Motivationsboard

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: Motivationsboard
Det lyder da som en sjov ide med sådan en skulptur.
16 år18. januar 2008 kl. 13:11
Det var da en god ide med kunst - jeg er vild med det!
Jeg har selv en lille fugl i granit som jeg er super glad for. Det er min mors veninde der har lavet den i forbindelse med hun lavede min mors gravsten, så den betyder meget for mig.
Det er ikke alle stenhuggere som gør sig i kunst / brugskunst, men de findes ;-)
I kan se hvad hun og hendes mand laver her: stenhuggeriet.dk De har faktisk også kurser i stenhugning hvis man vil lave sit eget kunst.
16 år18. januar 2008 kl. 15:14
Det var i øvrigt Helle Koed som var så sød at vise sit motivations bord på sin blog: (et forældet link er blevet fjernet)
16 år18. januar 2008 kl. 15:18
Og lige enenu en kommentar fra mig - jeg keder mig ikke men har maget på hjertet ;-)
Da jeg blev skilt fik jeg en af mine venner som er kunstmaler til at lave et billede af mig - det var en slags ny start og en ny måde at se på mig selv på.
Det kan anbefales. Vi fik mange gode snakke om processen mens han malede og jeg lagde model ;-)
16 år18. januar 2008 kl. 15:31
Hej Ahimsa !

Øh, hvor lagde du den model henne ;-)
Jeg har også engang (i mine yngre og tyndere dage) ligget model for nogle ældre mennesker på et tegne og akvarelkursus, hold helt op hvor var det egentligt hårdt at ligge/sidde der i timevis.

Jeg ved godt at det ikke er nogen dansktime det her, men jeg tænkte bare på at nu hvor du sidder og skriver speciale, så skal de elementære ting som bøjning af verber vel være i orden ?
Men jeg ved også godt at I unge mennesker ikke går så højt op i "at ligge, jeg lægger og jeg har lagt (ikke model men en ting fra mig f.eks)" eller "jeg har ligget og sovet ;-)

Der bliver åbenbart ikke brugt megen tid på grammatikken i folkeskolen idag desværre.

Det var et sidespring, jeg synes bare at det er synd og at det ikke lyder særlig pænt.
16 år18. januar 2008 kl. 17:22
Nu, hvor du vil være pedantisk, så er lige præcis Ahimsas måde at bøje verberne på ikke nødvendigvis tegn på dårlige dansk-kundskaber. Det er snarere et spørgsmål om at hun skriver i talesprog og taler med dialekt.

Prøv at komme herover omkring Salling/Mors og find nogen, der ikke siger "Jeg lagde model" eller "Jeg har lagt i sengen hele dagen". Så har du fundet en tilflytter.

Jeg er selv meget kritisk med fejl i det danske sprog - men man må også respektere, at vi har forskellige dialekter ;-)
16 år18. januar 2008 kl. 17:34
Og for at vende tilbage til emnet, så har jeg ikke decideret lavet et motivationsboard. Jeg har i stedet spredt lidt motiverende ting rundt omkring:

Jeg har på et meget synligt sted hængt et sæt tøj, jeg engang var meget glad for, og som jeg først kan passe, når jeg har tabt yderligere 25 kg.

Så har jeg to glasskåle stående fremme i stuen. I den ene har jeg så fyldt 60 bordtennisbolde - en for hvert halve kilo, der skal tabes, og så flytter jeg dem over i den anden efterhånden (der ligger allerede 8).

På køleskabslågen hænger et billede af en tatovering, jeg har lovet mig selv at få lavet, når jeg har tabt mig de første 20 kg. Og så hænger der et billede af in bedste ven, der skal giftes til oktober. Jeg vil jo gerne se smart ud til hans bryllup.

Og ikke mindst, så har jeg stillet to billeder af min storesøster frem - et som hun ser ud nu og et, hvor hun vejer 30 kg mindre. For hun er også på kur, så vi støtter lidt hinanden på afstand. Og så går der jo lidt konkurrence i det, så når jeg ser de billeder tænker jeg straks "Nej, ikke synde - hun må ikke klare det bedre end mig" :-)
16 år18. januar 2008 kl. 17:44
Så er det godt det ikke er nødvendigt at være god til dansk for at komme ned i vægt.

Claus: det lyder rigtig godt du og din søster støtter hinanden.
16 år18. januar 2008 kl. 18:17
Hej Claus.. det med lagde og ligge - tror du ikke snarere det skyldes at I alle er i familie med hinanden ;-) (sagt kærligt af en sallingbo der gik i Nykøbing Mors Gymnasium)

I øvrigt en god idé om at få et maleri lavet - jeg tror dog jeg skal sidde op til et mere traditionelt portræt hvis jeg skal have det lavet. Men jeg går nu stadig og overvejer et familiefoto i stedet.
16 år18. januar 2008 kl. 18:53
Hej Karina
Jeg har også et motivationsboard - vil have gjort lidt mere ved den, men den virker - og hænger til alles skue på køleskabet :)
Blogger du også? - Hvor? :D
Jeg har en blog jeg bruger en del: (et forældet link er blevet fjernet)
:)
Knus og god weekend!
16 år19. januar 2008 kl. 14:41

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });