Motivationsboard

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: Motivationsboard
har spist så meget de sidste to dage.. indtaget mindst 8000 kcal :( Mistet motivationen føler mig håbløs. hjælp:(
jeg er vegetar.. Hvordan taber jeg mig bedst... 1,5 kg om ugen..:(
16 år20. januar 2008 kl. 02:01
Hej Vegetar

Nu ved jeg ikke hvor meget du vejer og skal tabe dig. Men 1,5 kg om ugen er for højt sat, hvis du skal tabe dig på en sund og vedvarende måde. 1/2 kg og MAX 1 kg om ugen er mere realistisk... :)

For at komme videre skal du sidde dig ned og prøve at finde frem til, HVORFOR du har spist så meget. Skriv det gerne ned, det synes jeg er godt, og synliggører "problemet"... Har du været trist, sulten, i byen, eller hvad har været syld i de mange kcal?
- Er det mængden eller usundt det du har spist?

Nå så du har gjort det, skal du skrive ned, hvad du gør for at undgå det næste gang. - dette råd fik jeg fra én herinde og det er et SUPER godt råd! :)

Lig så de sidste dage bag dig og tænk fremad, du kan ligge en plan, og i starten er det vigtigt at tage 1 dag af gangen, så du ikke føler det bliver uoverskueligt!

Selv spiser jeg ikke meget kød, det er lidt i perioder. Jeg har det med at spise ost i stedet, hvilket ikke er så godt. Nødder er rigtig sundt, så erstat dit kød med nødder og bønner! :)

Håber mit svar kan hjælpe dig lidt på vej, ved hvor svært det kan være TRUST ME!!! :)

God vind... ;)
16 år20. januar 2008 kl. 09:56
Hej Helle

Min blog hedder osseks.blogspot.com. Jeg startede den i forbindelse med at vi lavede nyt køkken, hvor jeg så skrev lidt om fremgangen. Men siden har den været brugt til flere forskellige ting. I nogle perioder går det lidt sløvt med den, men jeg må se om jeg kan være lidt mere flittig. Jeg skal have lagt det billede af motivations board på. :-)
16 år20. januar 2008 kl. 10:30
Kan se der har været lidt diskussion omkring mine sproglige kundskaber, så jeg retter det lige; jeg lå model for en af mine venner ;-) Så er den ged vist barberet som vi SIGER her i Jylland ;-) Midt i specialeksrivningen må jeg sige at jeg ikke læser korrektur på alt jeg skriver her ;-)
Og Claus den med bordtennisboldene er god - jeg synes det må se flot ud. Jeg så lige Mariko Mori´s kunst igår og tænkte straks på det da jeg læste det :-D
16 år20. januar 2008 kl. 11:14
Jeg vejer 64,4 kg og er 166 cm høj. har taget 10 kg på siden i sommers. og det jeg har spist har været udelukkende usundt i store mængder. sidder alene hjemme og spiser:( Jeg startede med at tage på pga kærestesorger, og siden er det bare gået helt galt.. :( Hvor mange kcal skal jeg have om dagen ca for at holde vægten? Skal af med ca 11 kg..
16 år20. januar 2008 kl. 11:53
Hej vegetar21.
Det ser ud som om dit indlæg er kommet i en lidt forkert kategori, hvilket kan betyde at du ikke får så mange svar.
Ang. kalc om dagen vil jeg råde dig til at skrive i tråden "Vægttab" eller "kost" (jeg har set en tråd med en plan fra en diætist) Ved at bruge hele mad i tal programmet får du også mulighed for at regne ud hvor meget du forbrænder - hvis du har problemer med det kan du skrive under "Mad i Til" for at få hjælp til det.
De to ovenstående problemer kan du evt søge på da jeg har set de har været i tidligere tråde.
I forhold til at du sidder alene, overvejende spiser usunde ting og føler at det hele går skævt kan du jo evt oprette en tråd under "Gode råd". Her kan du få hjælp til at finde ud af hvad det handler om og hvordan du kan vende tendensen så du bliver gladere for dit liv!
16 år20. januar 2008 kl. 14:20
Iøvrigt - Tak Spacy fordi du kalder mig "en af de unge" - der er 12 år nmellem os ;-)
16 år20. januar 2008 kl. 14:23
Hold da fast - motivationsboard - det giver åbenbart anledning til mange emner... HI HI

KarinaHadsten: Tror lige jeg hopper forbi din blog, måske jeg får dit motivationsboard at se der? :)

Ang. stave/talemåder, så lader vi vidst den LIGGE!!! HI HI :P
16 år20. januar 2008 kl. 16:04
NU ligger motivations boardet på min blog - endelig. :-)

Det direkte link til motivations boardet er her :
osseks.blogspot.com

Billedet er lidt ringe, men jeg håber I kan se meningen og måske læse punkterne hvis I er nysgerrige hihi.

Kh Karina
16 år20. januar 2008 kl. 18:25
Det er flot - og nogen rigtigt gode punkter, du har fået sat på. Hvis ikke de punkter er nok til at motivere dig, så er der da vist ikke noget, der kan.

Det fik så mig selv til lige at prøve at lave en liste med ti punkter. Jeg nåede til to, så løb jeg tør for fantasi (Jeg vil være sundere - jeg vil se bedre ud). Men nu har jeg den lige liggende ved siden af mig, mens jeg sidder og øver på min guitar, så kommer der nok flere ord på :-)
16 år20. januar 2008 kl. 18:39

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });