#41 af slank2008 (slettet)
Motivationsboard
Du læser en tråd i debat > vægttabslank2008 (slettet)
re: Motivationsboard
Karina: det ser rigtig godt ud!
16 år20. januar 2008 kl. 20:15
KarinaHadsten (slettet)
Tak skal I ha.
Claus: Du skal nok finde punkterne efterhånden. Jeg synes faktisk der bliver ved med at komme ideer til nye ting som burde have været med. F.eks. hvad med det faktum at man mindsker risikoen for livsstilssygdomme som diabetes 2 og hjerte karsygdomme. Det er da faktisk en ikke helt uvæsentlig detalje. Men den har jeg også i baghovedet nu. Og så er de 10 på min liste bare dem som ligger mig nærmest og som er for mig personligt.
Kh Karina
Claus: Du skal nok finde punkterne efterhånden. Jeg synes faktisk der bliver ved med at komme ideer til nye ting som burde have været med. F.eks. hvad med det faktum at man mindsker risikoen for livsstilssygdomme som diabetes 2 og hjerte karsygdomme. Det er da faktisk en ikke helt uvæsentlig detalje. Men den har jeg også i baghovedet nu. Og så er de 10 på min liste bare dem som ligger mig nærmest og som er for mig personligt.
Kh Karina
16 år20. januar 2008 kl. 21:55
bruger slettet
Hej Karina
Det er rigtig fint det du har fået lavet.. :)
Jeg synes min virker super godt og hænger på opslagstavlen. - håber du får glæde af din! :)
PS: jeg kan ikke skrive kommentar på din blog :(
Det er rigtig fint det du har fået lavet.. :)
Jeg synes min virker super godt og hænger på opslagstavlen. - håber du får glæde af din! :)
PS: jeg kan ikke skrive kommentar på din blog :(
16 år20. januar 2008 kl. 23:15
iakob
Claus, det hjælper at tænke lidt på hvad der ved din fedme gør dit liv lidt mere besværligt eller trælst. Har du f.eks. nogen forventninger til at du med mindre vægt får større kondi eller styrke eller energi - og hvad det i så fald ville betyde for din dagligdag (eller for en lørdag aften i byen eller for samvær med vennerne eller...).
Een af mine helt specielle ting var f.eks. at sikkerhedsselen i bilen altid gled op omkring min hals - fordi jeg er ikke særlig høj så den korteste vej for selen gik ikke over skulderen på mig - men omkring halsen. Det var ved at drive mig til vanvid. Så et punkt på min liste var at jeg kunne sidde i bilen uden at sikkerhedsselen er snoet om min hals. Nu går den lige så pænt over skulderen og skråt ned over både bryst og mave uden underlige omveje.
Een af mine helt specielle ting var f.eks. at sikkerhedsselen i bilen altid gled op omkring min hals - fordi jeg er ikke særlig høj så den korteste vej for selen gik ikke over skulderen på mig - men omkring halsen. Det var ved at drive mig til vanvid. Så et punkt på min liste var at jeg kunne sidde i bilen uden at sikkerhedsselen er snoet om min hals. Nu går den lige så pænt over skulderen og skråt ned over både bryst og mave uden underlige omveje.
16 år21. januar 2008 kl. 10:18
claus (slettet)
Jeg er skam allerede kommet på en del og er ved at lave en liste, der skal op på væggen :-)
Men den bedste kom vores bassist med i går: "Jeg kan da godt forstå, du er på kur - du står jo og bøjer dig forover for at se strengene". Og han har ret. Jeg kan faktisk ikke se forsiden på min guitar uden at bøje mig en hel del forover. Skræmmende...
Men den bedste kom vores bassist med i går: "Jeg kan da godt forstå, du er på kur - du står jo og bøjer dig forover for at se strengene". Og han har ret. Jeg kan faktisk ikke se forsiden på min guitar uden at bøje mig en hel del forover. Skræmmende...
16 år21. januar 2008 kl. 18:36
claus (slettet)
Jeg er ved at arrangere 10 sætninger til en plakat på min dør. Jeg tænkte, at jeg ville skrive dem her også - det kunne være inspiration til andre ;)
Jeg vil se godt ud på stranden.
Jeg vil kunne gå i stramme T-Shirts igen.
Jeg vil kunne se forsiden på min guitar.
Mine dårlige knæ skal have mindre at slæbe på.
Jeg vil kunne sidde ned uden at maven er i klemme.
Når jeg arbejder i haven vil jeg kunne bukke mig ned uden at det er hårdt.
Jeg vil kunne købe bukser uden at de skal lægges op.
Jeg vil kunne tage mine briller af uden at de efterlader permanente fordybninger i "fedtet".
Jeg vil kunne gå med halskæde - Jeg vil have en hals igen!
Jeg vil kunne passe alt det lækre tøj, der ligger i bunden af skabet.
Jeg vil se godt ud på stranden.
Jeg vil kunne gå i stramme T-Shirts igen.
Jeg vil kunne se forsiden på min guitar.
Mine dårlige knæ skal have mindre at slæbe på.
Jeg vil kunne sidde ned uden at maven er i klemme.
Når jeg arbejder i haven vil jeg kunne bukke mig ned uden at det er hårdt.
Jeg vil kunne købe bukser uden at de skal lægges op.
Jeg vil kunne tage mine briller af uden at de efterlader permanente fordybninger i "fedtet".
Jeg vil kunne gå med halskæde - Jeg vil have en hals igen!
Jeg vil kunne passe alt det lækre tøj, der ligger i bunden af skabet.
16 år21. januar 2008 kl. 19:30
Frede123 (slettet)
Forstår ikk lige den med bukserne ? får man længere ben af at tabe sig ? :-)
16 år21. januar 2008 kl. 19:44
bruger slettet
Jeg går ud fra at med bukserne er der tænkt:
Jo mindre livvidde i bukserne, jo mindre længde i buksebenene.
Jo mindre livvidde i bukserne, jo mindre længde i buksebenene.
16 år21. januar 2008 kl. 19:48
claus (slettet)
Nej - det ville da ellers være meget smart at kunne blive lidt højere i stedet for at skulle tabe sig :-D
Men det er nu engang sådan, at bukser fås i visse længder og visse livvidder. Og hvis man skal op i min livvidde, så er de pr. definition ret lange - man kan jo ikke være en kort splejs som mig og så måle så meget rundt om livet! (Gad vide om de der folk, der bestemmer tøjstørrelser nogen sinde går en tur igennem gågaden?)
Men det er nu engang sådan, at bukser fås i visse længder og visse livvidder. Og hvis man skal op i min livvidde, så er de pr. definition ret lange - man kan jo ikke være en kort splejs som mig og så måle så meget rundt om livet! (Gad vide om de der folk, der bestemmer tøjstørrelser nogen sinde går en tur igennem gågaden?)
16 år21. januar 2008 kl. 20:49
KarinaHadsten (slettet)
Hehe ja - i virkeligheden er ingen af os overvægtige - vi er bare under-høje. Hmmm gad vide hvor høj man skulle være for at passe til vægten....
Kh Karina
Kh Karina
16 år22. januar 2008 kl. 08:10