#2 af Gammelmor (slettet)
Morgenmad?
Du læser en tråd i debat > vægttabGammelmor (slettet)
re: Morgenmad?
Hej - jeg bliver ikke mæt hvis maden er alt for let.
Jeg har det godt med at blende kokosmælk og kærnemælk og en banan sammen til en slags smoothie. Det mætter overraskende længe, synes jeg.
KH Lene
Jeg har det godt med at blende kokosmælk og kærnemælk og en banan sammen til en slags smoothie. Det mætter overraskende længe, synes jeg.
KH Lene
16 år25. februar 2008 kl. 11:54
Kirsten P (slettet)
Jeg spiser 100 g bær (frossen, som jeg tør op i mikroovnen hvis ikke jeg har huske at tage dem op om aften) 250 g cheasy a38, 40 g branmusli, 20 g mandler.
Kirsten
Kirsten
16 år25. februar 2008 kl. 12:59
fabiola4 (slettet)
her får jeg en smooties med proteinpulver i....det mætter mere end alm. smotties---
16 år25. februar 2008 kl. 13:30
zentu
Jeg har altid spist havregryn 1 dl med minimælk og lidt sukker det mætter godt. Havregrynene om morgen er lidt ligesom at trække vejret sådan har det altid været og det tror jeg aldrig jeg kan lave om, vanens magt. Spiser dog også brød engang imellem i weekenden :-)
mvh Zentu
mvh Zentu
16 år25. februar 2008 kl. 13:36
Frede123 (slettet)
Jeg har det ligesådan med havregryn. Jeg savner ikk rundstykker eller lign. om morgenen bare jeg kan få min havregryn har jeg det godt og meget gerne med frisk frugt i .. mums..
16 år25. februar 2008 kl. 13:44
Frede123 (slettet)
Jeg spiser 60 gr. med skummetmælk på forresten og flydende sød (som ikk er sundt - men jeg skal først være slank, så kan jeg være sund bagefter)
16 år25. februar 2008 kl. 13:45
iakob
Jeg er også havregrynsspiser. Til hverdag spiser jeg fast omkring 50 gram havregryn med 150-170 gram skummetmælk og en strøget skefuld solsikkefrø, en strøget skefuld hasselnødder og så lidt valnød eller mandel. Og så cirka en halv strøget skefuld rosiner.
I weekenderne spiser jeg enten det samme, får brød (eller boller - som regen i en grov form) eller en lidt anden morgenmad (har spist mager A38 med fiberdrys).
Havregryn er så absolut det sundeste: masser at fibre og ingen sukker. Med nødder og frø ovenpå så slår man to fluer med et smæk: Man får de sunde umættede fedtsyrer og søder sin havregryn lidt. Rosinerne søder også.
I weekenderne spiser jeg enten det samme, får brød (eller boller - som regen i en grov form) eller en lidt anden morgenmad (har spist mager A38 med fiberdrys).
Havregryn er så absolut det sundeste: masser at fibre og ingen sukker. Med nødder og frø ovenpå så slår man to fluer med et smæk: Man får de sunde umættede fedtsyrer og søder sin havregryn lidt. Rosinerne søder også.
16 år25. februar 2008 kl. 14:08
claus (slettet)
Når jeg har travlt bliver det til en skive rugbrød med fedtfattig smøreost.
Har jeg tid laver jeg havregrød af ca. 60-70 gram havregryn. Det mætter godt og smager dejligt :)
Har jeg tid laver jeg havregrød af ca. 60-70 gram havregryn. Det mætter godt og smager dejligt :)
16 år25. februar 2008 kl. 18:48
bruger slettet
Jeg varierer mellem at spise havregryn og rugfras. Begge dele mætter godt, synes jeg.
16 år25. februar 2008 kl. 20:53
Jeg tænger til noget variation i morgenmaden, og har hidtil levet af Cheasy yoghurt med enten Kellogs All bran eller Ota Solgryn. Men jeg er blevet meget træt af det, og trænger til noget andet der er meget kalorielet.
Hvad spiser i?
På forhånd tak!