Målafhængig tråd..

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Hej @Jomahol
Det er da super :-) det er ikke en lukket tråd - jeg oprettede den, fordi jeg ikke kan relatere til mål på 60kg.. ;-)
10 år13. februar 2014 kl. 21:03
Hej Fimucile og Ralu
Super, glæder mig til at følges med jer :-)

Har I lavet nogle aftaler om, hvordan dette gribes an? Skriver I når I har noget på hjertet eller er det noget med faste vejedage osv.

Lidt om mig selv.
Jeg er 51 år og er i fleksjob pga nedslidt ryg og knæprotese. For det meste har jeg et godt liv trods mine udfordringer men pt. går jeg på arbejde og passer min træning, eller er det sofaen der kalder.

Det jeg gør for at tabe mig, er at skrive mine måltider ind, daglig motion og holdningen, at vil jeg nyde må jeg yde. Det lyder meget frelst, men det er det ikke. Jeg kæmper med min sukker afhængighed og jeg falder i, gang på gang. Derfor er jeg her og har brug for jeres støtte, kærlige klap og et enkelt lille spark. Jeg vil selvfølgelig gøre det samme for jer.

De bedste hilsner og god weekend
Jomahol
10 år15. februar 2014 kl. 09:46
Velkommen
Vi har ikke lavet nogen aftaler - men det kunne måske være godt med en ugentlig vejedag.. Blot for at få et spark :-) (jeg kan se der er en "tabertråd" I forummet, men har ikke lige haft mod på at skrive i den)
Jeg synes det lyder som en god tilgang du har til det med at skrive ind - det giver nogen gange det grimme overblik :-( så man kan sparke sig selv bagi ;-)

Jeg falder desværre også i... det er mere efter, endnu en alt for lang arbejdsdag - ja, så har jeg da lige fortjent et glas rødvin sammen med manden min - men jeg er blevet bedre til ikke at spise ost og kiks til - og det ser ud til at hjælpe en del :-)
Jeg er 45 - mentalt tror jeg stadig jeg er 30 ;-) - arbejder i mandens firma - nedslidt ryg og knæ, men kan stadig holde det gående ved at være meget fysisk aktiv.
10 år15. februar 2014 kl. 12:56
Hej Fimucile og Ralu
Efter en weekend med næsen under dynen, er jeg nu ved at være klar til at holde vinterferie:-)

Jeg har fulgt en en tråd herinde, men de andre faldt desværre fra, måske fordi vores mål var for langt fra hinanden. Vi skrev vægten ind hver tirsdag og fredag. Det gjorde at jeg lige kunne tillade mig lidt hygge til weekenden, men at jeg ikke kunne slappe for meget af. Hvad siger I til det?

Hilsen Jomahol
10 år17. februar 2014 kl. 08:28
Super ide..
Den er jeg med på - det lyder rigtig godt, at det er 2 gange om ugen.. og tirsdag er nok god - så kan weekendens synder måske reddes ;-)
Hvad siger du @Ralu?
10 år17. februar 2014 kl. 17:00
velkommen
Selvfølgelig må du komme med i gruppen, opmuntring og ros samt måske en lille smule ris, jeg har været væk i weekenden det kunne ses på vægten, dagen i dag er gået godt i morgen går turen til fitness centret, hvordan er dine planer for at opnå vægttab.
10 år17. februar 2014 kl. 20:14
vejning i morgen..
uha.. men jeg er frisk ;-) .. og vejer i morgen ... og lukker øjne og skriver.. :-(
10 år17. februar 2014 kl. 20:44
tirsdag
93,7 - jeg er tilfreds, det jeg tog på i weekenden er nu væk.
10 år18. februar 2014 kl. 08:23
Tirsdag :-)
93,5 Yes :-) - jeg frygtede jeg havde taget på.. har syndet for meget i weekenden ...men det ser ud til, at et miks mellem masser af protein/grønsager -(spiste 200gram oksebøf til morgenmad søndag - og ligesådan til aftensmad).. og kun et stykke rugbrød/brød pr. dag - har gjort gavn... og jeg er ikke nær så sulten, som jeg ellers har været..
10 år18. februar 2014 kl. 08:28
Tirsdags vejning :-)
Super duber, at I synes det er en god ide med vejning tirsdag og fredag. Dejligt at I vil følges nedad :-).

Startvægt: 98,3
Sidste vejning: 97,8
I dag: 96,9

Vægt tab ialt: 1,4

Flot Ralu, at weekendens udskejelser er væk :-). Fimucile, sejt at du ikke tog på. Må indrømme at det lyder overvældende på mig, at du spiser oksebøf til morgenmad og at du går og er sulten. Men hvis det virker for dig, er det jo fint .-).

Mine planer for at opnå et vægttab er, at skære ned på sukker, som er min store fjende, i dagligdagen. Jeg har valgt at der ikke er noget der hedder at synde, fordi jeg arbejder med, ikke at slå mig selv i hovedet (det er jeg nemlig god til). Jeg har lavet et motto der hedde: vil du nyde må du yde:-). Jeg prøver at dyrke en eller anden form for motion hver dag.
Jeg spiser 6 gange om dagen, for at holde mit blodsukker så stabilt som muligt.
Det er min strategi, lige nu.

10 år18. februar 2014 kl. 09:43

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...