komme igang med vægttab

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: komme igang med vægttab
Jeg kan forstå at unge mennesker med ambisioner om at blive læger, jordmødre, jurister og så videre pukler som gale under deres uddannelse. Det skal de jo, hvis deres drømme skal indfries.

Men du er et intelligent menneske som vælger at arbejde som en hest på at få en god eksamen for derefter ikke at ville bruge det til noget? Hvad vil du da gerne være?

Skønhed... tja... ikke et begreb som jeg lægger meget værdi i. Det er jo bare skallen uden indhold.

Tag nu rigdom. Man bliver ikke lykkelig af at have mange penge. Man bliver tit ulykkelig af ikke at have nogen penge. At have nok penge og lidt til for at kunne forsøde livet lidt - det er lykken.

Tag nu inteligens. Men bliver ikke lykkelig af at være overintelligent - ofte bliver man ensom. Man bliver ikke lykkelig af at være mindre begavet - man føler sig tit underlegen. Men at have nok begavelse til at kunne være ansvarlig for sit liv og sine handlinger og til at kunne indfri sine ambisioner - det er lykken.

Er det anderledes med skønhed? Hvilken værdi har for dig at være behagelig at se på? Hvad tror du det vil betyde for dit liv at være smuk?
17 år14. november 2007 kl. 10:26
Grunden til at du ønsker at være meget smuk, er at du måske har haft nemt ved alting, og derfor begynder du at stræbe endnu højere? Jeg tror ikke rigtig du værdsætter det du har, i din stræben om noget der er endnu bedre.
Min drøm var også at være den smukkeste, det var ikk nok at være pæn. Heller ikke nok at få et 11 tal? hvorfor fik jeg ikk 13? jeg ville være tynd, jeg blev det, men så ville jeg være tyndere? Jeg havde den perfekte kæreste, der gav mig alt, men det var ikk nok? jeg ville have mere. Jeg mistede den bedste dreng på det, fordi jeg sårede ham. Og efter det, blev jeg tyndere og tyndere fordi jeg troede det var det der ville gøre tingene gode igen. Fordi jeg ikke var god nok mere. Men nej, grunden var at jeg aldrig var tilfreds. Uanset hvad han gjorde. Og hvis jeg var utilfreds sagde jeg han bare kunne gå?
vi er gode venner nu og jeg har lært af min fejl,(HÅBER JEG)
Jeg går stadig efter en akademisk uddannelse, men jeg har lært, at en middelvej er god nok. 7 taller er gode nok. At være en flot pige er godt nok, det vigtigste er at man husker de rigtige værdier, og værdsætter alt det gode man har. Fordi når det er væk, så bryder helvede løs. Jeg lærte virkelig af min ekskæreste, fordi tidligere har jeg altid sagt farvel når det ikke passeede mig. Ved ikke om du overhovedet kan bruge det til noget..
17 år14. november 2007 kl. 20:03
Hihihi tak for et meget ærligt indlæg. Og du har bare så ret :-)

Anna
17 år14. november 2007 kl. 23:01
ved ikke hva jeg skal sige :/ ..

17 år15. november 2007 kl. 17:04
Bare tænk over det..
Jeg håber ikke du selv skal opleve noget, som virkelig gør ondt, for at indse, at det er meningsløst at stræbe efter noget man alligevel ikke bliver mere glad ved. Værdsæt det du har. Du er jo i forvejen tynd, og jeg tror ikke du ved hvor tynd du vil være. Jeg så på dine mål. Først var det 51, nu er det 48.49? kan du forstår hva jeg mener?!
17 år15. november 2007 kl. 19:08
okay.. skal jeg nok :9

hmm ja.. men det var nu mere fordi at mået ikke var ordentligt. det kunne ikke rigtig ses jeg tabte mig, så sænkede bare lidt målet en lille smule.. :)
17 år15. november 2007 kl. 19:34
Ja, men helt seriøst, hvordan kan du så vide DU kan se det når du vejer 48? og så sys du måske stadig du er "tyk" og vil veje 40..
17 år16. november 2007 kl. 23:05
ej det tror jeg altså godt jeg kan :)
17 år17. november 2007 kl. 14:48
jeep, men det troede du vel også ved 51 kilo, siden det var dit ml?
17 år18. november 2007 kl. 09:14
ja okay.. men nu jeg sikker tror jeg :)
17 år18. november 2007 kl. 18:20

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });