Jeg er syyyyg!

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: ej.re: Jeg er syyyyg!
Hej.
Hjemme hos os drikker vi noget vi kalder trylledrik, når vi er syge.
Vi tager en brusetablet med C vitamin, det er altis godt med C vitamin mod forkølelse.
Og putter den i et krus eller et glas, dernæst hælder vi ribena på, og et par mentholkrystaller, de kan købes i matas eller på apoteket, eller endnu billigere på nettet.
Og til sidst hælder vi kogende vand på det hele, og det er virkelig noget der lindrer, og menthol krystallerne de løsner virkelig op, og giver luft i næsen.
Håber du kan bruge dette råd.
KH
Ulla
16 år12. februar 2008 kl. 15:24
Tak Ulla
Det vil jeg prøve....
16 år12. februar 2008 kl. 15:30
tak for hilsnerne, det hjælper nu altid at få et smil med!
De gule gajoler bliver nu indtaget i lakrids-format, men jeg blev helt fristet til at prøve den flydende form.
Her i huset er det ellers bare kamille the med honning, og min egen variant af the med lakridsrod. Det smager forrygende - og´kan måske bruges for en der normalt ikke er the drikker.
Penicillien er begyndt at virke, men jeg ærger mig rigtig meget over at ligge brak så længe (nu er det en uge) hvor jeg ikke får trænet eller udført en pind. Det med at undvære træningen er langt det værste ved at være syg.
Håber juleslikket er tørret ind iakob, så du ikke bliver fristet mere, og ellers også god bedring til dig og Mayflower.

Uh - Harry Potter - de er gode hva :-)))

16 år12. februar 2008 kl. 16:09
Hej I stakler !

Nu har I forhåbenligt nogle gode varme halsklude på, helst med uld i ? Det er alfa og omega til ondt i halsen, jeg har selv brugt det siden min mor puslede om mig som barn og alle som ikke kender tricket og prøver det, bliver altid positivt overraskede.

Så på med halstørklædet. Kradser det for meget med det rene uld så prøv at vikle en bomulds- el. silketing omkring. Det gør mirakler :-)

God bedring til jer alle.

PS: Iakob, skide værre med det ;-) Stærkt at det er første og eneste gang du rigtig falder i. Desværre fortæller det at ligemeget hvor god man synes man er, så ligger der en latent ædedolk (ja jeg har det selv på nøjagtig samme måde) begravet, parat til at dukke op til overfladen, hvis man ikke passer på hele tiden. Jeg er bange for at der går lang tid før man kan undgå det helt, men for hver gang det sker, går der med garanti længere og længere mellem turerne.

Noget andet er at det altid er farligt at have noget liggende. Jeg kan godt se at det er svært med mand og børn, som ikke er på kur. Jeg ved fra migselv at når manden køber lækkerier og de ligger hvor man ind imellem kommer forbi, så bliver man mindet om det og ens styrke nedbrydes efterhånden.
Det er faktisk strengt, men de andre skal jo også være her :-)
16 år13. februar 2008 kl. 00:30
En forkølelse varer cirka 7 dage, men behandles den så varer den kun en lille uges tid ;-)

Mayflower: Du kører dig selv for hårdt. En influenza bør tage mindst 7 dage og du havde kun 3 sygedage. Og nu er du på arbejde med halsbetændelse? Hvad siger din chef til at du sådan løber rundt og ligner Døden fra Lübeck og smitter alle de andre? Alvorligt talt. Dit arbejde tager ikke dig halvt så seriøst som du tager det - og når alt kommer til at alt så kan du altid få et andet arbejde, men ikke et andet helbred. Pas på dig selv, ikke? Du skulle se den imponerende række at sygedage og barnets første sygedag jeg har haft det sidste halve år.

Hvordan laver man the på en lakridsrod - det lyder spændende og jeg har faktisk et liggende.

Spacy: Jeg kender godt tørklæde-rådet. Måske ikke det bedste hvis man har feber pga varmen, men det føles godt at have et tørklæde på. Selv sværger jeg til silketørklæder (jeg har et antal turist-tørklæder jeg har købt diverse steder i verden). Jeg har også uldne sokker på :-)

Angående mit fald i juleslikket: Jeg tror - som du siger - at der altid vil være en indre grovæder som presser på for at ville ud. Man kan holde hende i kort snor så og så længe men på en træls regndag med halsbetændelse eller kærestesorger eller noget andet, så slipper hun måske alligevel ud. Så gældes det bare om at rydde op efter hende, give hende snor på igen og tænke: "Godt at hver dag i mit liv ikke er som den igår - for så blev jeg da hurtig tyk igen".
16 år13. februar 2008 kl. 08:38
Iacob: Tak for omtanken. Min chef siger ikke rigtig så meget til at jeg kommer syg på arbejde. Problemmet med at jeg presser mig selv for hårdt hvilket jeg tit gør fordi jeg er gerne vil være pligtopfyldende men jeg kan bare ikke efter min egen mening tillade mig og melde mig syg. Det er ikke et rigtigt arbejde eller jo det er det på en måde. Men sagen er at jeg læser til datatekniker og derfor er det en praktikplads jeg har hos et firma og ikke en desideret arbejdsplads selvom de samme regler gælder. Jeg føler bare et stort ansvar overfor firmaet som var villige til at tage mig som elev og derfor bryder jeg mig ikke om at melde mig syg med mindre det er meget slemt. så længe jeg kan stå nogenlunde oprejst tager jeg på arbejde. Men mange tak for din omsorg. Jeg skal nok prøve at passe lidt bedre på mig selv. Jeg håber bare snart min hals bliver lidt bedre så jeg kan spise andet end suppe og drikke vand... det bliver virkelig trist meget hurtigt... Dog er det kun 5 dage siden at jeg fik ondt i halsen og problemer med at synke så jeg håber det snart går over.
God bedring til dig også.. Håber du snart er ovre det..

Spacy: Jeg kender godt halstørklædet tricket og har også halstørklæde på både dag og nat, men det har desværre ikke hjulpet endnu, men håber det snart gør det.. da min stemme de sidste to dage har været helt væk. ellers drikker jeg suppe da jeg ikke kan lide te, kaffe eller varm kakao.

God bedring til jer alle sammen
16 år13. februar 2008 kl. 08:56
og så tager vi endnu en sygedag....
Den eneste grund til at jeg ikke hyggespiser en masse dejligt slik og guf, er at vi intet har i huset . Jeg er for syg til at gå ud og handle, så der er bare ingen Guf.

jeg gik forrsten ind og ændrede mit energiniveau under PROFIL til "meget lavt" - tro mig det bliver ikke lavere - så jeg i det mindste ikke spiser mere end jeg bør i disse dumme dage.
Det gør faktisk en forskel på energibehovet, måske skulle I andre prøve at checke.

Det med ladridsrod i teen, det er egentlig fordi jeg har sådan en rigtig sund urtethe med alle mulige gode ting i, der efter sigende skulle gøre både nyrer og alting godt. Problemet er bare jeg synes det smager rædselsfuldt. Jeg købte en pose skåret lakridsrod ved MATAS, og blander en skefuld af det i the-posen, og så smager det næsten kun af lakrids. mmmmmm rigtig dejligt.
Måske du kan klippe lakridisroden i stykker og bare hælde kogende vand over....har forrsten også prøvet at lægge et stykke kanelstang ved, det smager og super. Og bedst af alt, det søder på en dejlig naturlig måde, så man slipper for sukker eller sødetabeletter.

Vær dog opmærksom på at lakridsrod i store mængder både kan påvike blodtrykket og virke afførende....

Fortsat god bedring til alle syge, og lad os huske at lægge mærke til hvor godt vi egentlig har det når vi er raske. :-)
16 år13. februar 2008 kl. 09:06
Det kan vickies også, skal jeg hilse og sige. Men tak for rådet omkring lakridsrod. Kan være jeg skal prøve det i den der hvide the som nogen herinde lokkede mig til at købe ;-)
16 år13. februar 2008 kl. 11:07

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });