komme igang med vægttab

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: komme igang med vægttab
ja .. i har nok ret..

laver lektier og dyrker motion 24/7 og har gået til flere samtaler om at jeg sku skrue ned for forventninger til mig selv, for det ville gå galt for mig i sidste ende..

hihihi ja du har nok ret.. er nok ikke klar alligevel så :/
17 år12. november 2007 kl. 20:41
Det var jo lige netop det jeg havde svaret på forhånd, nej det skal familen ikke blandes i...
Lige nøjagtig som iacob skriver, du må ikke stå alene med dine problermer, det er jo derfor du har en familie, de vil elske at høre på dig og hjælpe dig, der er ingen ting der gør mere ondt end hvis ens barn ikke trives og ikke har det godt, det gør hel..... ond dybt dybt i hjertet.
Du har gået til samtaler og fået besked om at skrue ned for dine forventninger, må jeg høre om dine forventnninger.
beta
17 år12. november 2007 kl. 21:39
mine forventninger? hmm ja.. meget simpelt. har meget høje krav til mig selv. det skal altid være lidt bedre end jeg kan gøre det. i visse fag er det kun et 12 tal der er acceptabelt, alt andet kan banke mig langt langt ned.
men det her kan jeg finde ud af. kan finde ud af at holde styr på min vægt, det det eneste jeg kan være stolt af..
17 år12. november 2007 kl. 22:04
Ja, men måske skal du tænke på, hvorfor det er så vigtigt for dig at tabe dig?
træner du selv eller med en veninde?
hmm. Ja, kender godt det til høje forventninger.
17 år12. november 2007 kl. 22:37
Det er flot du klarer dig så godt.
Hvorfor stiller du så store krav til dig selv?
Du skal bare lige vide en skønne dag, kan du risikere at det ikke er dig der ligger i toppen, har du tænkt på det, hvordan vil du så reagere, så kunne det være dejligt at have familien at snakke med og søge trøst hos.
Er du enebarn ?
beta
17 år12. november 2007 kl. 23:26
hihihi: jamen fordi jeg gerne vil være pæn. vil gerne kunne holde ud til at se på mig selv, og sådan..
jeg træner bare med mig selv

Beta: nej jeg har to søskende.. jamen jeg er heller ikke den bedste mere, efter jeg kom på gym. var der pludselig mange der var på mit niveau, og så gik det galt for mig.. men jeg vil ikke ligge på den lade side, vil kæmpe for at komme op..
17 år13. november 2007 kl. 18:17
Ja, det kender jeg også.
Hehe. Fik top karakterer i tiende. Nu ligger jeg på 7-12 taller. Det er fint nok.
Hmm. Ja, men jeg tror du har et misvisende billede af dig selv.
Det er synd´, du fortalte mig jo også tidligere, at du fik at vide du er flot.
17 år13. november 2007 kl. 18:27
ja det har jeg nok.. men det kan jeg bare ikke rigtig se, og kunne ikke drømme om bare at lade stå til. vil gerne vise mig fra den pæne sider, og det kræver hårdt slid..
17 år13. november 2007 kl. 18:32
Men sivsiv - det kan jo også blive for meget.

Man kan godt blive for pæn, for poleret, for tynd. Hvis man stræber efter at blive den dygtigste, kan prisen blive høj: stress og hvordan det påvirker ens sociale liv og ens egen selvtillid. Og der vil altid være een som er dygtigere, så det er også et projekt som er dømt til at fejle på forhånd.

Så, jeg synes du skal tænke lidt over hvad det er du ønsker at opnå. ved at være pæn og dygtig. Hvilken effekt ville det have på dit liv hvis du stræbte efter et lidt lavere niveau? Ville du blive upopulær? Ville du blive usund? Ville du ikke kunne komme ind på den ønskede uddannelse?

Skal du absolut være den pæneste og dygtigste (til alt)? Måler du dig op af andres succes i stedet for at bruge din egen målestok for succes?

Hvad er lykke for dig? Hvad er din ambision i livet? Når du bliver gammel og ligger på dødslejet, hvad vil du så gerne efterlade dig? En familie? Venner? Fans? Rigdom? Hvilken arv vil du gerne efterlade? Hvad vil du gerne de siger om dig i din nekrolog? Hvad vil du gerne huskes for? Altså som gammel.
17 år13. november 2007 kl. 19:08
det er meget kloge ord i alle sammen kommer med, og kan godt se hvad i mener..

selvfølgelig vil jeg helst huskes for at være et godt menneske og ikke for at være rig eller noget, men jeg vil også husket som smuk, meget smuk..

min drømme uddannelse kræver ikke rigtig noget af mig. selv min gym uddannelse er "en over-uddannelse" .. så det ikke derfor jeg stræber.. jeg gør det bare.. hmm.. hvis det giver mening..
17 år13. november 2007 kl. 19:15

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });