Tankekuren

Du læser en tråd i debat > vægttab

The Beck Diet
Slank2008: Jeg tror du med fordel kunne tage et kik på The Beck Diet Solution. Den kan ikke fåes på dansk såvidt jeg ved, men jeg har købt den og læst den - og selv jeg ikke har fulgt den til punkt og prikke, så er jeg sikker på at den har hjulpet mig meget. Den passer også bedre til mit temperament og personlighed kan jeg sige. Beck arbejder også med at bryde vaner, men her er det vaner der har noget med spisning og selvværd at gøre. Man skal sidde ned og spise. Man skal skrive et kort med de gode grunde til at man vil tabe sig. Og man skal tale meget med sig selv når man bliver fristet. Hun fortæller om ting ens hjerne siger til een for at få en (dårlig) undskyldning for at give efter for fristelser og så om de svar man skal give hjernen. Og det er faktisk meningen at man skal køre en kur ved siden af at man følger bogen.

Brug de 70 kroner - de var godt givet ud for mig!!

Bogen kan fåes for cirka 70 kroner her: bookdepository.co.uk (ingen fragt oveni - jeg kender stedet, har brugt det i flere år og har aldrig haft problemer som de ikke venligt har afhjulpet).
16 år14. januar 2008 kl. 08:51
re: Tankekuren
Jeg fortsætter selv med tankekuren. Jeg tror nu heller ikke den hjælper mig sådan i stor stil som de lover. De siger ½-1 kilo om ugen - hvilket er det vægttab jeg har haft indtil nu (bortset fra i julen og i efterårsferien) uden bogen. Men jeg er nysgerrig og interesseret i hvor bogen vil hen. De lover mig også værktøjer til at bryde dårlige vaner fremover, hvilket er interessant.

Jeg har besluttet at på i morgen, tirsdag, vil jeg ikke gå på madital. Jeg skriver maden op og taster den ind, undtaget aftensmaden som først skal tastes ind dagen efter. Det giver mig nogen fritid om aftenen og også om dagen.

I går skulle jeg skrive en historie i løbet af 15 minutter. Jeg skrev om en søndag sidst i januar år 2009 - om hvad jeg lavede og lidt om hvad jeg tænkte den dag. I peferien af min historie var mine børn og min mand, som kun var en del hvis jeg lavede noget med dem. Jeg viste historien til min mand, som blev ret opmuntret af at han tilsyneladende ikke havde ændret sig i min historie. Jeg er dårlig til at sætte ord på mine mål fordi jeg som regel forsøger at undgå at binde mig for hvis jeg gør det, så bliver mine nederlag også mere eksplicitte. Jeg tror det var en god øvelse at skrive den lille stil.

Idag skulle jeg så lave den første frie opgave. Jeg kørte pænt på arbejde og senere idag, når jeg handler ind skal jeg enten købe noget nyt mad eller et nyt blad. Idag er den bundne opgave: Ingen kaffe. Bah!
16 år14. januar 2008 kl. 09:02
iakob tak. Jeg tog den med ingen kaffe en anden dag da jeg jo i første omgang til sidst fik en halv kop. Men jeg fik så ondt i hovedet i to dage. Jo det er afhængigheden af koffein men lige nu vil jeg tillade mig selv den last. Jeg har fjernet chokolade, chips og fed mad og motionerer lidt så det er en stor start for mig. Når det er kommet godt på plads vil jeg fjerne sukker og koffein og motionere mere. Hellere små skridt og et langsomt men varrigt vægttab end at jeg ikke holder det fordi det er for meget på en gang.

Jeg vil helt bestemt huske på at gøre andre ting af og til.

Lige nu gør jeg meget ud af at tænke over hvad jeg vil opnå og hvorfor.
16 år14. januar 2008 kl. 09:27
Jeg tror heller ikke på Tankekuren som kur alene. Men synes der er nogle gode ideer i den i forhold til at prøve noget nyt. Jeg har holdt en lille pause, men er klar igen til at gå igang. Håber at få tid idag til en 15 minutters gå tur og så er det stå en time tidligere op dag i morgen.

Mvh. Karina
16 år14. januar 2008 kl. 11:08
Jeg synes også kaffen er en af mine "gode" laster, set i sammenhæng med en sund livsstil. Selvom kaffen i sig selv i store mængder er usund for jeg drikker faktisk ikke så meget igen (2-3 små krus om dagen og næsten aldrig efter kl 15).

Grunden er at kaffen er min "hyggedims" - det som jeg kan sidde og hygge mig med mens andre spiser kage stykke nummer 2 og 3.

Men jeg drak et glas pepsi max her til frokost for at slippe for kofein-mangel-problemerne.

Jeg købte også Femina (som den frie øvelse) da jeg var i brugsen efter frokost (min yngste brækkede sig idag i børnehaven så ham tog jeg hjem og nu er vi der). Sikke da et spild af penge, jeg tror ikke der var een eneste artikel i det blad jeg kunne bruge til noget. Det kan da heller ikke passe at spontan-køb ligefrem skulle være vanebrydende for spontankøb er da en dårlig vane i sig selv.

Oh well... :-) Jeg og sønnen fik en lille middagslur idag og så hjalp det lidt på kaffeunderskudet idag.
16 år14. januar 2008 kl. 13:44
Øv idag var egentlig min stå-en-time-tidligere-op-dag. Dvs. jeg skulle op kl. 04.45 - det er altså tidligt. Men jeg havde bestemt mig for at gøre det. Men så vågnede min 4 årige datter kl 04.15 og holdt os vågen 15-20 minutter. Jeg tænkte at hvis jeg nu stod op få minutter senere, så ville hun bare stå op også og så fik jeg ikke det ud af den time som var meningen - nemlig en hel time til mig selv. Så jeg sov videre til 05.45, hvor jeg plejer at stå op. Jeg tager opgaven med at lave en liste om hvor jeg gerne vil være om et års tid idag i stedet og så prøver jeg at stå tidligt op i morgen.

Jeg har bestemt at den ekstra tid om morgenen den dag skal bruges til at bage nogle gode fiber boller og mens dejen hæver skal jeg i karbad.

Kh. Karina
16 år15. januar 2008 kl. 08:09
Aaaaaaaaaaaaaaah! Kaffe!!!

I dag må jeg få kaffe :-D

Jeg kørte faktisk også pænt her i morges. Måske en ny vane? Hehe...

I dag skal jeg gå 15 minutter. Og i aften må jeg ikke gå på madital (en øvelse som er frit opfundet efter dag 1 øvelsen: Ingen TV).

Karina.. hvis du vil dele din liste med andre, så lytter vi jo gerne. Og husk at stå tidligere op en anden dag.
16 år15. januar 2008 kl. 08:42
Jeg står tidligere op i morgen satser jeg på. Og listen - tjaaa alt efter hvor god jeg synes den bliver vil jeg da gerne dele den. Jeg har tænkt på den flere gange og synes godt nok den er svær. Det var ligesom gåturen i går, hvor man skulle tænke over sit liv og hvad man ville med det. Pyh det er altså store tanker.

Kh. Karina
16 år15. januar 2008 kl. 10:03
Ja... store tanker. Men det største problem jeg har med den slags er, at hvis jeg formulerer disse ting (især på skrift) så har jeg pludselig også introduceret muligheden for at fejle. Uden et mål så kan man jo ikke fejle. Med hensyn til vægten har jeg haft et mål (som jeg har ændret efterhånden som jeg så at det blev muligt) - så hvorfor ikke med resten af mit liv?

Tja.. den der øvelse du snakker om, det er vist om 2 dage for mig. I morgen skal jeg en time tidligere op. Og jeg skal være musestille for ikke at vække børnene. Men til gengæld er det onsdag, så jeg går i bad, vejer mig og måler mig. Og så tror jeg at jeg vil læse lidt i The No Diet Diet bog sammen med kattene, indtil resten af familien vågner.

16 år15. januar 2008 kl. 13:02
Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaabbbbbbbbbbb!!!!!!

Nøj det er tidligt om morgenen. Jeg skulle stå en time tidligere op idag og da jeg plejer at stå op kl 05.45 betød det 04.45. Må indrømme at 4-tallet på vækkeuret godt nok sagde til mig : "Det her er midt om natten - INGEN bør stå op på denne tid". Men jeg gjorde det nu alligevel og jeg har lavet dej til nogle boller, som jeg så skal spise sammen med familien. Og nu sidder jeg og kigger lidt på bryllupsinvitationer. Jeg havde overvejet et karbad, men jeg er bange for at falde i søvn :-)

Kh. Karina
16 år16. januar 2008 kl. 05:29

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });