#32 af slank2008 (slettet)
Tankekuren
Du læser en tråd i debat > vægttabslank2008 (slettet)
re: Tankekuren
Ja jeg tror godt man kan bytte om på dagene. Jeg tor det gælder om at tænke anderledes og bryde ud af den daglige rutine af og til.
iakob: tak for de gode råd! Det vil jeg gøre
Min anden opgave er at tage på museum alene. Jeg skal lige tage mig sammen til det først.
iakob: tak for de gode råd! Det vil jeg gøre
Min anden opgave er at tage på museum alene. Jeg skal lige tage mig sammen til det først.
16 år10. januar 2008 kl. 23:38
iakob
Jeg fik tankekuren med posten igår - på engelsk. Men har ikke fået læst i den da vi havde en ret travl dag igår.
Så hvad er dagens opgave og hvilket kapitel er *vi* nået til?
Så hvad er dagens opgave og hvilket kapitel er *vi* nået til?
16 år11. januar 2008 kl. 10:50
slank2008 (slettet)
iakob: alletiders. Jeg er kommet til fase 1 trin 6 som jeg gør i morgen lørdag da dagen i dag ikke var som planlagt
16 år11. januar 2008 kl. 22:39
iakob
Jeg kæmper mig stadig gennem indledningen. Sikke da en mængde mundl*rt jeg har lokket jer til at købe ;-)
Jeg har lige læst en bog om Danmarks (altså rigets) skabelse med baggrund i situationen i Europa i perioden 700 - 1300. Den bog havde lidt flere litteraturhenvisninger og mindede lidt mere om videnskabeligt arbejde end Tankekuren gør. Fair nok at der ikke er så mange litteraturhenvisninger, når vi her har at gøre med banebrydende ny forskning - men så mangler der skisme en beskrivelse af deres forskning. Hvor mange testpersoner, over hvor lang tid, nogen testgruppe, grafer og så videre. Jeg læser videre med lige så dyb skepsis som jeg læser en bog af kødvaskerkonen (kan ikke lige huske navnet). Men nu har jeg betalt knap 70 kroner for bogen, så skal den da have en chance.
Ud over at den slår sig op som et videnskabelig værk men mangler alle karakteristika som en sådan (jeg kunne virkelig godt tænke mig en reference til den forskning som bogen bygger oven på, findes der sådan en reference i bogen?), så tror jeg ikke en dyt på at man kan tabe sig varrigt uden større besvær ved blot at bryde de vaner man har. Der skal også lidt selvransagelse til - hvorfor trøstespiser jeg og den slags. Og man skal også have en god forståelse af sunde kostvaner og forsøge aktivt at leve efter dem. Indledningen sælger deres no-diet som uden problemer, uden besvær og som om vægttabet kommer helt af sig selv - som om det er legende let. Den salgstale gør mig helt automatisk skeptisk. (hehe.. er det en vane som forfatterne synes jeg bør bryde?)
Men bogen kan muligvis bruges som supplement i min livsstilsændring og det er som sådan jeg læser videre.
Jeg har lige læst en bog om Danmarks (altså rigets) skabelse med baggrund i situationen i Europa i perioden 700 - 1300. Den bog havde lidt flere litteraturhenvisninger og mindede lidt mere om videnskabeligt arbejde end Tankekuren gør. Fair nok at der ikke er så mange litteraturhenvisninger, når vi her har at gøre med banebrydende ny forskning - men så mangler der skisme en beskrivelse af deres forskning. Hvor mange testpersoner, over hvor lang tid, nogen testgruppe, grafer og så videre. Jeg læser videre med lige så dyb skepsis som jeg læser en bog af kødvaskerkonen (kan ikke lige huske navnet). Men nu har jeg betalt knap 70 kroner for bogen, så skal den da have en chance.
Ud over at den slår sig op som et videnskabelig værk men mangler alle karakteristika som en sådan (jeg kunne virkelig godt tænke mig en reference til den forskning som bogen bygger oven på, findes der sådan en reference i bogen?), så tror jeg ikke en dyt på at man kan tabe sig varrigt uden større besvær ved blot at bryde de vaner man har. Der skal også lidt selvransagelse til - hvorfor trøstespiser jeg og den slags. Og man skal også have en god forståelse af sunde kostvaner og forsøge aktivt at leve efter dem. Indledningen sælger deres no-diet som uden problemer, uden besvær og som om vægttabet kommer helt af sig selv - som om det er legende let. Den salgstale gør mig helt automatisk skeptisk. (hehe.. er det en vane som forfatterne synes jeg bør bryde?)
Men bogen kan muligvis bruges som supplement i min livsstilsændring og det er som sådan jeg læser videre.
16 år12. januar 2008 kl. 16:57
iakob
Så kom jeg til kapitel 4 - der var beskrivelsen af videnskaben så og efter at have læst det så føler jeg mig lidt mere overbevist om at der virkelig er en videnskabelig redelig undersøgelse bag bogen. Men jeg savner stadig en henvisning (men jeg har navnet på universitetet og på professoren, så en simpel googlesøgning burde være nok).
Jeg har bestemt mig for at første dag er idag, fordi jeg sad og læste bogen i stedet for at se TV. Men i virkeligheden er TV slet ikke min virkelige vane - det er I såmænd ;-) Så i morgen skriver jeg ikke ind på madital - og jeg noterer heller ikke mad ned. Jeg skal godt nok på besøg hos nogen i morgen og det er slikdag om aftenen, men jeg må prøve at spise normalt uden at skulle stå til regnskab.
Resultatet skriver jeg i min dagbog på mandag - sådan i ord. Det bliver een af mine ekstra øvelser.
Det er også i morgen jeg skal skrive i 15 minutter. Hvilket bliver svært at nå fordi vores dag i morgen, den er lidt tæt besat.
Jeg har bestemt mig for at første dag er idag, fordi jeg sad og læste bogen i stedet for at se TV. Men i virkeligheden er TV slet ikke min virkelige vane - det er I såmænd ;-) Så i morgen skriver jeg ikke ind på madital - og jeg noterer heller ikke mad ned. Jeg skal godt nok på besøg hos nogen i morgen og det er slikdag om aftenen, men jeg må prøve at spise normalt uden at skulle stå til regnskab.
Resultatet skriver jeg i min dagbog på mandag - sådan i ord. Det bliver een af mine ekstra øvelser.
Det er også i morgen jeg skal skrive i 15 minutter. Hvilket bliver svært at nå fordi vores dag i morgen, den er lidt tæt besat.
16 år12. januar 2008 kl. 22:03
slank2008 (slettet)
Jeg tror at for nogle kan en omlægning af dagligdagen betyde et vægttab. Det eneste der virker for alle er færre kalorier og mere motion. Men andre typer kure o.lign. virker kun for nogle. Men uanset hvad er der da gode ideer og forslag til andre ting man kan lave med sin tid og det er sikkert godt at blive mindet om det. Personligt vil jeg ikke stå op tidligere men jeg vil se mindre tv. Det er tid jeg kan bruge på noget andet.
16 år13. januar 2008 kl. 10:01
slank2008 (slettet)
Jeg er færdig med fase 1. Den smule vægttab jeg har opnået tvivler jeg stærkt på skyldes bogen. Jeg fik 21 point for den første fase så jeg tror ikke bogen kan hjælpe mig med at tabe mig. Men jeg vil tage det fra den der er godt for mig at ændre i mit liv.
16 år13. januar 2008 kl. 22:27
slank2008 (slettet)
Ok jeg har kigget gennem hele bogen og har læst lidt i den og har besluttet jeg vil stoppe med bogen.
16 år13. januar 2008 kl. 23:23
slank2008 (slettet)
Jeg vil stoppe med bogen fordi jeg tror på det er muligt at tabe sig uden at ændre hele sin personlighed.
16 år13. januar 2008 kl. 23:25
Hvordan går det for andre?
Hvordan med ekstra opgaverne. Jeg har løst den ene da jeg var til karate igår. Men jeg overvejer hvad jeg skal gøre som den anden.
Kh Karina