#2 af rundude (slettet)
Andre centimeter-målere end jeg?
Du læser en tråd i debat > vægttabrundude (slettet)
re: Andre centimeter-målere end jeg?
Hvis det er et ordentligt sted du skal gå til spinning, så vil instruktøren hjælpe dig - ellers skal du bede om hjælp og gør hellere det end du selv forsøger - det kan der komme skader ud af og det er det ikke værd!
På saddelpind, styr og saddel sidder der nogle tal og når du er blevet instrueret og har fundet "dine" mål på cyklen så husk dem til næste gang!!!
Husk drikkelse for du kommer til at sved som bare pokker!!!!! god fornøjelse og held og lykke :-)
Mvh
Rundude aka Kenneth
På saddelpind, styr og saddel sidder der nogle tal og når du er blevet instrueret og har fundet "dine" mål på cyklen så husk dem til næste gang!!!
Husk drikkelse for du kommer til at sved som bare pokker!!!!! god fornøjelse og held og lykke :-)
Mvh
Rundude aka Kenneth
16 år6. januar 2008 kl. 09:20
Ahimsa (slettet)
Jeg måler centimeter, men må sige at jeg ikke synes jeg kan gøre det præcis nok! Min tabel herinde går op og ned fordi jeg ikke kan finde ud af at måle samme sted på f.eks. lår og hofte hver gang. JEg kan mærke på mit tøj at jeg får mindre hofte og lår.
Jeg er derfor meget interesseret i at høre om der er andre som har gode ideer til hvordan man kan få det til at fingere?
Jeg er derfor meget interesseret i at høre om der er andre som har gode ideer til hvordan man kan få det til at fingere?
16 år6. januar 2008 kl. 10:20
Nina (slettet)
Hej Pernille
Hvormeget man taber sig i cm, tror jeg, handler meget om hvilken form man har. Jeg er pæreformet, så jeg tager på "nede fra" dvs. når jeg kan se det i hovedet er det helt galt .... Men omvendt så taber jeg mig så også "oppe fra", altså jeg taber mig hurtigst på overkroppen.
Generelt har det været sådan at mit taljemål er det samme som min vægt, så jeg taber mig 1 cm i taljen hvergang jeg taber 1 kg. Så et taljemål på 60-65 cm, ville være realistiske for mig. Så hvis du minder om mig rent vægttabsmæssigt, så burde det være et udemærket mål.
Mvh Nina
Hvormeget man taber sig i cm, tror jeg, handler meget om hvilken form man har. Jeg er pæreformet, så jeg tager på "nede fra" dvs. når jeg kan se det i hovedet er det helt galt .... Men omvendt så taber jeg mig så også "oppe fra", altså jeg taber mig hurtigst på overkroppen.
Generelt har det været sådan at mit taljemål er det samme som min vægt, så jeg taber mig 1 cm i taljen hvergang jeg taber 1 kg. Så et taljemål på 60-65 cm, ville være realistiske for mig. Så hvis du minder om mig rent vægttabsmæssigt, så burde det være et udemærket mål.
Mvh Nina
16 år6. januar 2008 kl. 12:13
Pernille78 (slettet)
rundude: så er jeg tilbage fra spinning. Det er et hold for alle niveauer, så det var ret hårdt, men ih hvor jeg føler mig sund nu. Men hold k... hvor gør det ondt i skridtet, det var da helt vildt - hvorfor i alverden polstrer man ikke de sæder lidt mere?? Spændende om det gør endnu mere ondt næste gang eller bliver bedre gang for gang. Og så håber jeg jo bare at det gør noget ved min fedtprocent og centimeter.
Ahimsa: jeg synes også det er svært at få det helt præcist. Eneste måde at gøre det på er vel at begynde at tegne på sig selv og det er vel trods alt for overdrevet. Jeg gør det at jeg tager det største mål hver gang - altså f.eks. låret - jeg finder det sted hvor låret er størst.
Nina: Interessant det med én cm pr. kg. Det lyder meget rigtigt...og dog passer det nok ikke helt på mig, for jeg vejer 71 kg og har et taljemål på 81, så hvis jeg skal ned på 60, skal jeg tabe mig 21 kg og det er alt for meget for mig. Jeg vil gerne veje 60 kg. Som teenager vejede jeg 48-49 kg og det var ALT for lidt og det var jeg meget ked af, i starten af tyverne vejede jeg mellem 50 og 55 kg og der var jeg egentlig glad for min krop bortset fra at jeg absolut ingen muskler og kondition havde. Så jeg tænker at hvis jeg skal have en krop som dengang - bare sundere - så skal jeg nok satse på 60 kg. Jeg er 175 høj.
Vil I være med til, når vi vejer os også at skrive på hvor mange cm vi har tabt de forskellige steder?
Pernille
Ahimsa: jeg synes også det er svært at få det helt præcist. Eneste måde at gøre det på er vel at begynde at tegne på sig selv og det er vel trods alt for overdrevet. Jeg gør det at jeg tager det største mål hver gang - altså f.eks. låret - jeg finder det sted hvor låret er størst.
Nina: Interessant det med én cm pr. kg. Det lyder meget rigtigt...og dog passer det nok ikke helt på mig, for jeg vejer 71 kg og har et taljemål på 81, så hvis jeg skal ned på 60, skal jeg tabe mig 21 kg og det er alt for meget for mig. Jeg vil gerne veje 60 kg. Som teenager vejede jeg 48-49 kg og det var ALT for lidt og det var jeg meget ked af, i starten af tyverne vejede jeg mellem 50 og 55 kg og der var jeg egentlig glad for min krop bortset fra at jeg absolut ingen muskler og kondition havde. Så jeg tænker at hvis jeg skal have en krop som dengang - bare sundere - så skal jeg nok satse på 60 kg. Jeg er 175 høj.
Vil I være med til, når vi vejer os også at skrive på hvor mange cm vi har tabt de forskellige steder?
Pernille
16 år6. januar 2008 kl. 13:08
bruger slettet
Hej Pernille
Jeg er ny er i forummet, så jeg skal lige lære de forskellige muligheder at kende. Synes det er en rigtig god ide det med at måle centimeter - altså ikke fordi jeg ikke ved hvor jeg skla havne henne sådan rent kilomæssigt, men i virkeligheden er det vigtigste jo om man er tilfreds med det billede man ser i spejlet - og så er det da superfedt at vide, at der engang var 15 cm mere rundt om taljen.
Er der et sted herinde, hvor man kan skrive sine mål - altså cm-mål - op eller er det bare i egen dagbog?
Mvh Rikke, ny bruger
Er der et sted herinde, hvor man kan skrive sine mål - altså cm-mål - op eller er det bare i egen dagbog?
Mvh Rikke, ny bruger
16 år6. januar 2008 kl. 16:07
claus (slettet)
re: centimeter-mål
Hej Rikke
Under "profil -> vægt" er der grafer over din vægt. Hvis du her klikker på "cm" så får du grafer over dine mål i stedet. Nede i bunden er der så et link, der hedder "Indtast data for 06-01-2008". Klik på det, så får du mulighed for at taste centimeter ind som skulle du tage mål til en skrædder :-)
Claus
Under "profil -> vægt" er der grafer over din vægt. Hvis du her klikker på "cm" så får du grafer over dine mål i stedet. Nede i bunden er der så et link, der hedder "Indtast data for 06-01-2008". Klik på det, så får du mulighed for at taste centimeter ind som skulle du tage mål til en skrædder :-)
Claus
16 år6. januar 2008 kl. 16:21
bruger slettet
re: centimeter-mål
Tak! Så må jeg have gang i målebåndet :-)
Rikke
Rikke
16 år6. januar 2008 kl. 19:33
KarinaHadsten (slettet)
Pernille78 - det med de polstrede sæder til spinning - eller skulle jeg sige mangel på samme har jeg også mærket på min egen krop. Selvom man synes man er nok så polstret på bagdelen :-) Men lige der på side-stederne er man overhovedet ikke.
Det er en god investering at købe et par rigtige cykelshorts med indlæg. Det hjælper en del, men man kan godt stadig blive øm bagi.
Mvh. Karina
Det er en god investering at købe et par rigtige cykelshorts med indlæg. Det hjælper en del, men man kan godt stadig blive øm bagi.
Mvh. Karina
16 år6. januar 2008 kl. 19:47
dutti (slettet)
hej pernille, jeg kan da også sige hvad jeg har tabt på en måned, selvom jeg holdte pause i julen med kur (d. 22/12-1/1
jeg har tabt:
fra 62 kg - 60 kg
Tajle fra 70-66
Hofter fra 96-93,5
jeg har også mest tendens til pæreformen, derfor taber jeg mig mest fra taljen i første omgang, det sidste er det seje træk. det er i grunden mange centimeter for kun to kilo men jeg har nok fået strammet lidt op også med træning osv:)
jeg måler også fordi vægten ikke altid er til at regne med pga væskebalancen kan skifte lidt alt efter hvor meget salt der er indtaget dagen inden/ menstruationscyklus!
kh dutti
jeg har tabt:
fra 62 kg - 60 kg
Tajle fra 70-66
Hofter fra 96-93,5
jeg har også mest tendens til pæreformen, derfor taber jeg mig mest fra taljen i første omgang, det sidste er det seje træk. det er i grunden mange centimeter for kun to kilo men jeg har nok fået strammet lidt op også med træning osv:)
jeg måler også fordi vægten ikke altid er til at regne med pga væskebalancen kan skifte lidt alt efter hvor meget salt der er indtaget dagen inden/ menstruationscyklus!
kh dutti
16 år7. januar 2008 kl. 07:28
Mine nuværende mål er:
lår: 57 cm
hofte: 104 cm
mave: 91 cm
talje: 81 cm
Hvor mange cm kan man forvente at kunne tabe på f.eks. en måned, hvis man arbejder hårdt for det? Hvad skal jeg sætte som mål på kort og lang sigt? (Jeg er knap 30 år) Jeg synes jo selv at et taljemål på 60-65 stykker lyder fint, men det kan jeg forstå måske er lidt for urealistisk. Hvad tror I så et passende mål er? Og hvor hurtigt har I tabt cm?
Pernille, der snart er på vej til spinning og er ret nervøs fordi jeg er i mildest talt dårlig form og ikke har forstand på teknik (indstilling af cykel)