Onsdagsvejning d. 23/1
Du læser en tråd i debat > vægttabtynd74
re: Onsdagsvejning d. 23/1
hej iakob
ja, jeg fortsætter på madital når vægten skal holdes.
jeg vil forsat veje min mad til hverdag . så vil jeg kun have at vægten svinger 1-2 kilo. for jeg vil aldrig mere over 80kg . på et tidspunkt regner jeg med at potions størrelsen af og på tallerkenen bliver indgroet så jeg kun skal tage et tjek en gang imellem.
lise
ja, jeg fortsætter på madital når vægten skal holdes.
jeg vil forsat veje min mad til hverdag . så vil jeg kun have at vægten svinger 1-2 kilo. for jeg vil aldrig mere over 80kg . på et tidspunkt regner jeg med at potions størrelsen af og på tallerkenen bliver indgroet så jeg kun skal tage et tjek en gang imellem.
lise
16 år23. januar 2008 kl. 10:58
zentu
Nede på 82,4 så det har ikke rigtigt rykket siden sidste uge MEN nu tager jeg fat igen: Zentu
16 år23. januar 2008 kl. 14:46
claus (slettet)
Vægten sagde 89,0 her i morges - det er 1,5 kg. mindre end sidste onsdag. Og da jeg ovenikøbet var i byen og spise i lørdags, så er det da helt vildt. Det er jo lige før, at jeg skal til at spise lidt mere, så det ikke går for stærkt. Jeg vil starte med lidt ekstra kartofler til aften...
I alt har jeg nu smidt 5,2 kg siden 1. januar og ikke mindst: Jeg er under 90 nu! At jeg så aldrig skulle have været over er noget helt andet, men nu er jeg under 90 og det føles skønt :)
I alt har jeg nu smidt 5,2 kg siden 1. januar og ikke mindst: Jeg er under 90 nu! At jeg så aldrig skulle have været over er noget helt andet, men nu er jeg under 90 og det føles skønt :)
16 år23. januar 2008 kl. 17:09
iakob
DortheBH - nu ikke noge tmed at blive deprimeret, vel? Langt de fleste oplever perioder i deres kur hvor vægten bare ikke siger det samme som det beregnede vægttab. Sådan en periode havde jeg det først i december, og rart er det ikke. Men der er ikke andet at gøre end at stå det igennem på bedste mulige måde - hvis du holder din kur, så skal vægttabet nok komme. I morgen, i næste uge eller om to uger. Det kommer!
Flittiglise: Jeg har det præcis på samme måde - jeg vil ned på 58-59 så jeg har 1-2 kilo op til de 60. Det runde tal er sådan en god magisk, mental grænseværdi. Flot at du er ved at være ved vejs ende.
Claus - hvis du spiser tæt på hvad dit mål siger du skal have i underskud - og dit mål ellers er fornuftigt mellem ½-1 kilo om ugen, så behøver du ikke sætte portionsstørrelsen op. Så vidt jeg kan se er der tre muligheder: enten så har du tabt væske eller du får ikke tastet al maden ind eller din aktivitetsniveau er sat for lav. Men.. bon appetite! :-)
Flittiglise: Jeg har det præcis på samme måde - jeg vil ned på 58-59 så jeg har 1-2 kilo op til de 60. Det runde tal er sådan en god magisk, mental grænseværdi. Flot at du er ved at være ved vejs ende.
Claus - hvis du spiser tæt på hvad dit mål siger du skal have i underskud - og dit mål ellers er fornuftigt mellem ½-1 kilo om ugen, så behøver du ikke sætte portionsstørrelsen op. Så vidt jeg kan se er der tre muligheder: enten så har du tabt væske eller du får ikke tastet al maden ind eller din aktivitetsniveau er sat for lav. Men.. bon appetite! :-)
16 år23. januar 2008 kl. 20:03
claus (slettet)
iakob: Jeg ligger en del under, hvad målene siger. Jeg er bare lige kommet ind i en god rytme, hvor jeg simpelthen ikke får spist så meget, som jeg burde - når grøntsagerne er spist er jeg ikke sulten nok... Og det har da sikkert også været fint nok til at sparke kuren i gang, men næppe sundt i det lange løb. Så jeg prøver at komme tættere på målet, selvom det betyder, at jeg må proppe lidt mere mad i mig. Livet er dælme hårdt :-D
16 år23. januar 2008 kl. 20:13
bruger slettet
Jakob: Tak for din omsorg - den trængte jeg til. Du har ret, jeg fortsætter bare, og beholder humøret :o)
16 år23. januar 2008 kl. 20:23
KarinaHadsten (slettet)
Dorthebh: Sådan skal det lyde. Og jeg er enig med Iakob. Der kan være mange grunde til at du ikke lige har tabt dig. Vægten går op og ned - og det hænger ikke altid sammen med hvad vi liiiiige spiste igår. Træls er det når man synes man overholder kuren og bægten så ikke belønner os. Men hvis vi bare ikke gir op og holder fast i kuren, så skal vægttabet nok komme.
Så bare hold fast. Min vægt er idag lige svinget 300 g op igen. Og det er da skide træls. I går var jeg kun 200 g fra mit lille delmål og idag er der 500 g. Og jeg har faktisk kun 3 dage tilbage til at nå det mål. Men jeg gir ikke op og tror stadig på det. Jeg har overholdt kuren mht. energi siden nytår, så det skal nok fortsætte nedad - det er jeg ikke i tvivl om.
Vi kæmper videre. ;-)
Kh Karina
Så bare hold fast. Min vægt er idag lige svinget 300 g op igen. Og det er da skide træls. I går var jeg kun 200 g fra mit lille delmål og idag er der 500 g. Og jeg har faktisk kun 3 dage tilbage til at nå det mål. Men jeg gir ikke op og tror stadig på det. Jeg har overholdt kuren mht. energi siden nytår, så det skal nok fortsætte nedad - det er jeg ikke i tvivl om.
Vi kæmper videre. ;-)
Kh Karina
16 år24. januar 2008 kl. 08:09
bruger slettet
hej flittiglise og jacob. kan se i har været her længe og har haft et stort vægttab. har i ikke lyst til at fortælle lidt om hvordan i har gjort hvor mange kalorier om dagen ca osv?? mangler et ordentlig spark på forhånd tak. knus fra jeanette
16 år25. januar 2008 kl. 14:31
tynd74
hej lundhansen
det første år herinde, sørgede jeg for kun at spise og drikke for de ca 1500kcal om dagen. så vidt mulig spiser jeg aldrig om aftenen og drikker ikke efter kl 20.00 om aftenen. men jeg drikker til gengæld meget vand, te og kaffe samt cola light om dagen. tit er jeg derfor i nærheden af 4 litter væske om dagen ( og nej jeg har ikke sukkersyge, hi hi)
til det varme måltid om aftenen har jeg sørget for at få ubegrænset med grøntsager og kun 150g kartofler,ris eller pasta og lidt fedtfattig sovs samt 100-130gram kød. til middag 2 skiver rugbrød med enten leverpostej og agurk eller rødbede. eller rugbrød med røget laks.
eller hamburgerryg på brødet. ALDRIG smør. morgenmaden har bestået af ca 200-300gram cheasy a-38 0,1 % og gør det stadig. og så selvfølgelig frugt ind imellem. og dagligt har jeg stilet efter at få så mange smiley som muligt. dog har jeg svært ved at få fedtenergien til det. og ofte må jeg tage et par bolcher eller lidt mørk chokolade for at få kulhydrat nok.
håber dette hjælper lidt ellers må du spørge igen. ;O)
kh lise
det første år herinde, sørgede jeg for kun at spise og drikke for de ca 1500kcal om dagen. så vidt mulig spiser jeg aldrig om aftenen og drikker ikke efter kl 20.00 om aftenen. men jeg drikker til gengæld meget vand, te og kaffe samt cola light om dagen. tit er jeg derfor i nærheden af 4 litter væske om dagen ( og nej jeg har ikke sukkersyge, hi hi)
til det varme måltid om aftenen har jeg sørget for at få ubegrænset med grøntsager og kun 150g kartofler,ris eller pasta og lidt fedtfattig sovs samt 100-130gram kød. til middag 2 skiver rugbrød med enten leverpostej og agurk eller rødbede. eller rugbrød med røget laks.
eller hamburgerryg på brødet. ALDRIG smør. morgenmaden har bestået af ca 200-300gram cheasy a-38 0,1 % og gør det stadig. og så selvfølgelig frugt ind imellem. og dagligt har jeg stilet efter at få så mange smiley som muligt. dog har jeg svært ved at få fedtenergien til det. og ofte må jeg tage et par bolcher eller lidt mørk chokolade for at få kulhydrat nok.
håber dette hjælper lidt ellers må du spørge igen. ;O)
kh lise
16 år25. januar 2008 kl. 17:16
Nu gælder det så om at genfinde og holde motivationen, for der skal yderligere 10 kilo af, før alle mine punkter på mit Motivationsboard kan opfyldes!
Godt gået til taberne og hav en herlig ferie Ahimsa!