#2 af slank2008 (slettet)
Motivationsboard
Du læser en tråd i debat > vægttabslank2008 (slettet)
re: Motivationsboard
Alletiders! Jeg glæder mig til at se et bilede!
16 år16. januar 2008 kl. 09:13
dutti (slettet)
hvor ligger de billeder, er det nogle vi andre skal se:-) ? det kunne egentlig være sjovt at ligge billeder ind et sted, så andre kunne se hvordan det skrider frem med vægt osv det ville da også være motiverende.. man kunne jo altid fjerne ansigtet hvis det er det man har det bedst med?
16 år16. januar 2008 kl. 10:02
KarinaHadsten (slettet)
Jeg har ikke fået taget billedet endnu, men skal nok lægge det ind og linke til det herfra :-)
16 år16. januar 2008 kl. 10:58
Muumin (slettet)
Hej Karina
Det var mig der kom med ideen. Jeg synes det lyder som et rigtig smukt motivationsboard! Tillykke med det!
Jeg fik også min helt færdig i går. Den indeholder også hele skalaen med plads til at skrive datoer og så er mine delmål fremhævet (typisk hvert 2. eller 3. kilo). Der er et billede af mig selv da jeg var slank, "den nøgne Maja" (berømt maleri fra 1700-tallet) samt diverse udklip fra blade a la "Kurve er den yndigste afstand mellem to punkter" (et citat af Mae West), en lille artikel om body consciousness, et par gode råd om kropsbevidsthed (gør hver dag noget godt for dit sind og din krop og glæd dig over, at du hver dag får det en smule bedre), en tegning af den tatovering jeg skal have når jeg rammer mit mål på 65 kilo samt selvfølgelig også listen over ting jeg kan og vil føle, når jeg når mit mål. Det hele er pyntet med billeder af lækkre grøntsager og blomster.
Formålet er, at jeg skal blive glad af at se på det og føle at jeg ønsker at tilstræbe netop dette mål.
Jeg har med vilje IKKE valgt fede-billeder, for jeg er god nok til at synes jeg er ulækker. Jeg vil holde fokus på det positive og glæde mig over at jeg er i gang og over hvor det leder hen.
Det var mig der kom med ideen. Jeg synes det lyder som et rigtig smukt motivationsboard! Tillykke med det!
Jeg fik også min helt færdig i går. Den indeholder også hele skalaen med plads til at skrive datoer og så er mine delmål fremhævet (typisk hvert 2. eller 3. kilo). Der er et billede af mig selv da jeg var slank, "den nøgne Maja" (berømt maleri fra 1700-tallet) samt diverse udklip fra blade a la "Kurve er den yndigste afstand mellem to punkter" (et citat af Mae West), en lille artikel om body consciousness, et par gode råd om kropsbevidsthed (gør hver dag noget godt for dit sind og din krop og glæd dig over, at du hver dag får det en smule bedre), en tegning af den tatovering jeg skal have når jeg rammer mit mål på 65 kilo samt selvfølgelig også listen over ting jeg kan og vil føle, når jeg når mit mål. Det hele er pyntet med billeder af lækkre grøntsager og blomster.
Formålet er, at jeg skal blive glad af at se på det og føle at jeg ønsker at tilstræbe netop dette mål.
Jeg har med vilje IKKE valgt fede-billeder, for jeg er god nok til at synes jeg er ulækker. Jeg vil holde fokus på det positive og glæde mig over at jeg er i gang og over hvor det leder hen.
16 år16. januar 2008 kl. 13:18
KarinaHadsten (slettet)
Ja det er også rigtig godt med den positive tilgang. Jeg kan godt huske det. Men jeg valgte lige de "fede" billeder sammen med de positive motivationspunkter. Det bliver jeg ikke ked af at se på fordi jeg ved at jeg er på vej en anden vej.
Jeg synes ideen er fantastisk - tak for den. Og som sagt skal jeg nok vise et billede når jeg får det taget.
Kh Karina
Jeg synes ideen er fantastisk - tak for den. Og som sagt skal jeg nok vise et billede når jeg får det taget.
Kh Karina
16 år16. januar 2008 kl. 14:11
slank2008 (slettet)
Jeg har også kun valgt slanke billeder. Men jeg tror det skal være sådan som det er bedst for den der skal bruge det. Der er også mange der gemmer bukser for at se hvor meget de har tabt sig. Jeg kan ikke have for stort tøj i huset og tabe mig. Men for nogle er det meget positivt at kunne se hvor meget de har tabt sig. Jeg hørte om nogle der samlede smør/fedt, sten, bolde osv. for at se deres kilo på en mere håndgribelig måde. De smed ud for hvert kilo til de havde nået deres mål.
16 år16. januar 2008 kl. 14:32
Muumin (slettet)
JA! Den havde jeg faktisk også overvejet: Købe mine 13 kilo i stegemargarine og stable det på køkkenbordet. En gang om ugen kunne jeg så smide ud af det. Det synes spild af mad, men stegemargarine er ret billigt og enormt dårlig kvalitet med, så jeg ville ikke have skrupler.
Det eneste der har afholdt mig fra det er... at det bliver vildt tungt at købe ind (på cykel)! Men okay... nu har jeg tabt mig ned under 10 kilo, så måske det er til at overskue nu?
Jeg synes det er en genial måde at visualisere både det ulækre fedt og en fantastisk tilfredsstillelse at skære af og smide væk!
Det eneste der har afholdt mig fra det er... at det bliver vildt tungt at købe ind (på cykel)! Men okay... nu har jeg tabt mig ned under 10 kilo, så måske det er til at overskue nu?
Jeg synes det er en genial måde at visualisere både det ulækre fedt og en fantastisk tilfredsstillelse at skære af og smide væk!
16 år16. januar 2008 kl. 15:09
slank2008 (slettet)
Hmmm ja det kunne der være noget om. Så kan man virkelig se hvor meget fedt man faktisk har i overskud på kroppen. Det er nok lidt ulækkert og meget motiverende. Jeg skal handle på lørdag så måske skulle jeg købe magarine og rydde en hylde i køleskabet.
Måske kan du købe lidt hver dag til du har den rigtige mængde?
Måske kan du købe lidt hver dag til du har den rigtige mængde?
16 år16. januar 2008 kl. 18:08
claus (slettet)
Jeg synes faktisk også, at ideen med et margarinebjerg er meget god - jeg tror bare ikke, at jeg har plads til så meget margarine noget sted..........
16 år16. januar 2008 kl. 18:18
Det er lidt kedeligt med sådan en forklaring - jeg regner med at få taget et billede af min side, så jeg kan lægge det på min blog eller et andet sted. Jeg skal nok skrive her igen når jeg har gjort det, så I kan se det.
Kh. Karina