#52 af Muumin (slettet)
Motivationsboard
Du læser en tråd i debat > vægttabMuumin (slettet)
re: Motivationsboard
LOL! Fantastisk samtale du beskrev der! Og virkelig et godt råd til motivation - sådan at køre et lille rollespil og "udskille" den del af en selv, der ønsker det usunde. det er nemmere at føre en samtale med noget der er lidt fjert, end med sig selv. Måske man skulle lave et billede for ens indre øje af "fristeselv": Den virkelig fede og ulækre version af en selv?
16 år23. januar 2008 kl. 10:10
Spacy
re: Motivationsboard
Det er en sikker metode til at undgå at spise ufordelagtigt. Og man skal simpelthen blive ved med at argumentere med fristeselv indtil hun/han lystrer.
Andre gode agumenter der kan bruges er selvfølgelig dem med at "helt ærligt, vil du virkelig taste det der ind på Madital ?" og "hvis jeg spiser den kage el. is der, så kan jeg ikke få noget andet (planlagt guf, måske) eller vigtigere" .
Sådanne samtaler har reddet mig mange gange.
Da jeg havde lidt svært ved at få fat igen efter jul, var det Madital der reddede mig og jeg tror at den dag hvor jeg har nået mit mål, vil det også være Madital som gør det muligt at holde det.
Andre gode agumenter der kan bruges er selvfølgelig dem med at "helt ærligt, vil du virkelig taste det der ind på Madital ?" og "hvis jeg spiser den kage el. is der, så kan jeg ikke få noget andet (planlagt guf, måske) eller vigtigere" .
Sådanne samtaler har reddet mig mange gange.
Da jeg havde lidt svært ved at få fat igen efter jul, var det Madital der reddede mig og jeg tror at den dag hvor jeg har nået mit mål, vil det også være Madital som gør det muligt at holde det.
16 år23. januar 2008 kl. 10:44
Nu skal du så læse dem hver dag - mindst een gang, gerne to. Og jeg mener læse dem - ikke bare kikke på bogstaverne eller skimme dem. Men læse dem og lave billeder i hovedet på hvordan det var før og hvordan det så bliver når du har tabt dig.
Fidusen er, at hvis man kan de her punkter på fingerspidserne, så kan man tænke på dem hvis man er ved at blive fristet over evne. Føre en lille samtale med sige selv:
Fristeselv: "Novra! Knud har taget friskbagt franskbrød med smør med på arbejde idag fordi han har fødselsdag!"
Kurselv: "Men jeg må ikke få noget for jeg er på kur - det er ikke en del af min diet. Jeg fik jo chokolade i går, så jeg får noget godt ind imellem"
Fristeselv: "Men det dufter dejligt. Lige et lille stykke skader ikke"
Kurselv: "Ja? Og hvad så med i morgen fredag når der er lasagne i kantinen. Skal du så også have af det?"
Fristeselv: "Bare et lille stykke"
Kurselv: "Du vil jo gerne kunne luge i haven uden at skulle puste og stønne som et damplokomotiv, ikke? Det der franskbrød, der sætter sig lige på maven over bæltet"
Fristeselv: "Øv!"
Kurselv: "Ja, men om en halv time når franskbrødet er spist, så vil du have det så meget bedre med dig selv hvis du ikke tog noget. Prøv at tænke på de lækre bukser du har liggende i skuffen. Dem kan du næsten passe nu!"
Fristeselv: "Nå... ja... ok, så spiser jeg ikke noget nu!"
;-)
Den slags samtaler har jeg haft stor succes med - jeg er bare lidt mindre høflig overfor min "fristeselv".