The Beck Diet Solution - træn hjernen i at tænke som en tynd person

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: Dag 3: Spis siddende
Hej Iakob
Efter at have spist en halv pose lakridser, googlede jeg i bar frustration på Becks diæt, nu skal jeg finde en løsning på at spise sukkervarer når jeg er træt... Jeg faldt over bogen i CD version. Kender du noget til den? For mig ville det være ideelt at høre et foredrag imens jeg løber. Så kan jeg afspille samme afsnit det antal gange det kræver... Så kan det være, at jeg lærer noget...
Fandt i øvrigt nogle utrolig interessante hjemmesider med forfatteren. Imponerende dame. Hvis bogen om diæt er god, skal jeg have fat i den om kognitiv terapi.

MVH
Torunn
16 år24. februar 2008 kl. 16:25
re: Dag 3: Spis siddende
Jeg synes selv bogen er rigtig god. Den er jo ikke en diet i sig selv, men et - synes jeg - uundværligt supplement til en kur.

Dels adresserer hun mange af nøglepunkterne omkring dårlige spisevaner direkte - men hun adresserer også folks dårlige undskyldninger og rammer lige i øjet mange gange. Og så giver det jo ekstra respekt at hun selv har været for tyk og har tabt sig. Hun har virkelig mange sidebemærkninger som giver bogen indsigt og forståelse for læseren.

Jeg kender ikke noget til CD'en og hører normalt ikke selv bøger på den måde. Men jeg vil næsten tro at det er bedre at høre den i bilen eller på andre tidspunkter hvor man kan koncentrere sig om det som bliver sagt. Men hvis du har erfaring med at du godt kan høre f.eks. skønlitterære værker mens du løber og få noget ud af det, så burde dette også kunne lade sig gøre. Jeg tror nu ikke jeg ville få fuld udbytte på den måde.

16 år25. februar 2008 kl. 08:30

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });