#12 af Pernille78 (slettet)
Dagens prøvelse
Du læser en tråd i debat > vægttabPernille78 (slettet)
re: Dagens prøvelse
Hi hi. Jeg har lige snakket med hende jeg skal til kaffe hos. Hun har lige bagt dejligt lune kanelsnegle, så hun bliver nok lidt skuffet, hvis jeg takker nej. Så jeg tror jeg tager en enkelt, så hun ikke bemærker noget - og det er vel også ok efter 1 times spinning ikk?
Pernille
Pernille
16 år6. januar 2008 kl. 13:10
bruger slettet
Hej Claus.
Jeg vil bare sige jeg synes du er vildt sej.
Det er ikke særlig mange mænd, der kan gøre som dig!
Jeg er sikker på du nok skal nå dit mål.
Held og lykke herfra.
Jeg vil bare sige jeg synes du er vildt sej.
Det er ikke særlig mange mænd, der kan gøre som dig!
Jeg er sikker på du nok skal nå dit mål.
Held og lykke herfra.
16 år6. januar 2008 kl. 13:18
iakob
Hej Claus: Du er bare så sej!!! Det var virkeligt flot gået.
Jeg er ikke bange for at fornærme nogen ved at sige at jeg ikke spiser af deres mad fordi jeg er på kur. Ligesom jeg heller ikke er bange for at fornærme nogen ved at sige at jeg ikke bryder mig om rosenkål og derfor ikke tager nogen på min tallerken. For de to ting har jo ikke noget med kokkens evne at gøre - og hvis folk bliver fornærmede over det, så er det da virkeligt deres problem.
På den anden side, så besøger jeg ikke nogen til et måltid uden at have advaret dem om at jeg er på kur. For det er da synd for værten hvis vedkommende ikke er blevet advaret og har haft en chance for at indrette måltidet/mængden derefter. I mit hovede svarer det til at man ikke fortæller en vært at man er overfølsom overfor et eller andet og at værten så står der med kæmpestor middag baseret på det man er overfølsom overfor.
Pernille: Det rigtig gode ved denne side er at du jo selv vælger hvornår du vil have dine kalorier. Du kan sagtens spise en kage her i eftermiddag og så spise lidt mindre over de næste par dage. Jeg plejer at have nok ugentlig underskud til at få et lille stykke kage i weekenden. Det er helt ok. Men jeg synes måske ikke dit argument er helt ok. Jeg synes ikke det er fair overfor dig at de på den måde kan "tvinge" dig til at spise kage. Kan du se min pointe?
Jeg er ikke bange for at fornærme nogen ved at sige at jeg ikke spiser af deres mad fordi jeg er på kur. Ligesom jeg heller ikke er bange for at fornærme nogen ved at sige at jeg ikke bryder mig om rosenkål og derfor ikke tager nogen på min tallerken. For de to ting har jo ikke noget med kokkens evne at gøre - og hvis folk bliver fornærmede over det, så er det da virkeligt deres problem.
På den anden side, så besøger jeg ikke nogen til et måltid uden at have advaret dem om at jeg er på kur. For det er da synd for værten hvis vedkommende ikke er blevet advaret og har haft en chance for at indrette måltidet/mængden derefter. I mit hovede svarer det til at man ikke fortæller en vært at man er overfølsom overfor et eller andet og at værten så står der med kæmpestor middag baseret på det man er overfølsom overfor.
Pernille: Det rigtig gode ved denne side er at du jo selv vælger hvornår du vil have dine kalorier. Du kan sagtens spise en kage her i eftermiddag og så spise lidt mindre over de næste par dage. Jeg plejer at have nok ugentlig underskud til at få et lille stykke kage i weekenden. Det er helt ok. Men jeg synes måske ikke dit argument er helt ok. Jeg synes ikke det er fair overfor dig at de på den måde kan "tvinge" dig til at spise kage. Kan du se min pointe?
16 år6. januar 2008 kl. 14:40
KarinaHadsten (slettet)
Jeg er helt enig Iakob. Man bør ikke kunne tvinges til at spise en kage. Men som du også siger kan der sagtens være plads til en kage i regnskabet hvis man ellers passer lidt på til nogle måltider og sparer lidt på kallorierne.
Pernille - en anden gang så få meldt ud at du er begyndt på en sundere livsstil. Det behøver jo ikke ha noget med vægt at gøre hvis din omgangskreds er uforstående overfor det. Det kan handle om at have mere energi eller have det bedre med sig selv.
Tag det ikke som et nederlag at du tog kagen, men tænk over hvordan du vil håndtere det fremover. Vil du ha den kage og "betale" for den på måltiderne. Eller vil du hellere melde ud og takke nej og spise mere "rigtig" mad.
Mvh. Karina
Pernille - en anden gang så få meldt ud at du er begyndt på en sundere livsstil. Det behøver jo ikke ha noget med vægt at gøre hvis din omgangskreds er uforstående overfor det. Det kan handle om at have mere energi eller have det bedre med sig selv.
Tag det ikke som et nederlag at du tog kagen, men tænk over hvordan du vil håndtere det fremover. Vil du ha den kage og "betale" for den på måltiderne. Eller vil du hellere melde ud og takke nej og spise mere "rigtig" mad.
Mvh. Karina
16 år6. januar 2008 kl. 20:47
KarinaHadsten (slettet)
Nå ja og Claus - godt gået. En ting er at overholde en kur noget andet er at overholde den med fristelserne kastet lige foran en. Lyder som om din kammerat trods alt sagde det i spøg med mængden af chips.
Mvh. Karina
Mvh. Karina
16 år6. januar 2008 kl. 20:49
Pernille78 (slettet)
Hej, så er jeg hjemme igen. Det blev til en...ja faktisk to kager. Jeg fortalte at jeg var begyndt på en sundere livsstil med at dyrke motion og spise sundere. Det kunne de SLET ikke forstå - især fordi jeg jo plejer at elske kage, så hvorfor vil jeg ikke have så meget nu. Men nå, nu har jeg sagt det og så ved de det til en anden gang. Jeg har tastet al min mad og motion ind i dag og selvom det giver et lille vægttab, så er det ikke nok til at nå mit mål. Så her i hverdagene må jeg vist arbejde lidt hårdere. Og her de næste 10 uger er jeg alene med ungerne i hverdagene, så der kan jeg jo helt selv bestemme. Er der nogen der har nogle gode ideer til god, sund, let og billig aftensmad? I morgen skal jeg prøve at lave noget fisk, som jeg har set en slankeopskrift på i "Hjemmet"
Pernille
Pernille
16 år6. januar 2008 kl. 21:08
KarinaHadsten (slettet)
Godt at du erkender konsekvensen af de kager du har spise ;-) Så må du arbejde det af.
Mht. nemme opskrifter, så så jeg lige en veninde tilberede noget kylling i cola idag. Det var skide nemt og faktisk ret magert (har dog ikke helt styr på energien). Det handlede egentlig om at lave en sovs af ketchup og cola light - krydret med salt og evt. ingefær. Sovsen blev hældt ud over nogle kyllingestykker i et ildfast fad og sat i ovnen - tror måske det skal have 30-40 minutter. Og så kan man jo bare servere ris og godt med grøntsager til.
Mvh. Karina
Mht. nemme opskrifter, så så jeg lige en veninde tilberede noget kylling i cola idag. Det var skide nemt og faktisk ret magert (har dog ikke helt styr på energien). Det handlede egentlig om at lave en sovs af ketchup og cola light - krydret med salt og evt. ingefær. Sovsen blev hældt ud over nogle kyllingestykker i et ildfast fad og sat i ovnen - tror måske det skal have 30-40 minutter. Og så kan man jo bare servere ris og godt med grøntsager til.
Mvh. Karina
16 år6. januar 2008 kl. 21:21
Ahimsa (slettet)
Du kan finde rigtig gode og meget kalorielette retter på Slankedoktor.dk De har 40 opskrifter som er tilgængelige selv om man ikke er medlem.
Jeg har de første 4 kogebøger fra DDV så hvis man mangler en konkret opskrift fra dem kan jeg i efterlyse dem i en ny tråd på "Kost" så skal jeg komme igang med at få dem lagt ind ;-) Ellers kan man låne dem på biblioteket - måske du skulle slæbe børnene med til en hyggeeftermiddag der hvor de kan kigge børnebøger og du kan finde et par opskriftbøger du kan bruge?
Jeg kan også anbefale "Fedtfattigt Mad" fra Bonnier Tidsskrifter. Det er lige mad til mine smagsløg ;-)
Jeg har de første 4 kogebøger fra DDV så hvis man mangler en konkret opskrift fra dem kan jeg i efterlyse dem i en ny tråd på "Kost" så skal jeg komme igang med at få dem lagt ind ;-) Ellers kan man låne dem på biblioteket - måske du skulle slæbe børnene med til en hyggeeftermiddag der hvor de kan kigge børnebøger og du kan finde et par opskriftbøger du kan bruge?
Jeg kan også anbefale "Fedtfattigt Mad" fra Bonnier Tidsskrifter. Det er lige mad til mine smagsløg ;-)
16 år6. januar 2008 kl. 21:56
slank2008 (slettet)
Pernille78: Bare sig du stadig elsker kager men at du elsker din nye sundere livsstil mere (eller noget i den retning).
16 år7. januar 2008 kl. 09:27
Så ja, jeg har også holdt det meget for mig selv, det er kun veninden og kæresten som rigtig ved det. Så her i julen har jeg så spist salat i bilen på vejen til stedet og så har jeg spist det der var i små mængder - og ærget mig over at kuren ikke holdt fordi man skulle i byen!