#2 af slank2008 (slettet)
Syg - snøft - og pastafælde
Du læser en tråd i debat > vægttabslank2008 (slettet)
re: Syg - snøft - og pastafælde
Måske kunne du bruge sukkererstatning eller honning i teen? Mynteblade er også godt i te. Måske har du brug for en te du kan lide som den er. Der er så mange slags te der burde være en smag til alle.
Rigtig flot at du klarer det så flot trods sygdom!!
Rigtig flot at du klarer det så flot trods sygdom!!
16 år5. februar 2008 kl. 13:32
bruger slettet
karina husk nu at det med pastaen er rå vægt og det du vejede af var kogt vægt.
tror nok du skal dividere den kogte vægt med tre for at få den vægt du skal taste ind.
altså de 40 g svarer kun til 13 g i rå vægt.
tror nok du skal dividere den kogte vægt med tre for at få den vægt du skal taste ind.
altså de 40 g svarer kun til 13 g i rå vægt.
16 år5. februar 2008 kl. 13:40
KarinaHadsten (slettet)
Hey - den havde jeg aldrig tænkt over den med pastaen. Det skal der da vist lige måles lidt på. :-) Tak for tippet.
Og ja med teen, Jeg synes bare kunstige sødemidler efter nogen tid smager træls, så derfor sukkeret. Men måske skulle jeg lave halv sukker og halv søde middel. Jeg har prøvet meget forskelligt te og bryder mig ikke om det uden sukker.
Kh Karina
Og ja med teen, Jeg synes bare kunstige sødemidler efter nogen tid smager træls, så derfor sukkeret. Men måske skulle jeg lave halv sukker og halv søde middel. Jeg har prøvet meget forskelligt te og bryder mig ikke om det uden sukker.
Kh Karina
16 år5. februar 2008 kl. 15:23
Superwoman
Karina jeg havde på præcis samme måde. Jeg kunne simplethen ikke drikke te uden tre teske fulde sukker.
Indtil sidste måned hvor jeg skulle drikke kamillethe uden sukker pga blærebetændelse. Nu kan jeg slet ikke lide det med sukker. Altså underligt. Og så har jeg fundet ud af at kvaliteten på teen - jo dårligere kvalitet jo mere bitter er teen. Og jo mere sukker vil man have i. Køb noget god kvalitetste - det skulle gøre det nemmere at vænne sig til det uden sukker.
Indtil sidste måned hvor jeg skulle drikke kamillethe uden sukker pga blærebetændelse. Nu kan jeg slet ikke lide det med sukker. Altså underligt. Og så har jeg fundet ud af at kvaliteten på teen - jo dårligere kvalitet jo mere bitter er teen. Og jo mere sukker vil man have i. Køb noget god kvalitetste - det skulle gøre det nemmere at vænne sig til det uden sukker.
16 år5. februar 2008 kl. 15:54
claus (slettet)
Jeg skal også have min te sødet - men jeg kan godt undvære rigtig sukker. Men har du prøvet nogle forskellige typer sødemiddel? For der er virkelig meget forskel - kan huske, at jeg købte noget billigt i Aldi, der virkelig smagte kunstigt-kemisk. Nu bruger jeg normalt den flydende variant, der hedder huxol, så kan jeg godt undvære sukkeret...
16 år5. februar 2008 kl. 17:41
iakob
Hvor er det synd for dig at du er syg! Har du overvejet nogle af de andre, gamle råd? Varm vand (evt varm te eller med et par dråber pebermynteolie) i en skål og så hovedet ind over med et håndklæde over? Man kan også få en del udemærket sukkerfri halspastiller mv - der er naturligvis energi i, men sådan er det jo altid. Det er der også i en flaske gul gajol som jo ellers er een af de bedste kure mod forkølelser (i hvert tilfælde mod symptomerne).
Sidst jeg var forkølet - sådan rigtig syg - så droppede jeg kuren som sådan og sørgede bare for at ikke tage på imens. Så var der nemlig plads til noget sødet the og halspastiller.
Man kan finde kogt pasta under dette navn: "Makaroni, spaghetti, pasta, kogt". Så kan man bruge eksperternes gæt i stedet for sit eget ;-)
Jeg ved man kan bruge citronsaft i te for at tage garvesyren, men er det den bitre smag - eller hvad? Hvad med lidt mælk i i stedet for sukker?
Sidst jeg var forkølet - sådan rigtig syg - så droppede jeg kuren som sådan og sørgede bare for at ikke tage på imens. Så var der nemlig plads til noget sødet the og halspastiller.
Man kan finde kogt pasta under dette navn: "Makaroni, spaghetti, pasta, kogt". Så kan man bruge eksperternes gæt i stedet for sit eget ;-)
Jeg ved man kan bruge citronsaft i te for at tage garvesyren, men er det den bitre smag - eller hvad? Hvad med lidt mælk i i stedet for sukker?
16 år5. februar 2008 kl. 19:23
KarinaHadsten (slettet)
Tak for de gode råd. Jeg tror jeg vil prøve med en RIGTIG te - sådan fra tehus og ikke de der breve jeg bruger nu. Kan faktisk huske at jeg købte baileys-te - og den var vist ok sød i sig selv. Mælk tror jeg ikke lige er mig i te.
Den med pastaen er lidt svær for det var fuldkornspastao og den findes ikke i en kogt variant i listen. Til gengæld lærte jeg lige noget nyt, for nu fik jeg alm pasta til aften og der var mindre energi i den almindelige frem for fuldkornspastaen. Hmmm øv. NÅ men den anden mætter mere og er vel sundere.
Hæhæ - ja måske skulle jeg gå i julefrokostmode og gå ombord i en flaske gul gajol :-)
Kh Karina
Den med pastaen er lidt svær for det var fuldkornspastao og den findes ikke i en kogt variant i listen. Til gengæld lærte jeg lige noget nyt, for nu fik jeg alm pasta til aften og der var mindre energi i den almindelige frem for fuldkornspastaen. Hmmm øv. NÅ men den anden mætter mere og er vel sundere.
Hæhæ - ja måske skulle jeg gå i julefrokostmode og gå ombord i en flaske gul gajol :-)
Kh Karina
16 år5. februar 2008 kl. 20:31
slank2008 (slettet)
Te fra et tehus er koster mere men også meget bedre. Det er noget helt andet end fra et brev.
Fuldkorn er meget bedre for hele systemet. Det siges at almindelig pasta, hvidt brød og hvide ris er som sukker nede i maven (altså samme reaktion fra kroppen).
Ja en gul gajol var måske lige sagen.
Fuldkorn er meget bedre for hele systemet. Det siges at almindelig pasta, hvidt brød og hvide ris er som sukker nede i maven (altså samme reaktion fra kroppen).
Ja en gul gajol var måske lige sagen.
16 år5. februar 2008 kl. 21:16
slank2008 (slettet)
Nu vi er ved det med te. Er der nogen der har prøvet Oolong the der måske kan hjælpe på vægttabet?
16 år5. februar 2008 kl. 21:18
Til gengæld undgik jeg lige en total fælde idet jeg gjorde min frokost klar. Kyllingefilet med lidt grov pasta og grøntsager. Mens grøntsagerne kogte tastede jeg lige resten ind. Den "lille" rest med 140 g pasta fra i går gav mig et mindre chok. Pludselig var stort set alt energi brugt. Jeg kiggede info om min mad og fandt ud af at der var for 2000 kJ pasta. Så jeg gik lige ned og smed det meste af det i skraldespanden og nøjedes med ca 40 g. Puha - det kunne have været en dummefejl. Men jeg syntes endda at portionen var lille.
Kh Karina