Mættede, enkeltumettede, flerumættede - hvad er det?

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: Mættede, enkeltumettede, flerumættede - hvad er det?
Ok, jeg troede faktisk at transfedtsyrer blev dannet pga varmebehandlingen, som et resultat af den kraftige opvarmning af palmeolie.

Tak for korrektionen.
16 år9. januar 2008 kl. 20:57
re: Mættede, enkeltumettede, flerumættede - hvad er det?
Det er rigtigt at transfedtsyrer dannes ved kraftig opvarmning af nogle fedtstoffer. Jeg ved ikke hvilke, men det er de fedtstoffer som er forbudt at bruge i DK som Nina skriver.
Jeg synes at det er utroligt at resten af EU ikke følger vores gode eksempel og forbyder de usunde fedtstoffer istedet for at prøve at få os til at rette ind.
Det er simpelthen uhyggeligt, men der er måske stærke kræfter bag med økonomiske interesser.
16 år9. januar 2008 kl. 23:02

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });