mål

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: mål
mit første del mål er at komme under 80 kg præmien
har jeg tænkt mig skal være en fodbehandling.
Endelig mål tør jeg næsten ikke tænke på da jeg har gået i gang så mange gange og ikke kommet særligt langt med at tabe mig. Så denne gang bliver det i bidder. MEN jeg føler mig heldigvis meget motiveret og jeg syntes det er godt med dette forum. Bliver meget inspireret af de andres vægttab. KH Zentu
16 år10. januar 2008 kl. 10:07
jeg havde kun et del mål og det har jeg rykket lidt nu, også fordi jeg ikke har så mange kilo jeg skal af med. før var mit del mål 58 kg, nu har jeg rykket det til 57, så må vi se om det kan lade sig gøre for jeg har ikke vejet under 58 siden jeg var 14... men der er jo ikke så lang vej så længe man har motivationen:)

og jeg fandt også ud af det bedste var for mig at sætte del mål og ikke sætte en bestemt tid på hvornår jeg skulle have tabt hvad, for så kunne det aldrig lade sig gøre for mig, jeg har faktisk lige købt mig to par bukser der er lidt for små, tror de passer når jeg når første delmål og det har jeg også gjort for et år siden, 4 par bukser, og det er jeg lykkelig for, for det er de eneste der passer nu, alle andre er for store!
16 år10. januar 2008 kl. 20:28
Skønt Dutti!!! Og du har ret i det med motivationen - den bærer een ret langt. Faktisk synes jeg jo ikke at mit vægttab har været noget særligt og jeg undrer mig over hvorfor jeg ikke har gjort det for længst. Jeg undskylder det så med at jeg jo bare manglede værktøjet, nemlig denne fantastiske hjemmeside. Men det *er* noget særligt. Hver eneste kilo man taber sig, er et kilo for hvilket man har overvundet sig selv på een ellen måde. Man har holdt sig motiveret, man har fjernet fristelser og modstået nok til at tabe sig. Man har ændret sin levevis nok til at det kunne ske.

Jeg er i samme situation på en måde. Jeg husker en dag mens jeg læste, hvor pilen nåede op på 68 på min badevægt. Jeg tænkte ved mig selv: "Nu skal jeg altså også tabe mig. Mindst 5 kilo". Og siden gik min vægt bare opad og opad gennem mit studium og de første 8-10 år af mit arbejdsliv og jeg fik det dårligere og dårligere med mig selv. Jeg kan slet ikke huske at jeg har vejet så lidt som det her - en skøn oplevelse. Og tænke sig - for et halvt år siden da lå jeg på grænsen til en BMI på 30!
16 år11. januar 2008 kl. 11:01
jeg har et sat mit mål til ½ kg om ugen, men det der har betydning for mig, er at vægten går ned uden at jeg mister modet og lysten til at fortsætte min kost omlægning, det er mange kg der skal tabes før min BMI er på plads, men det lykkes denne gang. Merete
16 år11. januar 2008 kl. 12:08
det er bare rigtig flot iakob, jeg blev inspireret af en foredrag der var på vores skole der handlede om vinderne og taberne... taberne er dem der aldrig når deres mål, ofte fordi de sætter for store krav til sig selv og når det ikke lykkes går det helt galt og de opgiver.

vinderne er de der sætter krav der er realistiske for dem selv så det er muligt at nå dem, og ikke giver op hvis det skulle mislykkes eller man røg i, det har inspireret mig meget positivt til at tage lidt mere let på tingene hvis jeg ryger i noget nu og da, som feks idag da jeg var på bones og på et måltid kørte 9500 kJ ned. Temmelig skræmmende men så ved jeg hvorfor jeg ik skal ud og spise særlig tit da puha... havde jeg gået til karate lidt længere, havde jeg taget en løbetur nu, men det tør jeg altså ikke nu..

Men i øvrigt er der lang tid til sommeren kommer sååå det går nok:-)
16 år11. januar 2008 kl. 21:39
Det er nemlig den rigtige holdning. Hvis skaden er sket bør man overveje hvad man kan gøre for at mindske skaden lidt, men det er ikke det vigtigste. Det vigtigste er at lære af sin fejl og så finde ud af hvordan man undgår samme fejl i fremtiden - eller som du skriver: hvordan man undgår at begå fejlen særlig tit ;-)
16 år12. januar 2008 kl. 17:10

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });