Advarsel om south beach kuren

Du læser en tråd i debat > vægttab

Advarsel om south beach kuren
*SNØFT*
En kollega har tabt 8 kg på denne kur, på meget kort tid. Hun var ellerrs begejstret og synes det var en super kur der var til at holde ud. Nu ligger hun på hospitalet... Det viser sig at være flere i min omgangskreds som har oplevet dette efter en tur på south beach kuren.
Hjertet kan ikke følge med, og det er jo nok den store omvæltning?
Det bekræftiger mig i at de HOTTE lynkure ikke er sagen, og det er bedre at tabe 8 kg på 6 måneder og ikke 6 uger! :)

16 år15. februar 2008 kl. 18:15
re: Advarsel om south beach kuren
Det lyder godt nok ikke rart - håber hun kommer sig hurtigt!

Har der slet ikke været nogen advarselssignaler fra kroppen? Så lyder det jo noget uhyggeligt. Godt man er for konservativ til at kaste sig over den slags...
16 år15. februar 2008 kl. 18:39
Man må kun bruge fase 1 i højst 14 dage i træk men mange læger og eksperter anbefaler man helt dropper fase 1 der er meget som Atkins og betragtes som usundt. Nogle bruger fase 1 i længere tid og det må man ikke af sundhedsmæssige grunde. Mange eksperter og læger siger at fase 2 og især fase 3 er rigtig gode og anbefales som værende en sund og god måde at leve på.

Fase 1 er lavet for folk der er afhængige af kulhydrater (og/eller sukker) for at få afhængigheden ud af kroppen. Det giver samtidig et hurtigt vægttab MEN rigtig mange eksperter og læger siger det KUN er vand man taber i de 14 dage. Det er derfor mange oplever svimmelhed i de 14 dage.

South Beach er ikke beregnet på at være en lynkur men er beregnet på et langsomt vægttab. Jeg følger selv fase 2 og 3 og jeg spiser det samme som før men brødet er groft og ikke hvidt nu og jeg spiser ikke sukker. Så det er ikke en stor omvæltning med mindre det misbruges.

Enhver kur eller livsstil omlægning kan misbruges og bliver det af folk der er utålmodige og vil tabe sig hurtigt og det giver skader.

Desuden bør man huske at det anbefales at kvinder max taber ½-1 kg om ugen så uanset hvilken kur man vælger er det nok godt at huske på det og tilpasse sin kur efter det.
16 år15. februar 2008 kl. 18:48
God bedring med hende.

Forresten så skal man altid kontakte lægen før en kur. Man kan fejle noget fysisk der gør man skal følge lægens kur og ikke selv vælge en. Og hvis man har spist meget usundt kan kroppen reagere voldsomt på ikke at få det (som en afhængig der ikke får sit stof, alkohol, cigaret o.lign).
16 år15. februar 2008 kl. 18:56
Advarslen - uanset antallet af "eksperter" - er den samme som for Atkins, da indtaget af kulhydrat er alt for lavt.
Det fysiologiske tegn på at den er gal er, at sved og udåndingsluft lugter af acetone.
16 år15. februar 2008 kl. 18:57
Hov nu glemte jeg: hjertet

Hvis man spiser for lidt eller får for lidt protein så vil kroppen tage fra hjertet først før den tager fra andre steder på kroppen. Og det giver hjerteskader der er uoprettelige.
16 år15. februar 2008 kl. 19:01
Nej det er kun de første 14 dage der er som Atkins. Det er 2 vidt forskellige kure. På Atkins må man spise masser af fedt og så godt som ingen kulhydrater og ingen frugt. Atkins må ikke bruges i længere tid.

På South Beach spiser man frugt, grønt og sunde kulhydrater som groft brød, brune ris o.lign. South Beach kan bruges hele livet. På South Beach spiser man fedtfattigt og helst kun vegetabilsk fedt. På South Beach spiser man de kulhydrater kroppen bruger og undlader altså ekstra kulhydrater der sætter sig som fedt. Mængden af kulhydrater der er nødvendige er forskellige fra person til person. Hvis man dyrker meget motion eller har hårdt fysisk arbejde har man brug for mange kulhydrater til energi.

Kulhydrater ikke brugt omdannes til fedt. Dvs at de ikke er nødvendige for kroppens sundhed og opretholdelse.

De fleste kure lægger vægt på mindre brød og mere groft brød hvilket også er det South Beach lægger vægt på. Så nej man får ikke for få kulhydrater på South Beach hvis man følger den korrekt.
16 år15. februar 2008 kl. 19:12
Uha.. Jeg håber hun har det godt. Det er lidt af en bummer sådan at ville tabe sig og være sund - og så ende på hospitalet.

Træls... jeg håber ikke der bliver varrige men.
16 år15. februar 2008 kl. 19:58
Ja mon ikke hun klarer den!? :)
Det er ikke godt at vide om de der har oplevet dette, ikke har fulgt den korrekt, ikke har spist nok af det de skulle eller om de i forveje har fejlet et og andet.

Konklusionen er i hvert fald at man skal lytte til sin krop, hjerte og hovede (det kan være SÅ svært, I konw...)

Jeg kender ikke disse kure særlig godt, men ved at mange har glæde af dem, og så er der de som ender som min kollega :(

Vi krydser fingre og håber hun kommer oven på! :)
16 år15. februar 2008 kl. 23:21
Lige et spørgsmål.
hvor kan man finde en "opskrift" på south beach kuren. skal man købe en bog eller hvor kan man se lige hvad det er man må spise og hvornår?
på forhånd tak ;)
16 år9. september 2008 kl. 21:08

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });