Tankekuren

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: Tankekuren
Haha... jeg synes nu ikke der var nogen mærkbar forskel - måske mest fordi jeg lagde hovedvægten af min udfordring i spisepausen. Og fordi mit projekt irriterede mig så meget at jeg måtte kaste mit tastatur ned på bordet (fra cirka 3 cm højde så det ikke gik i stykker) og råbe "GRRRRR" for at komme af med frustrationerne. Karina vil vide at det var en meget MILD reaktion på det stykke lorteværtøj vi sidder med lige nu.

Hvordan gik dagens udfordring så for mig? Jeg tog mig i at ville fortælle om mig selv om mine oplevelser, når en anden sad og fortalte. F.eks. spurgte jeg en kollega idag om han havde været på skitur nogen sinde og han svarede så. Da var jeg tæt på at fortælle om min oplevelse med ski (eller mangel på samme) men jeg tog mig i det i tide og spurgte i stedet lidt videre til hans oplevelse. Nogle gange kom jeg i tanke om min udfordring lidt for sent - mens jeg sad og fortalte om mig selv i stedet for at spørge ind til andre, men andre gange lykkedes det faktisk for mig. Jeg ved nu ikke om Karina kunne mærke en forskel. God øvelse, men hold da op hvor er den her uge svær. Det gælder godt nok om at finde den rigtige udfordring hvis man som jeg mest ligger midt på skalaen.
16 år23. januar 2008 kl. 20:35
Iakob: Jojo jeg lagde skam godt mærke til det i frokostpausen - tænkte lige SÅ nu går hun igang med dagens opgave. Men egentlig tror jeg ikke andre bemærkede det. Men bare det at du kan mærke at du holdt dig tilbage med din egen historie betyder vel at du har gjort noget andet end det du ellers ville ha gjort.

Jeg skulle i går være mere indadvendt. Og det var også svært og jeg tror da heller ikke nogle bemærkede forskellen. Men jeg lagde virkelig selv nogle bånd på mig selv og lod være med at plapre løs og især den med at snakke højt. Det plejer jeg vist at være slem til. Hmmm.

Nå men jeg har det jo ligesom Iakob - synes ugen er svær fordi jeg tit er både og. Så da jeg ikke syntes at jeg havde været sådan VIRKELIG indadvendt i går bestemte jeg mig til at prøve at være mere udadvendt på et område hvor jeg måske normalt er lidt mere indadvendt og genert. Meeeeeen der er grænser for hvad jeg vil indvie jer i fniiiiiizzzz. ;-)

Dagens opgave er faktisk værre. Det handler om at være mere eller mindre konventionel. Det var en af dem hvor det ikke var så svært at finde ud af hvor man ligger på skalaen. Jeg er normalt MEGET konventionel !!! Det eneste tidspunkt jeg nok skiller mig lidt ud er når der er julefrokost, hvor jeg er typen der godt kan finde på at tage en nissehue på selvom alle andre ikke gør det og den slags. Men ellers er jeg meget nede på jorden og ligesom folk er flest. Så derfor er det også lidt en svær udfordring idag at være mere ukonventionel. Men jeg gør et forsøg.

Der stod noget med at man kunne gå til frisøren og lade frisøren vælge frisure. Men jeg skal altså ikke have mit lange hår klippet af - der skal være noget at gøre med til mit bryllup. Så i stedet har jeg lavet to fletninger ! Det plejer jeg aldrig, så det er meget anderledes for mig. Ud over det prøver jeg lidt ufrivilligt noget meget ukonventionelt idet jeg idag ikke har nogen mobiltelefon :-( Jeg glemte den, men kunne være vendt om efter den. Men så tænkte jeg NEJ - jeg er igang med at bryde vaner, så hvorfor ikke prøve en dag uden mobilos.

Om det bliver ved det eller jeg finder på at træffe nogle ukonventionelle valg i løbet af dagen ved jeg ikke. Men jeg skal da tænke over de valg jeg så træffer om jeg kan gøre noget anderledes.

Kh Karina
16 år24. januar 2008 kl. 08:01
Jeg udsatte lige nodiet for en dag - for jeg var til et fagligt arrangement idag og havde ikke lige fået tænkt det ind i the nodiet (dagens opgave var gruppeorienteret vs individualistisk og denne dag var i sagens natur ret individualistisk for det var en heldagsarrangement hvor man sad og lyttede til en præsentation af et par produkter).

