#52 af KarinaHadsten (slettet)
The Beck Diet Solution - Dagens ros
Du læser en tråd i debat > vægttabKarinaHadsten (slettet)
re: The Beck Diet Solution - Dagens ros
Mayflower: Hey det her er en rosetråd, så du skal ikke være efter dig selv for at have spist en burger du skal rose dig selv fordi du kun spiste en burger hvor du plejer at spise to. Og du skal rose dig selv for at du kun tog en portion af flæskestegen og sparede på sovsen :-)
Det kunne have været meget værre.
Det kunne have været meget værre.
16 år17. marts 2008 kl. 11:14
Mayflower (slettet)
Ja Karina det har du helt ret i at det kunne have været. Det nok mig der har fået formuleret det lidt forkert for det var ment som ros til mig selv over at jeg kun spiste 1 burger og ingen pomfritter og kun spiste en portion flæskesteg uden alt for meget sovs...
Men jeg kan godt se når man læser det så lyder det som kritik....
Men jeg kan godt se når man læser det så lyder det som kritik....
16 år17. marts 2008 kl. 11:20
KarinaHadsten (slettet)
Godt at du selv opfatter det som ros ;-)
Jeg har selv svært ved det med ros uden at sige men og også det med at rose for noget man egentlig ikke synes var okay, men hvor man jo alligevel fik stoppet i tide.
Jeg har selv svært ved det med ros uden at sige men og også det med at rose for noget man egentlig ikke synes var okay, men hvor man jo alligevel fik stoppet i tide.
16 år17. marts 2008 kl. 11:35
Mayflower (slettet)
Karina: Det kender jeg også fra mig selv, men der er ikke andet for end vi må prøve. Og så slette menét hver gang man er ved og skrive det..
Jeg tror det bliver nemmere med tiden...
Jeg tror det bliver nemmere med tiden...
16 år17. marts 2008 kl. 12:28
iakob
Jeg syntes du gjorde det godt Mayflower. Min livsstilsændring startede i august sidste år og jeg er stadig ikke helt færdig med at tilpasse den (naturligvis dels fordi nu skal jeg snart omstille mig fra vægttab til vægthold - og dels fordi at nu er jeg startet med at cykle på arbejde og det giver mere motion).
De største ændringer foregik dog i starten. Ud med det ene og det andet og det tredie usunde. Og det skete ikke fra dag til dag. Jeg satte mig et lille, realistisk delmål og prøvede efter bedste evne af opfylde den.
Så det du bør gøre nu, er at tænke:
a) Næste gang jeg besøger min mor og hun giver skodmad, hvad kan jeg så gøre for at det bliver lidt sundere? Sige til hende: ved du hvad, hvorfor finder vi ikke et sundere sted at spise? Sige til hende: Lad os hellere sammen lave noget lækkert mad. Fortælle hende på forhånd at jeg er på kur og at jeg ikke spiser grillmad og fede retter mere? Eller tage på grillbar/pizzaria med hende fordi det er nu så hyggeligt og så vil jeg i stedet have valgt på forhånd et standard valg (f.eks. 1 kyllingeburger uden pommes fritter med light sodavand eller ½ pizza med skinke og grøntsager og ost eller noget lidt mindre usundt).
Altså: Planlæg på forhånd hvordan du fremover vil tacke situationen - og gennemfør det så (derfor skal planen være realistisk og tage hensyn til din sindstemning, din mors følelser etc).
Det samme gør du med din mormor.
Nu ved jeg ikke hvor frit du kan tale med din mor og mormor. Hvis det var mig så ville det nok finde sted i en forholdsvis bramfri tone hvor jeg simpelthen bare gav besked. Jeg kommer ikke og spiser hos dig hvis du serverer skodmad. Så tager jeg hellere en madpakke med selv. Men man kunne også appelere til deres følelser af at gerne ville hjælpe dig - sæt dem ind i situationen og sig at du gerne vil komme og spise men at du har det problem at du er på kur og derfor skal spise sundt (så og så mange grøntsager).
De største ændringer foregik dog i starten. Ud med det ene og det andet og det tredie usunde. Og det skete ikke fra dag til dag. Jeg satte mig et lille, realistisk delmål og prøvede efter bedste evne af opfylde den.
Så det du bør gøre nu, er at tænke:
a) Næste gang jeg besøger min mor og hun giver skodmad, hvad kan jeg så gøre for at det bliver lidt sundere? Sige til hende: ved du hvad, hvorfor finder vi ikke et sundere sted at spise? Sige til hende: Lad os hellere sammen lave noget lækkert mad. Fortælle hende på forhånd at jeg er på kur og at jeg ikke spiser grillmad og fede retter mere? Eller tage på grillbar/pizzaria med hende fordi det er nu så hyggeligt og så vil jeg i stedet have valgt på forhånd et standard valg (f.eks. 1 kyllingeburger uden pommes fritter med light sodavand eller ½ pizza med skinke og grøntsager og ost eller noget lidt mindre usundt).
Altså: Planlæg på forhånd hvordan du fremover vil tacke situationen - og gennemfør det så (derfor skal planen være realistisk og tage hensyn til din sindstemning, din mors følelser etc).
Det samme gør du med din mormor.
Nu ved jeg ikke hvor frit du kan tale med din mor og mormor. Hvis det var mig så ville det nok finde sted i en forholdsvis bramfri tone hvor jeg simpelthen bare gav besked. Jeg kommer ikke og spiser hos dig hvis du serverer skodmad. Så tager jeg hellere en madpakke med selv. Men man kunne også appelere til deres følelser af at gerne ville hjælpe dig - sæt dem ind i situationen og sig at du gerne vil komme og spise men at du har det problem at du er på kur og derfor skal spise sundt (så og så mange grøntsager).
16 år17. marts 2008 kl. 13:11
Mayflower (slettet)
Iakob: Det er en rigtig god ide. Måske jeg endda kan få min mor overtalt til at begynde og spise sund mad, da hun selv er over 70 kg for stor, men simpelthen ikke er motiveret/har viljestyrken til at droppe usund mad og slik... Men du har ret i at jeg skal planlægge hvad jeg vil spise og hvor meget hvis hun server usundt.. Det er meget nemmere hos min mormor da hun næsten altid severe mad med en masse grønsager... Jeg startede faktisk først med min kostomlægning for under en måned siden, da jeg indtil da bare har spist mindre eller sprunget måltider over hvis jeg tog på...
For 1½ år siden var jeg igang med en slankekur og tabte da også ca 20 kg. Men der boede jeg stadig hjemme og der stod den på slik, chips og usund mad næsten hver anden dag.. Så er det svært at fastholde det. Jeg har dog kun taget 3 kg på siden december 2006 så det er jeg meget stolt over.. Det der er skyld i at jeg tager på lige nu er at min krop ikke er vant til at den får mad regelmæssigt og derfor klynger sig til den mad den får... Men det er blevet bedre og jeg er blevet meget bedre til at følge min kostplan med sund mad..
Og jeg håber det vil give resultater i sidste ende...
Jeg har kunne bruge dine råd og kostplaner rigtig meget, da jeg ingen ideer havde til sund og spændende mad. Jeg er vokset op med kun usund mad hvilket gør det til en oplevelse at spise så mange forskellige grønsager, men også gør det svært at finde ud af hvad man skal gøre med dem.. Det har du været en stor hjælp til og det er jeg meget glad for...
For 1½ år siden var jeg igang med en slankekur og tabte da også ca 20 kg. Men der boede jeg stadig hjemme og der stod den på slik, chips og usund mad næsten hver anden dag.. Så er det svært at fastholde det. Jeg har dog kun taget 3 kg på siden december 2006 så det er jeg meget stolt over.. Det der er skyld i at jeg tager på lige nu er at min krop ikke er vant til at den får mad regelmæssigt og derfor klynger sig til den mad den får... Men det er blevet bedre og jeg er blevet meget bedre til at følge min kostplan med sund mad..
Og jeg håber det vil give resultater i sidste ende...
Jeg har kunne bruge dine råd og kostplaner rigtig meget, da jeg ingen ideer havde til sund og spændende mad. Jeg er vokset op med kun usund mad hvilket gør det til en oplevelse at spise så mange forskellige grønsager, men også gør det svært at finde ud af hvad man skal gøre med dem.. Det har du været en stor hjælp til og det er jeg meget glad for...
16 år17. marts 2008 kl. 14:23
iakob
Jeg er glad for at have kunnet hjælpe :-)
Jeg tror du er rigtig godt på vej mod sunde kostvaner, hvis du taster alt ind her på madital og går efter at få flest mulige smileys. For disse smileys dækker nemlig over de 8 kostråd fra fødevarestyrelsen.
Ud over disse 8 råd og så tallerkenmodellen (som er en slags tommelfingerregel for hvordan man putter mad på sin tallerken så man sammensætter et sundt måltid - prøv at google det) så skal du tage alle andre kostråd med et gran salt.
Dels så er der mange rygter ude om kosten, som simpelthen ikke passer. Og dels så er der rigtig mange rygter om kosten ude som fokuserer på en enkelt ting og ikke ser på helheden. Der er rigtig mange penge i slankeindustrien og der er rigtig meget overtro og hel- eller halv opfundne teorier der ikke bunder i solid videnskab.
Jeg tror du er rigtig godt på vej mod sunde kostvaner, hvis du taster alt ind her på madital og går efter at få flest mulige smileys. For disse smileys dækker nemlig over de 8 kostråd fra fødevarestyrelsen.
Ud over disse 8 råd og så tallerkenmodellen (som er en slags tommelfingerregel for hvordan man putter mad på sin tallerken så man sammensætter et sundt måltid - prøv at google det) så skal du tage alle andre kostråd med et gran salt.
Dels så er der mange rygter ude om kosten, som simpelthen ikke passer. Og dels så er der rigtig mange rygter om kosten ude som fokuserer på en enkelt ting og ikke ser på helheden. Der er rigtig mange penge i slankeindustrien og der er rigtig meget overtro og hel- eller halv opfundne teorier der ikke bunder i solid videnskab.
16 år17. marts 2008 kl. 17:39
iakob
Jeg har startet en ny tråd om dagens ros- denne her er ved at blive lidt lang.
Og så har jeg fjernet Beck Diet Solution fra emnefeltet fordi det kunne være godt hvis flere bød ind.
Og så har jeg fjernet Beck Diet Solution fra emnefeltet fordi det kunne være godt hvis flere bød ind.
16 år18. marts 2008 kl. 08:45
+ Jeg var igen oppe kl 6. Ikke så unormalt når man har en 2-årig, men min mand lå altså og sov til kl 8.30. Jeg bagte igen - denne gang pølsehornsbrød til sønnens 3 års fødselsdag som er først i april.
+ Havde en meget aktiv søndag, hvor jeg ryddede lidt plads til en krydderhave og gravede lidt i komposten for at vende den - der nu er dejlig varm jord med regnorm i - og en masse andre haveting. Vi kørte på lossepladsen. Hele familien gik ned i brugsen for at handle ind, der blev ryddet op indendørs og lavet grove pitabrød til søndagsgæsterne (min madtur). Jeg lavede endda hjemmelavet ketchup som dog ikke blev helt god - den skal lige koges lidt mere ind. En rigtig aktiv dag!!!!
+ Senere på aftenen kom der hele to skåle med slik på bordet og en kasse Kims Salt Kiks. Jeg spiste en enkelt saltet heksehyl men ellers holdt jeg mig til mine kostfiber-bolcher fra Isis, 9 gram mørk chokolade og min Zero (cola). Ret godt gået dels fordi jeg kunne lugte slikket som derfor fristede mere og dels fordi jeg ikke var så travlt optaget som jeg har været den sidste lange tid, så derfor havde jeg mere tid til at blive fristet.