Ny herinde - præsentation og lidt spørgsmål

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Hej:-)
Håber det nu er det rette sted jeg er landet:-) gælder både vægtab og tråd:-)
Jeg er ny herinde og håber det nu kan lykkes mig at smide en del kilo, nok nærmere 30, men at komme ned på 90 i første omgang ville være dejligt. Starter på 106,5 :-(
Jeg hedder Susanne og er fra sønderjylland. Vægten har altid været en udfordring. Men i dag skulle jeg have arbejdstøj, men fandt desværre kun noget af det, resten sad af H til.......så nu skal det være.....
9 år17. september 2015 kl. 16:27
Velkommen suspet.
.
Du er det helt rigtige sted. Vi er alle i samme båd. Og det kan være en vældig øjenåbner at se tal på hvad der går ind og ud :-)

Vi er en del, der skriver dagbog om løst og fast under "Personlige dagbøger" - det ku du også gøre, hvis du gerne vil være med i at dele glæder og sorger, og få kommentarer til det du skriver.

Der er også en "vejeklub" under "Vægttab 10+". Hver torsdag morgen er der oprettet en ny tråd, der hedder "Ugens taber uge ## - vejning". Der er du også velkommen. Resultatet beregnes i weekenden. Du kan lige nå ugens vejning i morgen tidligt.

Spør hvis der er noget du er i tvivl om :-)

Hilsen Alinea
9 år17. september 2015 kl. 18:56
Mange tak for Velkomsten Alinea.
9 år18. september 2015 kl. 13:15
Newbie intro
Hej alle

Så melder jeg mig under fanerne herinde og håber at nå et vægttab på ca 20 kg påbegyndt i dag :)

Årsagerne (ud over de fuldstændigt åbenlyse) er at jeg er blevet diagnostiseret med søvnapnø hvoraf vægttab skulle gavne (??)...

Min kampvægt lige nu er 86,7 kg og da min vægt var højest, var jeg oppe på 115 kg. Dvs jeg faktisk har smidt en del kg - dog uden at gøre andet end at konvertere fra sukker til light og spise mere frugt/grønt/groft. Dvs vægttabet ikke har været målrettet men "bare" noget der er sket over en periode på ca 10 år som en heldig "bivirkning" af en sundere livs(mad)stil :)

Så.... Jeg har fat i noget af det rigtige - Jeg skal "bare lige" arbejde meget mere målrettet og ordentlig med struktureret kost og motion for at nå det sidste stykke til en drømmevægt på ca 67 kg (holy shit det har jeg ikke vejet siden min konfirmation o.O).

Men.... Nu skal det være :) Ikke fordi jeg er skide topmotiveret for processen...... Men målet....... Og det at kunne sove om natten uden hjælpemidler..... *suk*
9 år21. september 2015 kl. 09:19
Velkommen til katjamariachr!

Selvom du siger, at du ikke har gjort noget målrettet for at tabe dig, så har du jo tydeligvis fundet noget som har virket, når du har tabt så meget og har holdt vægten nede - det skal du altså ikke forklejne! :)

Du er velkommen til at oprette din egen personlige dagbog (herinde madital.dk) hvis du vil være med på bølgen af tabere som deler alt med deres medtabere. Det er super hyggeligt at have sin egen tråd hvor man kan reflektere over hvordan det går (både med vægttabet og med livet generelt) :)
9 år21. september 2015 kl. 09:38
Hej katjamaria.
Fantastisk at du har tabt dig så meget med sund fornuft. Så skal resten nok også fordampe.

Da jeg ikke kunne komme længere ad fornuftens vej, begyndte jeg at tælle kalorier, og taste motion ind. Og ønsker at tabe 210 g om ugen. Det har jeg smidt 10 kg med - de første 20 forsvandt med fornuft. Med med rygestop, og mindre volumen må der andre midler til. Jeg har nu nået den størrelse jeg sidst så i 1992 :-)

En god nattesøvn er guld værd. Så jeg håber det er gulerod nok for dig. Min gulerod hedder slidgigt allevegne. Og mine knæ og hofter skal gerne holde mange år endnu.

Der er også en "vejeklub" under "Vægttab 10+". Hver torsdag morgen er der oprettet en ny tråd, der hedder "Ugens taber uge ## - vejning". Der er du også velkommen, hvis du har lyst. Resultatet beregnes i weekenden.

Og spør hvis du er i tvivl om noget.
Hilsen Alinea
9 år21. september 2015 kl. 13:02
Dagbog
Alinea og Fedania: Tak for rådene :) Dagbog er hermed oprettet og gjort synlig ^_^ Og jeg skal da helt klart melde mig til den der ugentlige vejning også. Det ER altså nemmere at dele sejre og nederlag med andre i samme båd... :) Tak :)
9 år21. september 2015 kl. 14:27
Også ny :0)
Ja jeg er en ung kvinde på 26 som efterhånden har været meget overvægtig i mange år - og før det så fyldte vægten stadig en del.
Jeg har en drømmevægt der hedder ca. 70 kg, da jeg for et par år siden kom ned på 76 og selv synes jeg så brandgodt ud :0)
Min nuværende vægt er 93, så der er noget vej endnu.
Min motivation er der, men eftersom jeg har forsøgt mange gange før (og det også er lykkes lidt en del gange) så går jeg desværre ikke ind i det med samme overbevisning som før. Men jeg VIL virkelig gerne bare være sund og rask og rørig.

Desværre er jeg en rigtig stressspiser - så det er svært at lægge fra sig.
Håber at dette forum kan hjælpe mig lidt på vej, og så skal jeg også gøre mit bedste for at være en god holdspiller :0)

Mvh Anja
9 år6. oktober 2015 kl. 09:21
Velkommen til Anja!

Du har allerede taget første skridt, og det er ofte både det sværeste og vigtigste - så tillykke med det! :)

Husk lige dig selv på, at du har været nede på 76 (og sikkert også under det) før, så det er ikke umuligt, og du kan godt. LAd være med at "bekræfte" dig i, at du ikke kan det der - var det Henry Ford der for maaaange år siden sagde noget i retningen af "Uanset om du tror du kan, eller tror du ikke kan, så har du ret". Så bryd cirklen og TRO på dig selv. Hvis det er for svært, så snart med at ændre dine handlinger. Gør noget andet i dag end du gjort í går - så vil du få et andet resultat end du plejer, og pludselig blive bekræftet i, at det her kan du godt! Jeg tror SÅ meget på dig :)

Nogle af os (jeg selv inklusiv) har vores egen tråd herinde, hvor vi i bedste dagbogsstil deler stort og småt med alle andre herinde. Fordi selvom hovedfokus herinde er vægttab, så påvirker det jo alt andet i livet også. Det er oftest ikke i vores "nedtursperioder" vi har størst succes med vægttab, men omvendt ofte der vi har brug for at få vendt stort og småt med andre, så nedturen bliver stoppet og ændret til en optur i stedet. Det er inde i madital.dk - og du er altid velkommen "på en kigger" hos os andre :)
9 år6. oktober 2015 kl. 10:56

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...