Men jeg var nok noget mere udadvendt end jeg ellers ville være - snakkede med en kollegas tidligere kollegaer og fandt også selv af egen drift en helt fremmed at snakke med. Jeg tror dog ikke det kaldet networking hvis ikke man får fat i navnet på den pågældende? Ohwell :-)

Måske kan dagen gå som den ukontroversielle - jeg er nemlig nok ikke særlig kontroversiel. Men jeg benyttede mig af chancen da jeg alligevel var nede i byen til at købe nogle bluser der ikke er designet til at skjule flæsket - mere om det i en anden tråd.
16 år24. januar 2008 kl. 19:43
Så har jeg gået rundt hele dagen med fletninger. Det var godt nok lidt underligt. Jeg tænkte ikke så meget over det mens jeg sad ved mit skrivebord, men når jeg kom på toilettet og kunne se mig selv i spejlet kunne jeg ikke lige lade være med at grine. Men det sjoveste var nu da jeg kom til frokost idag og fandt ud af at der var en kollega, som også havde valgt at flette sit hår i to fletninger idag. Jeg trak lidt på smilebåndet.

Hun kom hen til mig og skulle lige høre om jeg havde fået lige så mange kommentarer på mine fletninger idag som hende. Hun var blevet kaldt "Heidi" og de havde spurgt om hun ikke havde glemt hendes lederhosen. hihi. Men nej - ingen kommentarer fik jeg til fletningerne. Først efter det her var der en kollega der da mente at jeg kunne score lidt point hvis jeg kom med lederhosen og store fadøl.

Så alt ialt var mine fletninger åbenbart ikke så underlige for mine omgivelser som de var for mig.

Det var faktisk slut på 2. uge af tankekuren og i morgen begynder uge 3. Her starter man med at teste sig selv i to tests - en om mennesker og en om gøre-ting. Ud fra hvordan man scorer i de to tests skal man så udføre forskellige antal af den ene eller den anden slags opgaver. Jeg skal den næste uge udføre 2 menneske-opgaver og 5 gøre-opgaver og så er der to ekstraopgaver. Hvilken opgave jeg lige vælger til i morgen vil tiden vise. Jeg skal lige have tænkt ind hvad der kan passe med det program jeg har for dagen i morgen, så det bliver realistisk at gøre det. Jeg holder fødselsdag for min ældste søn for HELE hans klasse. Så der kommer 20 12-årige og invaderer mit hjem. Så det kræver lidt planlægning med tankekuren.

Kh Karina
16 år24. januar 2008 kl. 22:00
Ja.. jeg har jo nusset rundt herhjemme med en syg dreng og et projekt (hjemmearbejdsplads) som bare var træls. Så heller ikke i dag kom jeg videre i tankekuren.

Lidt ærligelig - men måske kan jeg tage 2 dage på een gang og komme lidt igang igen? Må man det?

PS. Jeg ville ellers gerne have set dig iført fletninger, lederhosen og cirka 6 liter øl fordelt på 5 lerkrus holdt i een hånd :-) Ret fedt at du sådan er kommet gennem ugen - du har været rigtig god til at finde gode, passende udfordringer!
16 år25. januar 2008 kl. 20:08
Tak !

Men så gik det galt med tankekuren for mig. 3. uge. Jeg havde jo børnefødselsdag i fredags og man kan sige at jeg opfyldte da en af opgaverne - ikke sidde ned når du kommer hjem og sikkert også andre af opgaverne samtidig, men det var jo ikke noget anderledes end hvad jeg ellers ville have gjort. Weekenden har heller ikke været god til at starte den 3. uge i tankekuren, så nu starter jeg op idag. Og mandag kunne godt være sådan en dag hvor jeg lige ville tage en halv time i sofaen når jeg kommer hjem, så det vil jeg lade være med idag :-)

Kh Karina
16 år28. januar 2008 kl. 08:43
Ja, jeg sidder også hjemme idag og passer syg dreng, så heller ikke i dag kommer jeg videre i tankekuren. Men i morgen... :)
16 år28. januar 2008 kl. 10:20

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });