kcal. Jeg hakker 4 pecan nødder og det giver så 245 kcal.
Jeg strøer også lidt ren kanel over. Det smager fantastisk og mætter godt.
De indeholder ca 130 kcal hvis man laver dem med vnd. Men man kan lave dem med en dl skummet mælk og en dl vand så er det 165 kcal. Jeg hakker 4 pecan nødder og det giver så 245 kcal.
Jeg strøer også lidt ren kanel over. Det smager fantastisk og mætter godt.
16 år27. februar 2008 kl. 20:56
Frede123 (slettet)
I morges spiste jeg 60 gr. havregryn med skummetmælk, 10 gr. rosiner og 10 mandler. Det smagte bare rigtigt godt og er nok en ny vane jeg vil indføre :-)
16 år27. februar 2008 kl. 21:49
KarinaHadsten (slettet)
potestas: Det er vist generelt alle nødder og kerner, som er meget fede, så derfor skal man være varsom med mængderne. Dog er det jo det sunde fedt og vi skal ha noget fedt, så derfor er nødder alligevel en god del af en sund og slankende kost. Og så mætter de altså også. Så spis nødder, men med måde. Man skal f.eks. ikke bruge dem som snolder, som jeg tidligere har gjort og spise 100 g om dagen.
Kh Karina
Kh Karina
16 år28. februar 2008 kl. 08:11
iakob
Varier dine nødder og overvej også frø som græskarkerner og solsikkefrø mv. Jeg spiser cirka 20 gram frø og nødder hver dag på morgenmaden og også nogen gange lidt i salaten eller grøntsagerne til frokost eller aftensmad.
Jeg fandt en tekst på et tidspunkt der beskrev at nødder virker fremmende på en kur.
Men som Karina siger, så skal man ikke spise dem som snolder.
Jeg fandt en tekst på et tidspunkt der beskrev at nødder virker fremmende på en kur.
Men som Karina siger, så skal man ikke spise dem som snolder.
16 år28. februar 2008 kl. 10:08
iakob
Uh.. tag de fleste nødder naturel - dvs uristede og uden salt.
Dels er meget salt dårlig for dig og det giver dig øget appetit og dels så er der jo ingen grund til at betale formuer for ristede nødder og frø når de koster meget mindre naturel. Jeg bruger af og til lidt ristede og/eller saltede nødder og frø i salater mv til aftensmaden.
Her er nogle ideer:
Solsikkefrø, græskarkerner, pinjekerner
Pekan, Valnød, mandel, hasselnød, cashew
Sesamfrø er også godt - jeg bruger dem dog mest oven på mit brød og i retter.
Dels er meget salt dårlig for dig og det giver dig øget appetit og dels så er der jo ingen grund til at betale formuer for ristede nødder og frø når de koster meget mindre naturel. Jeg bruger af og til lidt ristede og/eller saltede nødder og frø i salater mv til aftensmaden.
Her er nogle ideer:
Solsikkefrø, græskarkerner, pinjekerner
Pekan, Valnød, mandel, hasselnød, cashew
Sesamfrø er også godt - jeg bruger dem dog mest oven på mit brød og i retter.
16 år28. februar 2008 kl. 10:12
Det er rart med lidt nye ideer....tøser...