ny livsstil

Du læser en tråd i debat > vægttab

ny livsstil
Hej Alle.
Først vil jeg gerne sige tillykke til alle dem som har tabt sig.
Dernæst vil jeg gerne dele med jer, at jeg nu er nået til det punkt efter 21 kg vægttab, og mangler stadig 10.
Jeg ser ikke længere på mit kommende vægttab, som en kur, nej nu er der tale om en livsstilsændring.
Jeg bliver ikke længere bange ller bekymret for hvis vi skal inviteres ud, eller have gæster.
Jeg har simpelthen slet ikke lyst til alt det usunde mere, til at begynde med for at komme så vidt, så kiggede jeg på det usunde jeg overvejede at spise, og så omregnede jeg det i hvor lang tid jeg skulle dyrke aerobic.
Jeg elsker at gå til aerobic, men så var det ikke længere så fristende, hvis jeg for et øjebliks førnøjelse skulle hoppe i næsten en time.
Jeg tror at når man når til, at man ikke ser på sit vægttab som en kur, men som en livsstilsændring eller en komplet kostomlægning, så er an nået dertil, at alt kan lykkes.
Sådan er det for mit vedkommende, jeg ved ikke om i andre kan bruge det til noget.
KH
Ulla
16 år12. februar 2008 kl. 00:35
re: ny livsstil
Hov der havde vist lige sneget sig et par fejl ind.
Der skal stå bange eller bekymret.
Og til sidst skal der stå så er man nået dertil
Ulla
16 år12. februar 2008 kl. 00:38
Hej Ulla.

Det er da bare rigtig stort at du er nået dertil. SÅ er det virkelig lykkes for dig. Du er færdig med at være overvægtig. Det er lidt sjovt at tænke på. Jeg er ikke helt kommet dertil endnu, men jeg tror du har ret i at det kommer hen ad vejen og netop tanker som hvad det usunde "koster" i motion eller i hvad man så ikke kan spise fordi man skal holde sit energiindtag nede er rigtig gode.

Jeg er godt nok ikke helt nået dertil at jeg ikke har lysten til at spise alt det usunde, men jeg er til gengæld nået dertil at jeg sagtens kan undvære det meste.

Fortsat held og lykke med de sidste kilo. Hvor længe har du været igang med de 21?

Kh Karina
16 år12. februar 2008 kl. 07:09
Hvor er det flot! Ja og hemmeligheden ved ikke at tage vægten på bagefter er netop at man er nødt til at få sig en ny livsstil efter kuren.

16 år12. februar 2008 kl. 12:47
.. ja, eller endnu bedre - at selve kuren er livsstilen (eller livsstilsændringen trin for trin) og det er den nye livsstil der lige så langsomt tager kiloerne væk.

Rigtig godt Ulla! Og held og.. nej hvad snakker jeg om. Det har jo ikke noget med hverken held eller lykke at gøre. Nej.. god arbejdslyst med de sidste 10 kilo.

For mit vedkommende så må jeg nok tilstå at jeg her mens jeg har været syg, har været ret slem. Men jeg er ellers på det punkt hvor jeg spiser normalt - i stedet for at grovæde og spise al slik og guf som bliver sat foran mig. Jeg spiser usundt ind imellem, men det er ikke på hverdage - aldrig på hverdage. Og når jeg spiser usundt er det i moderate mængder. Små mængder, faktisk, mens jeg er på kur.
16 år12. februar 2008 kl. 12:56
Hej.
Først tak for rosen.
Jeg har tabt mig siden september.
Jeg glæder mig også til, at jeg kan kalde mig normalvægtig, det er der kun 6 kg til.
Men Iajkob, du har nok helt ret i, at det er en livsstilsændring som er sket trin for trin, og som nok er begyndt som en kur, men skiftet nu.
Og Karina bare det at du er nået til at du kan undære det usunde, betyder også at du er kommet langt.
Så måske jeg denne gang virkeligheden har fundet den dybe hemmelighed bag de ting som gør at det vil lykkes.
Jeg har også brugt det at belønne mig selv med ting, når man når under en vis vægt, det betyder meget, og det betyder endnu mere, når man første gang har den pågældende ting på, jeg har mest brugt tøj til det.
Jeg har et superlækkert aerobic sæt liggende, men det er først til når jeg kommer under 70 kg, og ikke et øjeblik før, å der er lige 4 kg til at det kan blive luftet.
Håber i alle får en god dag.
KH
Ulla
16 år12. februar 2008 kl. 13:37
Flot gået på så kort tid at have tabt 21 kg. Er det tabt "kun" ved at ændre maden eller har du også motioneret meget fra starten af ?
Skal også selv slippe en 20-25 kg håber at min lyst til at motionere kommer senere. mvh Zentu
16 år12. februar 2008 kl. 20:05
Hej Zentu
Jeg har både ændret kosten, og jeg går til aerobic en time hver dag, og efter et stkke tyd, bliver man faktisk helt afhængig af det, og det kan absolut anbefales.
Jeg har ellers altid troet at aerobic var sådan lidt for tøset, men det er rent faktisk hårdt arbejde, og man opdager en masse muskler man slet ikke anede kunne gøre ondt.
Så det er en kombination af begge dele.
Og man får en flot velformet krop af alt den motion, så det er absolut et ekstra plus.
KH
Ulla
16 år12. februar 2008 kl. 23:21
Den dybe hemmelighed? Ja... motivation. Motion. Belønning. Ros. Og fokus på problemet. Både kostmæssigt og personligt - hvor fokus på problemerne jo betyder at man ikke i samme grad behøver at trøstespise i afmægtighed.

Så det betyder vel at vi skal fortsætte med disse ting også efter kuren er ovre? Belønninger for at holde vægten, måske?

Zentu. For mig kom motivationen til at gøre motion lidt efter at kuren var startet. Jeg vil gætte på at du begynder at få lyst til at røre dig nogenlunde samtidigt med at solen begynder at få magt igen. Kom forår, så finder vi nok alle motionstøjet frem, ikke sandt? Det er jo også en god måde at få test-kørt sin nye krop på. Den som har tabt sig nogle kilo. Så ser man hvad det giver på madital og så får man lidt blod på tanden. Mit råd er: planlæg tiden - find tiden i dit ugeskema og planlæg det. På den måde sikrer man sig mod dårlig undskyldning nr 1: jeg har ikke tid (den som ofte dækker over: jeg gider ikke).
16 år13. februar 2008 kl. 08:46
Hej Iakob og Ulla
I har nok ret i at man får lysten til motionen jeg håber at når foråret kommer at så kommer jeg igang.

mkh Zentu
16 år13. februar 2008 kl. 10:38

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });