Præsentation

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: Præsentation
Jamen så vil jeg da også gerne være med ;)

Jeg hedder Amalie, er snart 22 år, vejer mig ikke, men er efterhånden gået fra en 42-44 i tøjstr. for ca. et år siden til en 36-38 idag.

Jeg har indtil for en måned siden boet i KBH, men er for en periode på 4 mdr. været nødt til at flytte hjem til mine forældre i Nordjylland for at kunne komme på en rejse over hele sommeren ( og yes, den inkluderer en del bikini ). Det var også i den forbindelse, jeg følte mig nødsaget til at melde mig ind på siden her. Hjemme ved mine forældre, er der nemlig mange flere fristelser og meget mindre motion på programmet i og med at afstanden mellem de forskellige ting ikke er så lang. Samtidig er jeg konstant nervøs for at falde tilbage i de gamle vaner, som jeg havde før jeg flyttede hjemmefra etc.
Jeg har tidligere været danser på elite-niveau. Det vil sige omkring 60-70 timer ugentlig, men på trods af dette var jeg stadig en "stor " pige. Jeg har absolut ikke en sød tand- slik, chokolade, kage, chips etc. er og har mig altid været ligegyldig, men har altid spist vanvittig meget. Kan så nemt som ingenting spise en hel pakke rugbrød, hvis jeg gav mig selv lov - har med andre ord en uhæmmet appetit. Jeg bestemte mig for, at efter jeg grundet en skade måtte droppe dansen sidste efterår, var det på tide at tage ansvar for, hvad og især hvor meget, jeg proppede i min mund. jeg måtte altså lærer at, der helt klart var en forbindelse mellem krop og sind!

Efter jeg er kommet tilbage til Jylland har jeg genoptaget træningen en smule. DVS. at jeg pt. træner ca. 1 - 2 timer pr. dag og det niveau må jeg ikke overskride. Mit problem er nemlig min alt eller intet holdning.

Jeg følger dagligt med i forummet og synes det er enormt motiverende og dejligt!
Det eneste jeg gerne vil efterspørge er før/efter billeder! Jeg har udelukkende tabt mig, fordi jeg gerne ville føle mig pænere og mere lækker, og man må altså ikke underkende at det tit og ofte hænger sammen, så det ville være super multi endnu mere motiverende at kunne se før / efter billeder af Jer alle sammen i en lækre og ikke mindst slankere version;)

De bedste hilsner, Amalie Zaar
16 år24. februar 2008 kl. 16:20
Hej
Jeg er 31 år, gift og mor til 2 piger på 4 og næsten 7 (hun har fødselsdag på søndag). Jeg har tidligere tabt mig 15 kilo, men har desværre næsten taget det hele på igen. Jeg er studerende og min tid er knap, med mand, børn, hund, arbejde, skole og lektier. Lige for tiden har jeg meget travlt og mit vægttab fungerer ikke særligt godt, men jeg hænger ved i håbet om, at det skal lykkes for mig, at tabe mig. Jeg har tidligere uddannet mig til køkkenassistent, men min ryg kan ikke klare det hårde arbejde i et køkken, derfor har jeg valgt at begynde på noget nyt. Jeg bliver student sidst i juni og er lidt usikker på hvad jeg skal bagefter. Jeg går for tiden og tænker på om jeg skal uddanne mig til jordemoder eller folkeskolelærer eller om jeg skal finde på noget helt tredje.
16 år25. februar 2008 kl. 21:12
Præsentation:
Jeg er en kvinde på 52 år, er 168 cm høj og vejer p.t. 104,3kg (d.28-02-08). Jeg har et arbejde, der også kræver noget af mig fysisk (går bl.a. 5-10 km på en vagt) – er gift og har 3 børn, en datter på 22 år samt to hjemmeboende drenge på 13 og 16 år.

Min ”vægtforhistorie”:
Jeg har vejet for meget siden teenageårene - har overspist, "trøstespist" og været fysisk inaktiv. Jeg har forsøgt at tabe mig mange gange, men har hver gang taget det tabte (og ofte lidt til) på igen. De mange års overvægt har slidt på min krop, og det var voldsomme knæsmerter, der i foråret 2007 fik mig til at indse, at jeg var nødt til at lægge mit liv om, hvis ikke jeg skulle ende med at blive invalid.
Jeg fik gang i et vægttab, men syntes at det gik for langsomt, og for 6 måneder siden startede jeg så i et træningscenter (med instruktioner af en fysioterapeut). Indtil videre har jeg tabt 13 kilo ved at være opmærksom på min kost og ved i gennemsnit at træne 3 gange om ugen. Mine knæ er stadig slidte - men jeg har færre smerter end før og føler mig bedre og bedre tilpas i min krop!

Drømme og mål:
Jeg drømmer om at nå et BMI på 25 - og glæder mig over at aflaste min krop efterhånden som vægten går nedad. Mit første delmål er at komme under 100 kg.

16 år28. februar 2008 kl. 10:32

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });