#11 af Pernille78 (slettet)
Ny her - brug for motivation og opbakning
Du læser en tråd i debat > vægttabPernille78 (slettet)
re: Ny her - brug for motivation og opbakning
Med hensyn til målsætningen - så har jeg sat det mål at jeg vil tabe 10 kg inden maj. Men måske er det for langsigtet et mål? Sætter I andre mål for hver uge/måned eller hvordan?
16 år4. januar 2008 kl. 18:26
KarinaHadsten (slettet)
Jeg plejer at sætte mig mål som er langsigtede, men kan egentlig godt li den med de små succeser flere gange på vej mod det endelige mål. Jeg ved jo godt at jeg vil tabe 15 kilo inden september, men jeg indtaster mål for 14 dage ad gangen. Denne gang er det 2 kilo - næste gang bliver det måske kun 1 kilo eller jeg tager 3 uger til de 2 kilo. Men korte mål, så jeg få succesen at smage :-) Og DEN feder ikke hihi
16 år4. januar 2008 kl. 19:20
iakob
Da jeg startede så var mit mål at nå en BMI på 25. Jeg ville være normalvægtig. Jeg havde ikke sat nogen dato på. Til gengæld skulle jeg til et jubilæum for folkeskolen engang i efteråret, der var dato på - men jeg havde ikke fastsat nogen vægt.
Men man kan sagtens have et langsigtet mål som siger 15 kilo inden 1. september. Hvad jeg ville gøre er at regne ud hvor mange kilo hver 14. dag det drejer sig om - og så overveje om det er realistisk at holde det pace i over et halvt år. Men ellers taste det ind og så på forhånd regne med at man visse uger (hvor der er stor koncentration af fester mv) ikke vil kunne følge sin "målkurve".
Men den stil passer slet ikke til mit temperament. Jeg sætter mit mål på basis af een eller to uger - når jeg ved om der sker vilde ting. F.eks. ugen som indeholder 2 fødselsdage og en bryllupsdag i oktober, da havde jeg et mål som sagde "hold vægten". Ellers har jeg normalt et mål på 1 kilo over 2 uger.
Ligesom Karina så kan jeg rigtig godt lide at få den smiley, som man får når man har nået sit mål. Jeg har flere gange tabt mig 1 kilo lidt hurtigere end 2 uger og fået en ekstra sejr som jeg har glædet mig over. Og så i øvrigt sat et nyt mål fra den dato, så jeg reelt har tabt mig hurtigere end 1 kilo på 2 uger. På den måde får jeg mange sejre men ikke så seje træk, hvis det over en 14 dages periode ikke lykkedes for mig at nå målet. Så sætter jeg jo bare et nyt mål på 1 kilo og starter så at sige på en frisk.
Jeg kan godt tro at hvis man indtaster langsigtede mål og kommer lidt bagud - at det så bliver en ret negativ oplevelse. Jeg vil hellere være lidt længere på kur og så have oplevelsen af succes.
Men man kan sagtens have et langsigtet mål som siger 15 kilo inden 1. september. Hvad jeg ville gøre er at regne ud hvor mange kilo hver 14. dag det drejer sig om - og så overveje om det er realistisk at holde det pace i over et halvt år. Men ellers taste det ind og så på forhånd regne med at man visse uger (hvor der er stor koncentration af fester mv) ikke vil kunne følge sin "målkurve".
Men den stil passer slet ikke til mit temperament. Jeg sætter mit mål på basis af een eller to uger - når jeg ved om der sker vilde ting. F.eks. ugen som indeholder 2 fødselsdage og en bryllupsdag i oktober, da havde jeg et mål som sagde "hold vægten". Ellers har jeg normalt et mål på 1 kilo over 2 uger.
Ligesom Karina så kan jeg rigtig godt lide at få den smiley, som man får når man har nået sit mål. Jeg har flere gange tabt mig 1 kilo lidt hurtigere end 2 uger og fået en ekstra sejr som jeg har glædet mig over. Og så i øvrigt sat et nyt mål fra den dato, så jeg reelt har tabt mig hurtigere end 1 kilo på 2 uger. På den måde får jeg mange sejre men ikke så seje træk, hvis det over en 14 dages periode ikke lykkedes for mig at nå målet. Så sætter jeg jo bare et nyt mål på 1 kilo og starter så at sige på en frisk.
Jeg kan godt tro at hvis man indtaster langsigtede mål og kommer lidt bagud - at det så bliver en ret negativ oplevelse. Jeg vil hellere være lidt længere på kur og så have oplevelsen af succes.
16 år4. januar 2008 kl. 20:27
slank2008 (slettet)
Jeg tror det er vigtigst man vælger det der bedst virker for en selv. Jeg tager det en dag af gangen. Sommetider endda kortere tid. Det med langt ude i fremtiden kan jeg ikke på nuværende tidspunkt. Jeg synes det er flot nogle kan holde fast i et mål om et halvt år og nå det mål.
16 år4. januar 2008 kl. 21:00
iakob
Helt sikkert - den kur som virker, er den bedste.
Men måske virker kuren ikke eller man har brug for at justere den, og så er inspiration jo godt.
Men måske virker kuren ikke eller man har brug for at justere den, og så er inspiration jo godt.
16 år4. januar 2008 kl. 21:32