ny livsstil

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: ny livsstil
Ikke mindst - find noget du synes er SJOVT!!!!!
Jeg synes fx. ikke det er voldsomt sindsoprivende at løbe. Sagt på en anden måde - jeg synes det er den mest dødsyge motionsform nogensinde - men det er jo bare min mening.
I hvert fald ved jeg at hvis jeg skulle begynde at løbe ville jeg nok opgive rimeligt hurtigt igen da det bare ikke siger mig noget. Og så er man jo lige vidt med motionen.
Til gengæld elsker jeg at danse. Alle former dans - standard/latin, street/hip hop, linedance, west coast swing mm. og dyrker i stedet det ca. 8 timer om ugen hvis det kan gøre det.
Så sørg for at din valgte motionsform interesserer dig - så er det altså noget nemmere at hive sig selv ud af døren
16 år13. februar 2008 kl. 11:11
Jeg synes også nogle gange det kan hjælpe at tænke på "motion" på en lidt anden måde. Hvis man er i en periode eller på et stadie, hvor motion virker uoverskueligt kan man prøve bare at være lidt mere aktiv. At få en lidt mere aktiv livsstil er altså et mega plus på sundhedskontoen. Så behøver det ikke altid at være 5 km løb. I går gik vi f.eks. en tur med alle ungerne. De to havde fået løbehjul og den sidste havde fået twisterboard. Og så gik vi gamle. Det blev til en halv times tid i aftes i mørke, men det var rigtig hyggeligt og ungerne fik prøvet deres nye køretøjer og vi fik gået. Det var ganske vist ikke vildt hurtigt trav i perioder mere en slentren, men hovedsagen var at vi var ude og bevægede os i stedet for alternativet som sikkert havde været en halv time foran TV'et.

Sådan nogle aktiviteter skal også med og tæller også - selvom jeg ikke taster det ind her på siden.

Kh Karina
16 år13. februar 2008 kl. 11:25
Ja, helt sikkert. Tag trappen i stedet for elevatoren. Vælg indkøbskurven i stedet for vognen (lidt upraktisk hvis man skal have cirka 3 kubikmeter varer med hjem). Gå eller cykle i stedet for at køre i bil. Og naturligvis en gåtur med familien til hyggesnak.

Personligt har jeg længe næret et ønske om at købe 3-4 sæt live rollespils sværd og skjolde - og så kæmpe et drabeligt slag i haven med mine børn. Med råb som "Tag den din usle sorte ridder" og falden omkuld når de får et godt slag ind. Desværre er disse skjolde og sværd ret dyre - men til gengæld så kan børnene godt slå een over fingrene med dem uden at det gør afskyelig ondt.
16 år13. februar 2008 kl. 12:22
Latex sværd er rigtigt dyre.
Til gengæld kan du sagtens selv lave en udmærket erstatning med en gren, noget skumgummi og gaffatape. Det fungerer lige så godt, hvis man ikke går så højt op i "ægthedsfaktoren"
16 år13. februar 2008 kl. 12:35
Ja det kunne blive en rigtig god aktivitet tilmed.

Jeg ved at spejderne bruger elektrikkerrør og så spejder-liggeunderlag og gaffa. Ved dog ikke om elektrikkerrøret medvirker til at det ikke længere er sjovt at blive ramt.

Men ellers synes jeg nu tit at de har de rigtige rollespils sværd helt ned til 100 kr.

Kh mor'en som allerede har 3 rollespilssværd i huset :-)
16 år13. februar 2008 kl. 12:48
Ja det er meget vigtigt, at man finder den motionsform man kan lide, ellers bliver det et surt slid.
Nogen gange tror jeg dog at det er vigtigt, at man kigger på den enkelte motionsform fra andre vinkler.
Jeg har beslutte, at efter jeg ikke længere er for tyk til at løbe, at jeg vil se om ikke det skulle være muligt at løbe en halvmarathon her til august, jeg har slået mig sammen med et par kolleger, og det er vores fælles mål.
Prøv at se på det at løbe som din helt egen private psykolog, det er det eneste tidspunkt, du er helt alene, og du får tid til at beskue problematikker fra alle vinkler, og ofte når man at finde en fornuftig løsning inden man kommer hjem.
Jeg har også været ovre og få ny uniform, som er hele 16 cm mindre i livet siden jeg begyndte for 21 kg siden, så det er virkelig noget der rykker.
Og løb er en af de eneste motionsformer man kan tage med sig på ferie, og altid udføre.
Og ja jeg tror helt bestemt at det med belønning efter man har nået den vægt man vil, er noget godt noget at holde fast i, indtil dethele sidder på rygraden og aldrig vil ske mere.
Håber i får en god dag
16 år13. februar 2008 kl. 13:33
Man kan godt få skumgummisværd billigt men ja du kan selv lave nogle. Så kan I også bruge en dag på det og være kreative. Børnene kan selv male deres egne. Skjold kan man vel lave af pap og hæfte et bånd på til at holde i.

Det lyder sjovt med rollespillet. Måske kunne I dyste med andre familie på vejen.
16 år13. februar 2008 kl. 15:05
Tak for de gode råd omkring selvlavede rollespilssværd. Har en nevø der har gjort lidt i live rollespil - han kan måske spørges. Han går dog i 2. G nu og det er jo året med det store slid så han har lidt travlt (sjovt nok synes han ikke det er sjovt når jeg siger at 3. G er lige så hårdt - men da er man bare mere vant til mosten ;-).

Hvor finder man sværd til 100 kroner? Og er det sværd? Er det ikke daggere og kortsværd?
16 år13. februar 2008 kl. 18:45
To af mine drenge har købt lange rollespilssværd til 100 kr i Toys'r'us. Daggere synes jeg at jeg har set til 100 kr for 3 stk.

Held og lykke med at finde tingene.
16 år13. februar 2008 kl. 20:01

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });