Dagens prøvelse

Du læser en tråd i debat > vægttab

Dagens prøvelse
I dag er lidt en prøvelse for min viljestyrke - jeg skal i byen og spise for første gang, mens jeg er på kur. Så nu frygter jeg selvfølgelig, at der kun bliver serveret alt for fed mad, men så galt går det nok ikke.

Men jeg må prøve at tage mig sammen og være fornuftig, så jeg kan komme over dagen med et fornuftigt kalorieunderskud :-)

Jeg krudser fingre ;-)
16 år5. januar 2008 kl. 13:44
Hejre: Dagens prøvelse
Hej lige et lille fif.... jeg plejer at lave en salat som jeg spiser i bilen på vej til sådanne besøg (gerne rødkål med æblestykker og valnødder for det mætter meget med få kalorier) - på den måde er jeg næsten mæt når jeg ankommer og kan tage alm portion kød men meget minder kartofler og sovs. Hvis der er salat er det jo bare dejligt.
Jeg har enkelte gange taget min egen frugt med til kaffe dessert - f.eks. vindruer med græsk yoghurt med vanilje og sødemiddel.
Pøj pøj med aftenen og husk at nyde det gode selskab ;-)
16 år5. januar 2008 kl. 15:26
re: Dagens prøvelse
Hej Claus,

Du kan trøste dig med, at de fleste serverer mindst én god salat. Den kan man så spise godt af - også op til flere gange, hvis værtsfolkene bliver ved med at "nøde".

Prøv at smage lidt på det hele. "Nej, hvor det smager godt. Hvor er jeg bare mæt" - kan man jo sige. Der er ikke nogen, tror jeg, der sidder og lægger mærke til, at man ikke spiser så meget som ellers.

Man kan også melde klart ud: Jeg skal altså tabe nogle kg inden sommerferien, så jeg springer over desserten/chokoladerne.

Er det din egen karakterstyrke, du er bekymret for? Så glæd dig til en sej tatovering på en muskuløs overarm uden alt for meget "blæver" - og at du kommer til at se fantastisk ud i dit tøj, der hænger og venter på dig.

Og husk så at nyde din aften i gode venners lag!

Venlig hilsen

Maddie
16 år5. januar 2008 kl. 15:34
Salaten var desværre søbet ind i en dressing fra kokkens side, så den tog jeg ikke meget af. Men kødet var til gengæld noget ganske mager kylling, så det var ikke helt galt.

Og viljestyrken holdt - jeg har siddet lige op og ned af adskillige store skåle med chips i timevis uden at tage en eneste :-)

Så alt i alt tror jeg, at der stadig er et (omend lille) underskud på energi-budgettet i dag. Det var rart at få bevist, at jeg trods alt har lidt rygrad :-)
16 år5. januar 2008 kl. 22:10
Hvor er det bare flot! Hvor må du være stolt af dig selv.

slank2008
16 år5. januar 2008 kl. 22:13
Det er jeg skam også :-) Værten mente godt, jeg kunne have sagt det, for så havde han jo ikke behøvet at købe så mange chips ;-) Så mange synes jeg nu heller ikke, jeg plejer at tage :-D

Claus
16 år5. januar 2008 kl. 22:15
Hvor er du god! Det kunne jeg godt nok godt lære noget af. I morgen skal jeg til kaffe hos nogen, så mon ikke der er kage der? Så hvis jeg skulle følge dit eksempel skulle jeg jo takke nej. Uha, det bliver svært...for det første har man lyst, men for det andet og endnu mere vigtigt, så er jeg bange for at fornærme nogen hvis man takker nej. Men jeg synes altså virkelig at du er sej at du klarede det! Nu må vi se om jeg kan gøre dig kunsten efter i morgen.

Pernille
16 år5. januar 2008 kl. 23:08
Der er vel ingen fare for at fornærme nogen - hvis man siger, at det er fordi, man skal tabe sig, så forstår de fleste vel godt, at man holder sig fra kagerne. Og hvis man så har sagt det, så stikker de nok også lidt til en, hvis man alligevel rækker til fadet, og så kan det jo være, at man får dårlig samvittighed alligevel ;-)

Men held og lykke med det!

Claus
16 år5. januar 2008 kl. 23:13
Mit problem er at dem jeg skal til kaffe hos vejer noget mere end mig. Så de vil nok ikke være så forstående over for mit vægttab. Jeg er ikke vildt overvægtig - jeg kunne godt trænge til at tabe 10 kg og det synes jeg indtil videre ikke at jeg har mødt den store forståelse overfor. Måske er det fordi mange i min omgangskreds vejer noget mere end mig. Så jeg tror måske at det er bedst at jeg holder det lidt for mig selv.
Det nemmeste ville være hvis alle på samme tid fik lyst til at leve sundere, så kunne man jo støtte hinanden. Men sådan er det nok desværre sjældent. Bare alene at få min mand med på ideen er noget af en kamp, selvom han er noget mere overvægtig end mig...

Pernille
16 år5. januar 2008 kl. 23:20
Ja, uden forståelse kan det godt være svært - jeg prøver netop at fortælle alle, at jeg er på kur, for så ved de, at de ikke lige skal stille kage frem til mig osv. - men jeg er nu også stor nok til, at folk udmærket forstår det. Det er lidt af et dillemma for dig, kan jeg godt se :-/

Claus
16 år5. januar 2008 kl. 23:23

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });