#22 af Muumin (slettet)
Andre centimeter-målere end jeg?
Du læser en tråd i debat > vægttabMuumin (slettet)
re: Andre centimeter-målere end jeg?
Hej Dutti
Det siger muligvis noget om vand i benene? Har du talt med din læge om det?
Det siger muligvis noget om vand i benene? Har du talt med din læge om det?
16 år11. januar 2008 kl. 09:16
bruger slettet
jeg er i gang med at tabe mig efter min graviditet så jeg har lidt ekstra over det hele som jeg gerne vil af med, men det meste er på maven hofterne. men jeg er ikke som sådan pæreformet det er mere all around. jeg har dog gennem det meste af mine teenage år været overvægtig og besluttede mig som 20 at det skulle være slut så jeg lykkedes at smide 30kg. dengang havde jeg den oplevelse med at cm måle at det til tider kan virke mere motiverende fordi selvom ens vægt en gang imellem går lidt i stå eller bare falder et par 100g så kan ens mål faktisk springe meget mere ned end man regner med især hvis man dyrker motion af den ene eller den anden art for at mindske mave og røv som er der de fleste af os vel synes der er for meget. dette skyldes jo det kendte faktum at muskler vejer mere end fedt men at selve muskelfiberne er mere aflange og derfor bliver man slanker i cm selvom vægten ikke ændres.
Med henblik på hvilken målsætning du skal sætte dig så var den måde jeg gjorde det på at finde et par bukser jeg synes så perfekte ud(du kan også kigge i butikkerne) og så tage målene fra dem, så ved du da lidt bedre hvordan målene ser ud i helhed.
håber min erfaring måske kan hjælpe dig lidt men spinningen aner jeg intet om men det virker som en hård motinsform så held og lykke med det.
godt nytår Chai
Med henblik på hvilken målsætning du skal sætte dig så var den måde jeg gjorde det på at finde et par bukser jeg synes så perfekte ud(du kan også kigge i butikkerne) og så tage målene fra dem, så ved du da lidt bedre hvordan målene ser ud i helhed.
håber min erfaring måske kan hjælpe dig lidt men spinningen aner jeg intet om men det virker som en hård motinsform så held og lykke med det.
godt nytår Chai
16 år11. januar 2008 kl. 13:43
dutti (slettet)
hej muumin
desværre er det fedt, for vejer jeg bare 8 kg mere (som i sommers) kunne jeg ingen almindelige støvler passe, min mor har også store lår og lægge, det ligger til familien, og det ser ærlig talt lidt fjollet ud når man er en str 34 i overkroppen... mendet er begyndt at tære af de træls områder nu heldigvis, så jeg håber da at de sidste 6½ kg måske kan tære lidt af de områder, så jeg ser mere ligelig fordelt ud..:-)
desværre er det fedt, for vejer jeg bare 8 kg mere (som i sommers) kunne jeg ingen almindelige støvler passe, min mor har også store lår og lægge, det ligger til familien, og det ser ærlig talt lidt fjollet ud når man er en str 34 i overkroppen... mendet er begyndt at tære af de træls områder nu heldigvis, så jeg håber da at de sidste 6½ kg måske kan tære lidt af de områder, så jeg ser mere ligelig fordelt ud..:-)
16 år11. januar 2008 kl. 13:50
claus (slettet)
Jeg har også været i gang med centimetermålet - for 2 uger siden sagde den 117 rundt om maven, nu siger den 112. Det er også en ordentlig dunk, jeg render rundt med, så det er klart, at det er der, der forsvinder mest - men det er nu alligvel rart at kunne se, at der sker noget :-)
16 år13. januar 2008 kl. 13:21
Pernille78 (slettet)
Hvor er du god, Claus! 5 cm på 14 dage - det er da helt vildt. Har du sat dig et bestemt mål? Jeg synes at jeg har læst et sted at maveomkreds for mænd helst skal være under 93 og for kvinder 80. Måske har jeg læst forkert. Mit mavemål er over 90, så jeg er heller ikke helt slank - selvom vægten ikke er så høj.
Er I med på at have en fast dag om ugen eller hver 14 dag, hvor vi måler os? Hvilken dag passer jer bedst?
Og Claus - hvordan har du tabt så mange cm? Har du nogle tips? Går du til en bestemt sport eller har du spist noget specielt de sidste 14 dage?
Er I med på at have en fast dag om ugen eller hver 14 dag, hvor vi måler os? Hvilken dag passer jer bedst?
Og Claus - hvordan har du tabt så mange cm? Har du nogle tips? Går du til en bestemt sport eller har du spist noget specielt de sidste 14 dage?
16 år13. januar 2008 kl. 14:01
claus (slettet)
Nu er jeg ikke så stor af bygning, så jeg regner med at skulle ned mellem 80 og 90 cm et sted.
Jeg har såmænd ikke gjort noget specielt ud over at spise mindre - men som sagt sidder størstedelen af min overvægt som en ordentlig ølvom - hvis jeg var kvinde ville folk tro, jeg var gravid :-D Så der er jo ikke noget at sige til at de godt og vel 3 kg det er blevet til indtil nu forsvinder lige midt på maven - det er jo der, der er noget at tage af...
Indtil nu har jeg haft centimetermålet fremme hver søndag - det er ligesom den dag, hvor jeg har tid til at få det gjort. Så det regner jeg med at fortsætte med...
Jeg har såmænd ikke gjort noget specielt ud over at spise mindre - men som sagt sidder størstedelen af min overvægt som en ordentlig ølvom - hvis jeg var kvinde ville folk tro, jeg var gravid :-D Så der er jo ikke noget at sige til at de godt og vel 3 kg det er blevet til indtil nu forsvinder lige midt på maven - det er jo der, der er noget at tage af...
Indtil nu har jeg haft centimetermålet fremme hver søndag - det er ligesom den dag, hvor jeg har tid til at få det gjort. Så det regner jeg med at fortsætte med...
16 år13. januar 2008 kl. 14:19
dutti (slettet)
kunne vi ikke skrive vores mål samtidig med vi skriver vores vægt hver onsdag måske?
16 år13. januar 2008 kl. 14:53
amenette (slettet)
Siden oktober har jeg tabt:
70 - 66 kg
Hofte: 100 - 90 cm
Talje: 80 - 72 cm
Bryst: intet
jeg får ikke mit taljemål under 70, der er næsten kun muskler tilbage.
På hoften er der heller intet tilovers, det samme gør sig gældende på lårene.
Man finder selv ud af hvor langt man kan komme ned i cm efterhånden som de første ryger af.
70 - 66 kg
Hofte: 100 - 90 cm
Talje: 80 - 72 cm
Bryst: intet
jeg får ikke mit taljemål under 70, der er næsten kun muskler tilbage.
På hoften er der heller intet tilovers, det samme gør sig gældende på lårene.
Man finder selv ud af hvor langt man kan komme ned i cm efterhånden som de første ryger af.
16 år17. januar 2008 kl. 15:42
Sabinevægt (slettet)
Hej.
Jeg startede en lille nytårskur 1. jan.
Jeg har holdt mig fra chips, sodavand , kage mv. - dog spist lidt slik af og til. Jeg går nogle turer, men dyrker ikke motion på den måde.
Jeg er gået fra 62 til 59 kg. Det som overrasker mig meget er, at jeg ialt har tabt 16½ cm (jeg måler: overarm, bryst, talje, mave, bag, lår)
Hos mig er det ikke kg. der motiverer - men de cm jeg taber.
Det er fedt!
Hilsen Sabine
Jeg startede en lille nytårskur 1. jan.
Jeg har holdt mig fra chips, sodavand , kage mv. - dog spist lidt slik af og til. Jeg går nogle turer, men dyrker ikke motion på den måde.
Jeg er gået fra 62 til 59 kg. Det som overrasker mig meget er, at jeg ialt har tabt 16½ cm (jeg måler: overarm, bryst, talje, mave, bag, lår)
Hos mig er det ikke kg. der motiverer - men de cm jeg taber.
Det er fedt!
Hilsen Sabine
16 år17. januar 2008 kl. 22:19
Bare du ikke sætter for store krav om resultater til dig selv for så kan det næsten kun gå galt.
Det meste af mit fedt sidder på lårene og læggene, det er nogle stolper uden lige, i løbet af 2,2 kg har jeg tabt 3 cm om læggene, det siger vel ikke så lidt:)