#82 af KarinaHadsten (slettet)
Tankekuren
Du læser en tråd i debat > vægttabKarinaHadsten (slettet)
re: Tankekuren
Tihi - jeg har lige diskuteret med en kollega (en diskussion på den gode og sjove måde) om hvordan man skal forstå det her med at tro eller vide. Eksemplet var at en anden kollega huskede fra sin skoletid at han havde svaret på et spørgsmål i matematik : "Jeg tror det gir 5" (tænkt eks). Så havde matematiklæreren sagt "Du skal ikke tro du skal vide". Min kollega påstod nu at når han sagde jeg tror så var det da også fordi han vidste det. Men hvor min påstand er at ordet tro indikerer en eller anden form for usikkerhed. Det blev til en længere diskussion, hvor jeg forsøgte at være meget selvhævdende :-D
Så jeg føler virkelig at jeg har fået løst dagens opgave. Men jeg fortsætter med at være på udkig efter situationer hvor jeg kan være selvhævdende.
Kh Karina
Så jeg føler virkelig at jeg har fået løst dagens opgave. Men jeg fortsætter med at være på udkig efter situationer hvor jeg kan være selvhævdende.
Kh Karina
16 år18. januar 2008 kl. 14:15
slank2008 (slettet)
Hvor flot begge to!!
16 år18. januar 2008 kl. 18:20
iakob
Ja, godt klaret Karina. Jeg tror jeg vil få det lidt sværere - jeg skal til navngivningsfest i morgen og skal være selvhævdende uden at den gode stemning ryger. Jeg plejer at være netop så vag og så selvhævdende som jeg har lyst til.
Måske skal jeg bare lade være med at hoppe på krogen, når visse medlemmer af min familie fisker efter en diskussion?
PS. Der er jo den verslige tro, hvilket rigtignok har et element af tvivl. Der er f.eks. ret stor forskel på disse udsagn: "Jeg tror det var ham der stjal min taske" og så "Jeg ved det var ham der stjal min taske". Men i forbindelse med religion er tro desværre ofte uden tvivl og spørgsmål. Så ordet findes faktisk i to betydninger.
.. jo, det ville være en passende prøve for mig i morgen ikke at bide på en diskussion. Ærgeligt, det plejer jeg ellers at hygge mig gevaldigt med.
Måske skal jeg bare lade være med at hoppe på krogen, når visse medlemmer af min familie fisker efter en diskussion?
PS. Der er jo den verslige tro, hvilket rigtignok har et element af tvivl. Der er f.eks. ret stor forskel på disse udsagn: "Jeg tror det var ham der stjal min taske" og så "Jeg ved det var ham der stjal min taske". Men i forbindelse med religion er tro desværre ofte uden tvivl og spørgsmål. Så ordet findes faktisk i to betydninger.
.. jo, det ville være en passende prøve for mig i morgen ikke at bide på en diskussion. Ærgeligt, det plejer jeg ellers at hygge mig gevaldigt med.
16 år18. januar 2008 kl. 18:48
bruger slettet
JA så er jeg endelig også med på denne vogn :D hørte jo en fugle synge om at den kunne købes i Kvickly - det blev den så gjort i går og jeg glæder mig til at komme igang med at læse i den her i weekenden! :)
Jeg er jo nok bagefter i forhold til jer andre, men så kan i jo give gode råd videre?!? HI HI
God weekend til jer! ;)
Jeg er jo nok bagefter i forhold til jer andre, men så kan i jo give gode råd videre?!? HI HI
God weekend til jer! ;)
16 år19. januar 2008 kl. 10:05
bruger slettet
Er så småt kommet igang - men er endnu ikke igennem "salgstalen" om hvor god denne Tankekur er.. HI HI :)
16 år20. januar 2008 kl. 09:57
KarinaHadsten (slettet)
Jeg er heller ikke igennem alt det indledende endnu - det tager jeg lidt hen ad vejen - men det blev ret hurtigt henvist til s. 73, hvor opgaverne begynder. Man kan sagtens starte på opgaverne uden at have læst alt det indledende.
Kh Karina
Kh Karina
16 år20. januar 2008 kl. 10:04
iakob
Hvis I har en vis portion sund skepsis i livet, så spring over indledningen. Det var dog den værste omgang amerikanske salgsfis jeg har læst længe.
Til gengæld går det lidt skidt med uge 2 for mig. Det lykkedes mig ikke rigtig at undgå at hoppe på limpinden når nogen med provokationer fiskede efter en diskussion - specielt fordi jeg kom til at sidde ved "børnebordet" og der var diskussionsemnet sådan naturligt ikke samfundsrelevant, men mere "wow, spiser din 3-årige virkelig grønne oliven????".
Og idag har jeg heller ikke kunnet finde et godt øjeblik til at øve no-diet. Jeg var bare hjemme hos familien - fik ryddet lidt op i garangen eftersom genboens teenage drenge ikke gjorde det for os nytårsaften.
Så må jeg se i morgen om jeg kan finde et tidspunkt at være lidt anderledes på.
Til gengæld går det lidt skidt med uge 2 for mig. Det lykkedes mig ikke rigtig at undgå at hoppe på limpinden når nogen med provokationer fiskede efter en diskussion - specielt fordi jeg kom til at sidde ved "børnebordet" og der var diskussionsemnet sådan naturligt ikke samfundsrelevant, men mere "wow, spiser din 3-årige virkelig grønne oliven????".
Og idag har jeg heller ikke kunnet finde et godt øjeblik til at øve no-diet. Jeg var bare hjemme hos familien - fik ryddet lidt op i garangen eftersom genboens teenage drenge ikke gjorde det for os nytårsaften.
Så må jeg se i morgen om jeg kan finde et tidspunkt at være lidt anderledes på.
16 år20. januar 2008 kl. 17:40
KarinaHadsten (slettet)
Hey - min uge 2 på tankekuren går faktisk forbavsende fint. Dog har jeg byttet lidt om på nogle dage. Lørdag tog jeg den med ændret energiniveau. Jeg kan ikke bestemme mig for om jeg er det ene eller det andet: afslappet eller energisk. Så jeg læste alle udfordringerne igennem og tænkte over hvilken jeg ville have mest ud af. Og så tog jeg den med ting som blev udsat. Så jeg gik lige amok med at gøre køkken rent incl emhætte og gribélister på samtlige skabe og skuffer. I virkeligheden burde jeg gentage opgaven med køleskabet :-)
Idag har jeg så taget den med at være individ eller gruppeorienteret. Og her har jeg skullet være individ orienteret - dvs. jeg skulle gøre noget udelukkende for mig selv. Så selvom jeg synes huset har rodet og selvom jeg havde en syg datter idag, så har jeg taget tid til mig selv og til at lave noget scrapbooking - min elskede hobby. Det var fedt. Og nu var samvittigheden da lidt i orden når jeg knoklede med køkkenet igår.
I morgen handler det om at være fleksibel eller fastlåst og eftersom jeg oftest er fleksibel handler det for mig om at være fastlåst. Hmmm. Nå men måske ender det med barnets første sygedag i morgen og så må jeg jo lade være med at tilbyde at jeg kan arbejde hjemmefra. Det ville være en hård nød at sluge. Især fordi jeg har et møde på et projekt, hvor jeg skal til at stå for at koordinere arbejdet med at få rettet de sidste fejl. Det skal have fokus i denne uge. Men hvis jeg har sygt barn må jeg jo holde fast ved barnets første sygedag.
Kh Karina
Idag har jeg så taget den med at være individ eller gruppeorienteret. Og her har jeg skullet være individ orienteret - dvs. jeg skulle gøre noget udelukkende for mig selv. Så selvom jeg synes huset har rodet og selvom jeg havde en syg datter idag, så har jeg taget tid til mig selv og til at lave noget scrapbooking - min elskede hobby. Det var fedt. Og nu var samvittigheden da lidt i orden når jeg knoklede med køkkenet igår.
