#2 af bruger slettet
Tankekuren
Du læser en tråd i debat > vægttabbruger slettet
re: Tankekuren
Ahhh... du fik fat i morgen? Ikke jeg... :(
Så nu vil jeg lige gå på jagt på nettet! :)
Det lyder spændende og som noget jeg godt kunne bruge. Har det som dig: Jeg spiser og spiser uden stop når jeg ikke har det godt så hvis jeg kan få det godt vil jeg automatisk holde op med at spise for meget.
Håber jeg får fat i den til at følge denne tråd.. :)
Knus fra
Helle
Så nu vil jeg lige gå på jagt på nettet! :)
Det lyder spændende og som noget jeg godt kunne bruge. Har det som dig: Jeg spiser og spiser uden stop når jeg ikke har det godt så hvis jeg kan få det godt vil jeg automatisk holde op med at spise for meget.
Håber jeg får fat i den til at følge denne tråd.. :)
Knus fra
Helle
16 år5. januar 2008 kl. 22:00
bruger slettet
skrivefejl: Ahh... du fik fat i bogen? Ikke jeg... :(
... er vidst den korrekte sætning... HI HI
Jeg er træt - må hellere gå iseng
... er vidst den korrekte sætning... HI HI
Jeg er træt - må hellere gå iseng
16 år6. januar 2008 kl. 00:01
Easy (slettet)
Hej med Jer
Jeg købte bogen i denne uge, fordi jeg havde hørt "ijakob" omtale den her i forumet. Har kun bladret i den so far, den kræver vist en minimun af ro og tid hvis man skal koncentrere sig om den og indholdet. Når jeg kommer dertil vil jeg meget gerne diskutere den, for sådan får jeg ofte mere ud af bøger.....men jeg må indrømme at det du skriver, slank2008, lyder MEGET MEGET rigtigt......hvis man ALTID vælger den samme vej, ender man jo det samme sted, og vil man et andet sted hen, må man vælge en anden vej :-))
God søndag og læselyst
Hilsen Easy
Jeg købte bogen i denne uge, fordi jeg havde hørt "ijakob" omtale den her i forumet. Har kun bladret i den so far, den kræver vist en minimun af ro og tid hvis man skal koncentrere sig om den og indholdet. Når jeg kommer dertil vil jeg meget gerne diskutere den, for sådan får jeg ofte mere ud af bøger.....men jeg må indrømme at det du skriver, slank2008, lyder MEGET MEGET rigtigt......hvis man ALTID vælger den samme vej, ender man jo det samme sted, og vil man et andet sted hen, må man vælge en anden vej :-))
God søndag og læselyst
Hilsen Easy
16 år6. januar 2008 kl. 07:50
slank2008 (slettet)
Easy : ja så let kan det også skrives. Tak! Alletiders! Det vil jeg huske på når jeg er ved at 'gå den samme vej'.
Jeg er startet med dag 1 og ingen tv. Jeg er overrasket over det faktisk er så hårdt. Men jeg satte musik på i stedet og det var dejligt. Jeg fik vasket en hel masse tøj. Jeg synes ellers bare tv er baggrundsstøj men jeg bruger åbenbart mere tid på at se det end jeg troede. Så jeg vil fremover kun tænde for tv'et når der er et helt bestemt program jeg vil se.
Jeg er startet med dag 1 og ingen tv. Jeg er overrasket over det faktisk er så hårdt. Men jeg satte musik på i stedet og det var dejligt. Jeg fik vasket en hel masse tøj. Jeg synes ellers bare tv er baggrundsstøj men jeg bruger åbenbart mere tid på at se det end jeg troede. Så jeg vil fremover kun tænde for tv'et når der er et helt bestemt program jeg vil se.
16 år6. januar 2008 kl. 20:59
KarinaHadsten (slettet)
Jamen selvom jeg ikke tror på at rådene heri alene giver det vægttab jeg søger, så er jeg ikke i tvivl om at det vil være et fantastisk supplement til min kur og nogle gode råd, som kan give mig nogle andre ting i livet. Så lad os endelig snakke om erfaringer. Jeg ved dog ikke hvornår jeg kommer igang med at følge bogen. Men hvis dag 1 er minus fjernsyn er jeg godt igang. Min kæreste laver noget badeværelse mens jeg forsøger at følge op på madital og der er godt nok sket noget her i weekenden. Normalt ville jeg nok om en halv time gå ned og tænde TV, men det vil jeg da så lade være med. Måske skulle jeg læse lidt af det indledende i bogen. Jeg har læst lidt af det, men er ikke kommet så langt.
Spændende hvor den bog vil bære os hen. Det bliver interessant at følge hvordan vi hver især vælger at løse "opgaverne".
Mvh. Karina
Spændende hvor den bog vil bære os hen. Det bliver interessant at følge hvordan vi hver især vælger at løse "opgaverne".
Mvh. Karina
16 år6. januar 2008 kl. 21:07
bruger slettet
Slank 2008
Godt gået. - tv! :D
Du forbrænder også meget mere ved at vakse tøj end at sidde og se tv. ;)
Godt gået. - tv! :D
Du forbrænder også meget mere ved at vakse tøj end at sidde og se tv. ;)
16 år6. januar 2008 kl. 22:08
KarinaHadsten (slettet)
Men nu har jeg til gengæld siddet hele aftenen med madital - gad vide hvor meget bedre det er at sidde foran PC end TV - hihi. Nå men det var princippet i at bryde vanen.
Mvh. Karina
Mvh. Karina
16 år6. januar 2008 kl. 22:10
slank2008 (slettet)
Jeg vil også bruge anden løsning til at gå ned i vægt end kun denne bog. Jeg tror en blanding er bedst. Det er altid godt at ændre eller fjerne dårlige vaner. Men jeg tror også det er godt at fokusere på et egentligt vægttab ved siden af her i starten da det tager tid at ændre dårlige vaner.
Jeg har besluttet mig for at jeg kun vil se tv og bruge computeren når det er nødvendigt. Jeg hænger meget foran computeren og laver ikke altid noget særligt på den. Så jeg vil ikke sidde og se film og surfe formålsløst rundt på computeren men vide hvad jeg vil lave. Det er i orden at skrive på madital da jeg har brug for at være i kontakt med andre der vil ned i vægt og det er skønt at andre også følge tankekuren.
Jo der er en del at læse i starten af bogen men derefter er der en ting hver dag man skal følge plus et par ekstra ting om ugen. Jeg tror det er en god måde at overraske sig selv på - at se man kan mere end man troede og man kan overvinde sig selv.
slank2008
Jeg har besluttet mig for at jeg kun vil se tv og bruge computeren når det er nødvendigt. Jeg hænger meget foran computeren og laver ikke altid noget særligt på den. Så jeg vil ikke sidde og se film og surfe formålsløst rundt på computeren men vide hvad jeg vil lave. Det er i orden at skrive på madital da jeg har brug for at være i kontakt med andre der vil ned i vægt og det er skønt at andre også følge tankekuren.
Jo der er en del at læse i starten af bogen men derefter er der en ting hver dag man skal følge plus et par ekstra ting om ugen. Jeg tror det er en god måde at overraske sig selv på - at se man kan mere end man troede og man kan overvinde sig selv.
slank2008
16 år7. januar 2008 kl. 09:15
iakob
Jeg spillede Oblivion på vores nye PS3 :-D
Men... det giver vel også lidt mere motion end TV ... hehe. Faktisk ser jeg ganske lidt TV i forvejen, men ser mere film og bruger en del til om aftenen på computeren. Min aften starter ved 19.30 - 20.00 tiden og slutter cirka 2-3 timer senere.
Kan I fortælle lidt om *hvorfor* han anbefaler at man ikke ser TV?
Nå, men nu har jeg altså selv bestilt bogen på bookdepository.co.uk for 6,3 £ - så jeg burde have den om en lille uges tid.
Men... det giver vel også lidt mere motion end TV ... hehe. Faktisk ser jeg ganske lidt TV i forvejen, men ser mere film og bruger en del til om aftenen på computeren. Min aften starter ved 19.30 - 20.00 tiden og slutter cirka 2-3 timer senere.
Kan I fortælle lidt om *hvorfor* han anbefaler at man ikke ser TV?
Nå, men nu har jeg altså selv bestilt bogen på bookdepository.co.uk for 6,3 £ - så jeg burde have den om en lille uges tid.
16 år7. januar 2008 kl. 09:30
Så jeg kan godt følge ideen der ligger bag. Men jeg ved også hvor svært det er at bryde dårlige vaner så jeg er spændt på hvordan det går med det når man følger bogen.
Jeg vil følge bogen da jeg virkelig har brug for en ændring af meget af mit liv. Jeg spiser og spiser uden stop når jeg ikke har det godt så hvis jeg kan få det godt vil jeg automatisk holde op med at spise for meget. Dengang før jeg begyndte at overspise var mit liv og mit syn på livet også temmelig anderledes end det er i dag.
Hvis der er andre der vil være med til at snakke lidt om bogen, ideer og inspiration og hvordan det går så håber jeg vi kan gøre det.
slank2008