#11 af Anonym
Træt af det!!
Du læser en tråd i debat > vægttabAnonym
re: Træt af det!!
Jeg går nemlig alene hjemme det meste af tiden. Prøver at beskæftige mig ved at gå ture, cykle og handle ind. Men I har nok ret i, at jeg skal finde noget mere at gå op i. Det er svært at holde tankerne fra mad, når man går alene sammen med køleskabet. Tror jeg vil prøve at se, hvad der af kurser i mit område. Jeg får også så stor fokus på vægten, at den helt modarbejder mig. Spiste fornuftigt i går og havde ifølge Madital et underskud på 370 kcal men havde alligevel taget 200 gram på her til morgen. Meget mærkeligt. Kan noget af det være muskler? Er begyndt at cykle en del. Førhen gik jeg bare ture. Jeg har ikke menstruation lige nu, så det kan ikke være det. Synes ellers det er gået fornuftigt i går og i dag. Overspiste lidt i går, men fik hold på det i tide, så det ikke fik så store følger for kalorieindtaget. Jeg prøver at huske på de ting, jeg har fundet ud af med ikke at blive for sulten og ikke presse citronen, og så vil jeg følge jeres råd og finde noget at beskæftige mig med.
16 år30. januar 2008 kl. 14:35
iakob
Det lyder godt - du skal se, det skal nok virke.
Jeg har bare en enkelt kommentar - du skal ikke regne med at få øjeblikkelig afregning på vægten for hverken gode eller dårlige dage. Det kan godt tage et stykke tid for vægten at afspejle det du foretager dig.
Det vil sige hvis du har en række dårlige dage, så tager du på. Og hvis du har en række gode dage, så taber du dig (eller ej - kommer an på mens, øgning af muskelmasse, vand i kroppen, fyldet i fordøjelsessystemet og så videre).
Kroppen er et meget komplekst system og i fysikken snakker man om systemers træghed. Det kan tage tid før kroppen reagerer på det man byder den.
Så tag det ikke så tungt hvis du ikke få gevinst dagen efter du har spist sundt - det skal nok komme (af samme grund som at honningmadder altid lander med honningen nedaf, så bliver man naturligvis straks straffet hvis man har syndet).
Jeg har bare en enkelt kommentar - du skal ikke regne med at få øjeblikkelig afregning på vægten for hverken gode eller dårlige dage. Det kan godt tage et stykke tid for vægten at afspejle det du foretager dig.
Det vil sige hvis du har en række dårlige dage, så tager du på. Og hvis du har en række gode dage, så taber du dig (eller ej - kommer an på mens, øgning af muskelmasse, vand i kroppen, fyldet i fordøjelsessystemet og så videre).
Kroppen er et meget komplekst system og i fysikken snakker man om systemers træghed. Det kan tage tid før kroppen reagerer på det man byder den.
Så tag det ikke så tungt hvis du ikke få gevinst dagen efter du har spist sundt - det skal nok komme (af samme grund som at honningmadder altid lander med honningen nedaf, så bliver man naturligvis straks straffet hvis man har syndet).
16 år31. januar 2008 kl. 09:14
Muumin (slettet)
Altså... som så mange andre kan jeg jo heller ikke lade være med at veje mig hver dag, men det er faktisk ret dumt. Som ovenfor beskrevet kan der være mange årsager til, at vægten kan svinge med over et kilo fra dag til dag. Netop derfor er det 100 gange smartere kun at veje sig een gang om ugen, for hvis man har været dygtig, vil der sandsynelivis være et fald, set over en hel uge.
Jeg gør så en mellemting: Kan som sagt ikke lade være med at veje mig hver dag, men skriver kun op her på siden hvad resultatet er hver onsdag - MED cm-mål. Så ser kurven straks meget bedre ud ;-)
Jeg gør så en mellemting: Kan som sagt ikke lade være med at veje mig hver dag, men skriver kun op her på siden hvad resultatet er hver onsdag - MED cm-mål. Så ser kurven straks meget bedre ud ;-)
16 år31. januar 2008 kl. 10:03