I morgen handler det om at være fleksibel eller fastlåst og eftersom jeg oftest er fleksibel handler det for mig om at være fastlåst. Hmmm. Nå men måske ender det med barnets første sygedag i morgen og så må jeg jo lade være med at tilbyde at jeg kan arbejde hjemmefra. Det ville være en hård nød at sluge. Især fordi jeg har et møde på et projekt, hvor jeg skal til at stå for at koordinere arbejdet med at få rettet de sidste fejl. Det skal have fokus i denne uge. Men hvis jeg har sygt barn må jeg jo holde fast ved barnets første sygedag.
Kh Karina
16 år20. januar 2008 kl. 18:20
iakob
Sådan Karina! Bare stå på din ret. Du vil jo heller ikke have mindre i løn bare fordi det går lidt skidt for firmaet, vel? Så ville du da prøve at finde et andet job (nemt i vores brache her i tiden). Så hvorfor ikke tage barnets første sygedag?
Og også godt at No Diet sætter ting igang.
Selv synes jeg det er en enorm svær uge. Jeg ligger midt på i og synes ikke rigtig at nogle af de foreslåede aktiviteter er specielt modsat hvad jeg plejer at gøre.
Jeg skulle vælge mellem frembrusende/vag idag. Så da en kollega gav franskbrød valgte jeg at være lidt vag, mens folk snakkede og ikke gøre noget som jeg af og til gør - nemlig at forsøge at dreje samtalen ind på noget jeg kan snakke med om (de snakkede om at køre deres store børn til sport). Istedet fulgte jeg lidt med i samtalen og spurgte lidt, men sad ellers bare og lyttede. Problemet er bare at det gør jeg altså også engang imellem, så rigtig vanebrydende synes jeg ikke det var.
Nå.. jeg prøver at lede lidt videre efter situationer, hvor jeg kan agere anderledes - og vil så gøre det hvis det er en fornuftig måde at handle på.
Og også godt at No Diet sætter ting igang.
Selv synes jeg det er en enorm svær uge. Jeg ligger midt på i og synes ikke rigtig at nogle af de foreslåede aktiviteter er specielt modsat hvad jeg plejer at gøre.
Jeg skulle vælge mellem frembrusende/vag idag. Så da en kollega gav franskbrød valgte jeg at være lidt vag, mens folk snakkede og ikke gøre noget som jeg af og til gør - nemlig at forsøge at dreje samtalen ind på noget jeg kan snakke med om (de snakkede om at køre deres store børn til sport). Istedet fulgte jeg lidt med i samtalen og spurgte lidt, men sad ellers bare og lyttede. Problemet er bare at det gør jeg altså også engang imellem, så rigtig vanebrydende synes jeg ikke det var.
Nå.. jeg prøver at lede lidt videre efter situationer, hvor jeg kan agere anderledes - og vil så gøre det hvis det er en fornuftig måde at handle på.
16 år21. januar 2008 kl. 10:25
Jeg har det lidt værre idag. Skal forsøge at være mere selvhævdende. Men okay. Måske har jeg gjort lidt i den retning. Jeg har lidt problemer med at jeg skal holde en kollega i Indien igang med nogle opgaver og han havde så spurgt om det var okay at han ventede til mandag fordi han havde andre opgaver. Og her måtte jeg så gå tin min chef og holde hende fast i problemet med at vi altså var nødt til at finde ud af HVEM der kan bestemme over Inderens tid. Jeg gik ikke derfra før jeg havde en klar aftale om at jeg var i min fulde ret til at sige til Inderen at de opgaver jeg gav ham havde 1. prioritet og alt andet skal lægges til side. Det fik jeg så kommunikeret til ham, men dog måske lidt mere afdæmpet fordi jeg ved at det er ved at være weekend i Indien og han sikkert ikke får set på det før mandag. Men han er ikke i tvivl om hvilke opgaver der er top priority i næste uge :-)
Jeg holder løbende øje med andre situationer hvor jeg kan være selvhævdende. Skal til en familiekomsammen i aften - måske der melder sig en situation. Jeg synes godt nok det er svært.
Kh Karina