Bøger - mental træning

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: Bøger - mental træning
Jeg har nu købt tankekuren i Kvickly - tak for tippet Easy.

Jeg har fået læst lidt og noget af det lyder lidt for godt til at være sandt og jeg er ikke sikker på at jeg tror på at det er hele sandheden bag overvægt. Nogle af de trin man skal igennem virker også lidt for alternative til at jeg tror det her nogen indflydelse på vægten. Men man skal jo aldrig sige aldrig. I bogen står der at man i princippet kan spise hvad man vil. Her vil jeg nok ikke lige droppe indtastningerne på madital til fordel for "spis hvad du har lyst bare du følger tankekuren". Men når det er sagt er der da ting deri, som jeg helt klart skal prøve. Noget handlede om at slukke for TV - og det er vi vel alle slemme til at bruge for meget tid på. Og det er jo en af de ting man godt kan forestille sig har en betydning for aktivitetsniveauet. En anden ting var at prøve noget nyt. Gør noget som du ikke har gjort før. Her er vi måske mere ude i "kan det nu passe". Men uanset hvad vil det da give nogle lyspunkter i livet at prøve noget som man aldrig har gjort før. Så jeg skal da prøve. Måske jeg både bliver slank og lykkelig. Selvom lige nu føler jeg mig nu ikke ligefrem ulykkelig. Jeg skal nok komme med flere kommentarer til bogen hvis jeg enten synes den er skod eller fantastisk.

Knus
16 år5. januar 2008 kl. 16:31
HI HI Tak for ros - det varmer!!! ;)
Jeg vil på jagt efter Tankekuren først, så må jeg se om den anden skal købes senere... ;)
16 år5. januar 2008 kl. 22:03
Jeg har haft gavn af at læse "Fat for LIfe?" af John Buhl ( nomedica.dk ).
Han skriver let forståeligt og sidste trediedel af bogen er med opskrifter og kalorietabel.
Husker desværre ikke prisen.
16 år6. januar 2008 kl. 06:05
Hej Helle .... har du overvejet en coach...? En der kan hjælpe dig med at "styre" dig i den rigtige retning og fokusere på dit mål::??

Jeg kan anbefale en bog Væk din indre gigant .. som er skrevet af Anthony Robbins. "sådan for du øjeblikkelig kontrol over din mentale, emotionelle, fysiske og økonomiske skæbne.
Jeg er ved at læse ´bogen i øjeblikket og jeg har virkelig gavn af den.
Måske den også kunne hjlæpe dig..... KH og pøj pøj
16 år6. januar 2008 kl. 09:09
I Beck's Diet Solution så skal man følge hendes anvisninger og samtidig gå på en kur (kurens start ligger en uge eller to inde i programmet, hvis man ikke allerede er startet). Faktisk er det trin X at man skal finde hele TO (2) kure - den man vil følge og så sin backup-kur hvis den første mislykkedes.

Angående "prøv noget nyt" hænger det så ikke sammen med at man skal bryde sine vaner? Man skal få ny energi ind i sit liv? Hvordan gør man det bedre ved at få nye vaner, nye ting at gå op i?

Men jo... disse bøger er skrevet mest til folk som godt kan gå lidt overbord i det mystiske og overtroiske og i urban-myter og den slags. Jeg har skam også plukket de gode ideer ud og set bort fra de mere specielle (Beck mener f.eks. at man skal tage en dag hvor man ikke spiser for at lære forskellen mellem sult og ikke-mæt. Jeg mente ikke jeg havde behov for lige netop den lektion, men selv uden øvelsen kunne jeg bruge hendes tip til noget: hvis du er sulten en time eller to før et måltid, så spørg dig selv om du virkelig *er* sulten eller om du ikke kan vente til måltidet. Generelt så kan man det, hvis man spiste rigtigt til sidste måltid! ;-).
16 år6. januar 2008 kl. 14:51
Hej Ahimsa!

Her er den tråd du søger (tror jeg da :-)
16 år21. januar 2008 kl. 11:19
Jo det var det ;-)
Tak for hjælpen.
16 år21. januar 2008 kl. 11:37

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });