komme igang med vægttab

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: komme igang med vægttab
Sivsiv!
Læs lige det jeg har skrevet tidligere i denne tråd igen. Det handler ikke om at du skal spise flere kalorier, men om at du skal spise sundere! Det er SÅ vigtigt at du får en varieret kost med masser af grønsager og passende mængder protein, fedt og kulhydrat (få smilende smilyer herinde).
Når du spiser kage og den slags, så kommer du til at mangle de vitaminer og mineraler der er i grønsager, groft brød og magre mælkeprodukter.

Prøv at skifte fokus til at spise sundt og at få formet kroppen vha. motion. Når man er i din "vægtklasse" tager det længere tid at komme ned i vægt - hvis ikke kroppen får alle "byggestenene" vil den ikke "samarbejde", og så får du intet ud af dine anstrengelser.
Har du fået målt din fedtprocent (eks. i dit træningscenter)? For mig har det været meget motiverende at kunne følge udvilingen af muskelmasse, mens fedtprocent er faldet.

Var det den slags råd du søger?
- cvk
17 år11. november 2007 kl. 21:19
nej det var det ikke..
i bliver ved med at fokuser epå den for b****** kage og det der. jeg lever IKKE af det, og hvis folk gad tjekke min dagbog ordentlig så ku i også se at jeg får en del rugbrød og frugt.

jeg slutter tråden her. kommer vidst ikke noget godt ud af det mer
17 år11. november 2007 kl. 21:29
Jamen, vi fortsætter da bare:
Sivsiv - DU fokuserer på kagen. Jeg prøver at fortælle dig, at din kost skal bestå af noget andet og bedre hvis du vil ned i vægt.
Læser du kun ordet KAGE??? Læs lige hvad Iakob m.fl. har skrevet til dig.

Nej, jeg gider heller ikke fortsætte. Du er uimodtagelig for hvad var ment som en venlig hjælp. Du bad selv om den.
Jeg giver Hihihi ret: Det her ER spild af tid!
17 år12. november 2007 kl. 06:44
Jeg forstår bare ikke hvad det er der er svært, og hvad det så er for råd du søger???

Vi råder ud fra det du selv siger, og ud fra et ernæringsmæssigt synspunkt, men vi er ikke psykologer, og kan ikke læse mellem linjerne, hvad det er du forsøger at fortælle os.
17 år12. november 2007 kl. 07:34
Sivsiv
Jeg kunne godt tænke mig at høre hvad bagland du har ?
Forældre, søskende, vendinder eller bare en fortrolig ven/vendinde.
Nu vil du nok svare mig.. hvad kommer det det her ved... det skal de ikke blandes ind i, det er noget du selv vil styre.

Mangler du opmærksomhed, eller VIL du virkelig have hjælp, så må til at tage imod og lytte til alle de råd du har fået, og vend bøtten og se lidt positivt på livet.
beta
17 år12. november 2007 kl. 07:58
nej det må i også undskylde. jeg har ikke brug for opmærksomhed nej, det ikke det.

sorry ;(
17 år12. november 2007 kl. 16:27
Okay men så vil du ikke svare på det jeg spurgte om.

beta
17 år12. november 2007 kl. 17:40
jo selvfølgelig :)

jeg har ikke trang til at blande familie og venner ind i det, fordi jeg gerne vil være selvstændig.. og tanken om at jeg måske har mistet grebet i det jeg laver, er nok til at få mig til at holde helt mund.
17 år12. november 2007 kl. 18:04
Jeg var aldrig kommet så helskindet gennem mit liv som jeg trods alt er kommet, uden at være afhængig af især min familie. Den dag i dag har jeg stadig brug for at vende beslutninger og problemer med min mor og min søster - og jeg er da 40 år og ret selvstændig vil jeg mene.

Ingen mennesker bør være helt alene - alle bør have noget at lufte deres tanker og bekymringer overfor. Især kvinder der har et større behov for den slags end mænd har. Kvinder på toppen af deres karriere som har de mest krævende lederstillinger må også finde nogen af støtte sig op af. Ikke at have nogen er at leve i ensomhed, en sikker vej til både depression og meget underlige forestillinger om verden.

Hvis du ikke vil blande din familie og venner ind i det, så har du nok misforstået hvad familie og venner handler om. Og hvad det betyder at være selvstændig.
17 år12. november 2007 kl. 19:43
Ja, alt det her bunder i at du er usikker på dig selv - derfor kan du ikke give slip på kontrollen, fordi den giver dig en følelse af "at du dur til noget".
Så måske skal du prøve at finde ud af andet, der kan give dig den følelse. Evt. begynde til en form for sport? gøre mere ud af skolen? noget der giver dig en tilfredsstillelse og bekræftigelse.

Jeg mener ikke du er spild af det, det er ikke det.
Men jeg mener det er spild af tid at forsøge at vejlede dig, hvis du ikke er klar til at lytte!
17 år12. november 2007 kl. 19:51

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });