Advarsel om south beach kuren

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: Advarsel om south beach kuren
det bedste vil være at købe bogen.
16 år10. september 2008 kl. 08:26
Jeg har selv tabt ca 25 kilo med south beach fra 109 til 84. Jeg var en af dem der var afhængige af kulhydrat så for mig var fase 1 ret hård men den virkede helt sikkert. Jeg tror at mange glemmer at de bliver nødt til at fordoble portionsstørrelsen for at få energi nok i fase 1. Man skal jo æde så man er ved at falde om. En anden ting er at de her mennesker ikke lytter til deres krop. Hvis man får det mærkeligt eller sover hele tiden så skal man altså have noget at leve af. Man kan passende tage lidt fra fase 2. F.eks. en portion havregryn til morgenmad eller lidt rugbrød til frokost.
15 år9. marts 2009 kl. 21:46
Da South Beach indeholder meget grønt bruger jeg ofte opskrifter fra kuren til inspiration til hvordan jeg får mere grønt ind i min kost. Jeg følger ikke kuren slavisk (da jeg er ultra kræsen), men den indeholder mange opskrifter jeg har taget til mig.

Og er det i virkeligheden ikke det varigt vægttab handler om - at finde det der virker for netop dig, ved at skabe en hverdag bestående af fornuftige måltider du kan holde ud i længden? :)
15 år4. april 2009 kl. 08:46
Jeg har på ca. en måned tabt 3 kg på south beach. Jeg har ikke så meget at tabe af (Vejer 60 nu) så er godt tilfreds indtil videre, og synes det er en dejlig livsstil. Det eneste jeg gør anderledes, er at undgå hvide ris, hvidt brød, pasta og til dels kartofler. Og så intet sukker.

Som sagt kan alle kure misbruges, og jeg tror at din kollega har været i fase 1 for længe eller ikke har drukket nok vand.

Jeg håber hun har det bedre
15 år21. april 2009 kl. 17:19
Jeg var selv på south beach kuren for 4 år siden. Tog fase 1 bogstaveligt og kæmpede.

i fase 1 må man ikke indtage kulhydrater overhovedet dvs. heller ingen frugt. Desuden ingen yoghurt, brød, pasta, ris osv. Derimod skal man spise æg og ost i lange baner. Jeg holdt i 9 dage. Tabte ingenting tværtimod og fik den voldsommeste forstoppelse, der tog 14 dage at komme over... så ingen south beach til mig...

Min søster afprøvede også kuren trods mine advarsler og hun tabte 8 kg i løbet af ingen tid...

Så hvem ved - måske passer den bare til nogle og ikke til andre???
15 år22. april 2009 kl. 17:20
Er du sikker på, at vedkommende ikke havde et problem med hjertet til at starte med.

Selve SouthBeach-kuren er jo ikke farlig i sig selv.
At vedkommende hospitalsindlæggelse falder sammen med SOuthBeach-kuren er vel bare et sammefald af tilfældigheder.

Du kunne ligeså godt advare om varig brug af cowboy-bukser giver hospitalsindlæggelse, da mange der ligger på hospitalet har brugt cowboybukser igennem lang tid.
15 år25. april 2009 kl. 11:23
At påstå at der ikke må indtages kulhydrat i fase 1 er da en gang sludder! Der er en hel liste af grøntsager der må spises frit af.
South Beach Kuren er sund fornuft. Fase 1 udelukker stivelse i 14 dage - og det er der ingen der tager skade af.
Herefter fra fase 2 og resten af livet, ja, så følger diæten faktisk de officielle danske kostråd!
15 år23. maj 2009 kl. 01:43

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });