#12 af Pernille78 (slettet)
Syg - snøft - og pastafælde
Du læser en tråd i debat > vægttabPernille78 (slettet)
re: Syg - snøft - og pastafælde
Du skulle prøve yogi tea. Det er brevte, men smager meget bedre end andet brevte. Der er alle mulige sunde krydderier i, som kan hjælpe på alverdens dårligdomme. Lige nu er jeg igang med en der hedder "detox" - den smager specielt fordi der er en del kardemomme i, men den er bestemt ikke bitter. Sidst prøvede jeg en der hed noget i stil med "womens balance" og den havde en rigtig god og sød smag. Der findes mange forskellige. Og så er det økologisk..
Det kan købes i Brugsen og helsekost-forretninger og sikkert også flere steder.
Pernille
Det kan købes i Brugsen og helsekost-forretninger og sikkert også flere steder.
Pernille
16 år6. februar 2008 kl. 06:36
KarinaHadsten (slettet)
Tak for de gode råd om te. Senest har jeg prøvet hvid te, men det er bare slet ikke mig. Jeg synes ikke det smager af noget. Men jeg tror jeg vil tage en tur i tehus og ellers være på udkig.
Mht. pasta så skal jeg da virkelig huske at justere mængderne efter at der er meget forskel på kogt og rå vægt. Ifølge Ninas beregning næsten en faktor 3. Vildt. Tak for hjælpen med den.
Kh Karina
Mht. pasta så skal jeg da virkelig huske at justere mængderne efter at der er meget forskel på kogt og rå vægt. Ifølge Ninas beregning næsten en faktor 3. Vildt. Tak for hjælpen med den.
Kh Karina
16 år6. februar 2008 kl. 08:21
iakob
Oolong ... er det ikke grisen med trusserne på hovedet fra Dragonball Z?
16 år6. februar 2008 kl. 13:25
beta (slettet)
Førhen kunne jeg heller ikke drikke te uden sukker, det kan jeg nu, efter et besøg i tehuset.
Du skulle give dig selv den fornøjelse at besøge et tehus, fortæl dit problem med at du skal have sukker i eller den bitter, eller hvad du nu synes om teen.
Hvis det er den rigtige ekspedient, finder han/hun straks en te du kan lide, og tilmed vejleder dig om hvor varmt vandet skal være og hvor mange gram du skal bruge, om hvor længe den skal trække, alt dette spiller meget ind, om du får lavet en god te.
Det er ikke kun at koge vandet og hælde det på og lade det trække et par minutter.
Mvh beta
16 år6. februar 2008 kl. 14:03
Frede123 (slettet)
Jeg kan anbefale kvæde the eller cream the eller vanillethe - mums.
16 år6. februar 2008 kl. 14:09
KarinaHadsten (slettet)
Tak for te-rådene. Jeg vil se om jeg kan komme i nærheden af et te-hus.
Kh Karina
Kh Karina
16 år6. februar 2008 kl. 14:56
Med hensyn til pasta, har jeg været i gang med at eksperimenter lidt. Jeg vejer pastaen rå, og derefter vejer jeg pastaen kogt i mit dørslag, og trækker dørslagets vægt fra.
På den måde har jeg fundet ud af disse tal for fuldkornspasta.
10g rå pasta svare til ca. 27g kogt.
Jeg spiser så en portion på 40g rå = ca. 110g kogt, og min kæreste skal have ca. 85g rå = ca. 230g kogt
På den måde undgår vi efterhånden spild :-)
Mvh Nina
PS: Pernod te smager også meget sødt (og lakridsagtigt ;-)