FREDAGSVEJNING :)

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: FREDAGSVEJNING :)
Jeg synes man skal veje sig så man er mest motiveret. Jeg vejer hver dag selv om vægten svinger en del.
16 år24. januar 2008 kl. 15:24
Hvis man vejer sig hver dag, skal man være i stand til at se stort på dagsresultater - og taste data ind i madital og kun se på grafens hældning.

Vægten kan nemlig sagtens svinge med over 1 kilo fra den ene dag til den anden - uden nogen specielt grund og selvom man vejer sig samme tid, samme sted og i sammen (mangel på) tøj.

Man må ikke gå i panik over +1 kilo i forhold til forrige dag og man må ikke blive lalleglad og tillade sig selv lidt belønning i form af kalorier fordi vægten siger -1 kilo i forhold til forrige dag.

Men hvis man kan disse ting, så kan jeg kun anbefale at veje sig hver dag. Det er faktisk lidt interessant at se kaosteori i praksis :-)
16 år24. januar 2008 kl. 19:09
Så er jeg stået op.

Vægt: 67,4 (-1,9 kg - hovedårsagen skal nok findes i at jeg er skiftet fra at veje mig om aftenen til at veje mig om morgenen)

Mål:
lår: 56 cm (-1 cm)
hofte: 103 cm (-)
mave: 86 cm (-4 cm - hovedårsagen skal nok igen findes i at jeg har målt mig om morgenen i stedet for om aftenen, men jeg har nu også været rigtig flittig med maveøvelserne)
Talje: 76 (-3 cm)

Jeg er meget tilfreds og glæder mig til næste uge, hvor jeg kan sammenligne morgental med morgental, for det giver nok et mere reelt billede.

Hvordan er det gået med I andre?

Pernille

16 år25. januar 2008 kl. 06:30
Iakob: jeg er rigtig glad for at ud siger at man kan svinge op til et kilo op og ned. Jeg har ellers været helt okay med de udsving der har været på et halvt kilo op og ned. For det har ikke givet problemer med at overholde mål. Men nu har jeg i to dage til trods for at jeg har været en god pige med energien svinget opad. Ialt 900 g. Det er altså meget. Så nu ligger jeg 1,1 kilo over mit lille delmål og periode slutter i morgen - suk! Jeg må virkelig prøve at tro på at det selvfølgelig svinger ned i morgen, så jeg når mit mål. Jeg lå ellers for et par dage siden under kurven :-(

Igår drønede jeg ellers rundt. Sad nærmest ikke stille da jeg kom hjem fordi vi var igang med forberedelserne til min søns fødselsdag idag. Det har jeg ikke tastet ind, så i virkeligheden er mit energiunderskud nok endnu større for i går.

Øv. Nå men jeg må lige se om jeg kan huske alle de gode forklaringer jeg selv plejer at komme med når andre har det her problem. Tænk sig så dum man lige pludselig kan blive når det er en selv.

Kh Karina
16 år25. januar 2008 kl. 08:15
Pernille: Tillykke, det er da super flot selvom noget af det måske skyldes det nye vejetidspunkt :-)

Karina: Rolig nu, op med humøret. Jeg har lige talt med min læge, da jeg simpelthen tror at der er noget i vejen med mig. I onsdags havde jeg tabt 2,9 kg til 75,4 på en uge. Torsdag stod der 75,1 dvs - 0,3 kg mere. Idag siger den så 75,6. Det er liiige rigeligt, synes jeg.

Anyway, lægen sagde at hvis man ikke har fået drukket så meget vand i et par dage så kunne der altså godt komme store udsving.
Det er igen den der berømte vædskebalance som spiller en enormt stor rolle. Men jeg kender det til ulidelighed, at vægten og vædsken spiller én et pus. I november gik det også meget langsomt for mig, jeg troede ikke at jeg ville nå mit mål, men lige pludselig så skete der en masse. Så det kommer, vær sikker på det, imorgen el. overmorgen skal der nok være røget et kilo, hvis du altså fortsætter med at være en god pige også til sønnens fødselsdagsgilde :-)

Ang. om jeg er syg eller ej. Jeg har altså haft noget murren i underlivet og udflåd siden sidste menses, så jeg skal have en gynækologisk undersøgelse på mandag. Det glæder jeg mig til for symptomerne tyder på noget betændelse, har jeg surfet mig frem til. Jeg troede at det måske havde noget at gøre med begyndende overgangsalder (min mor kom vist tidligt i overgangsalderen, ligeså mine kusiner).
Jeg har dog fundet ud af at de symptomer intet har med det at gøre.

God fødselsdag og god week-end :-)
16 år25. januar 2008 kl. 10:57
Spacy: Tak og jeg skal nok være en god pige. Inderst inde ved jeg jo at jeg har overholdt min kur og det vil jeg fortsætte med. Der er burger på bordet i aften, men jeg tager bare en enkelt og supplerer med masser af grøntsager og det skal nok holde sig indenfor energirammen.

Så kan det godt være at jeg ikke lige når dette delmål i morgen som planlagt men måske søndag eller mandag. Og så kan jeg få sat næste delmål. :-) Jeg gir ikke op.

Kh Karina
16 år25. januar 2008 kl. 11:33

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });