#22 af bruger slettet
Slankemakker søges
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+bruger slettet
Meget skidt..
En masse arbejde.. og når man er selvstændig, er det ikke så nemt at gøre noget ved.. :-( Har en medarbejder på oplæring, så det kommer til at hjælpe om nogle måneder - indtil da, har jeg dobbelt arbejde..
10 år30. januar 2014 kl. 18:21
calendula (slettet)
Det er flot, at du kan træne, når du har så travlt. Vil det ikke være ok at vente med at arbejde på vægttab til du har mere "luft"?
10 år31. januar 2014 kl. 07:20
bruger slettet
Jo - det ville nok være bedre - men hvis jeg ikke prøver at gøre lidt, så tager jeg blot mere på - bliver mere stresset og ked af det - og så er der negativ spiral :-( Men hvor hulen er det svært.. Jeg prøver at være tilfreds blot jeg ikke tager på lige nu..
10 år31. januar 2014 kl. 21:36
calendula (slettet)
Hej L_B
Dét lyder fornuftigt. Det er prisværdigt at holde vægten, når man både arbejder for to og så forsøger at overleve en så lang og mørk januar måned som vi har haft. Hvor skønt, at solen skinner lidt i denne uge. Jeg får ligefrem lyst til at motionere.
Vægt uændret. Har været nede med 600 g, men er nu oppe igen pga for meget rødvin i weekenden. Så nu er straffen at dagsrationen må skæres ned.
Dét lyder fornuftigt. Det er prisværdigt at holde vægten, når man både arbejder for to og så forsøger at overleve en så lang og mørk januar måned som vi har haft. Hvor skønt, at solen skinner lidt i denne uge. Jeg får ligefrem lyst til at motionere.
Vægt uændret. Har været nede med 600 g, men er nu oppe igen pga for meget rødvin i weekenden. Så nu er straffen at dagsrationen må skæres ned.
10 år3. februar 2014 kl. 18:40
calendula (slettet)
(med dagsration mener jeg kcal skal ned)
Vægt: 86,5 kg
Vægttab: ca 1,5 kg siden start.
Min udfordring eller skal jeg sige mulighed er stadig, at jeg spiser for meget efter arbejde. Det er der mit potentiale for vægttab ligger. Forhåbentlig kan jeg putte lidt motion på om aftenen nu, hvor det bliver lidt lysere.
Jeg har en time og 15 min bustur før og efter arbejde, dvs en lang dag væk hjemmefra, over 10 timer, så er træt når hjemme igen og kommer ofte til at snacke før og efter aftensmaden.
Vægt: 86,5 kg
Vægttab: ca 1,5 kg siden start.
Min udfordring eller skal jeg sige mulighed er stadig, at jeg spiser for meget efter arbejde. Det er der mit potentiale for vægttab ligger. Forhåbentlig kan jeg putte lidt motion på om aftenen nu, hvor det bliver lidt lysere.
Jeg har en time og 15 min bustur før og efter arbejde, dvs en lang dag væk hjemmefra, over 10 timer, så er træt når hjemme igen og kommer ofte til at snacke før og efter aftensmaden.
10 år5. februar 2014 kl. 07:23
bruger slettet
;-)
Jeg troede at dagsrationen af rødvin skulle ned.. nej, spøg til side... hvis der ikke er plads til et glas godt rødvin en gang imellem - så bliver det simpelthen for surt.. hellere lidt rund og imødekommende, end et surt ribs, der kun tæller kcal.. :-)
det er godt nok lang tid med bus :-( Håber du har noget godt at lytte til på vejen..
det er godt nok lang tid med bus :-( Håber du har noget godt at lytte til på vejen..
10 år5. februar 2014 kl. 07:42
calendula (slettet)
Hej L_B
Ja, det er langt, men turde ikke tage job i yderområde i sin tid, da vi flyttede på "landet", fordi amterne nedlagde de små sygehuse - er sekretær - hvor jeg kom fra, og det har de jo så også gjort over hele linjen sidenhen.
Men jeg vil se, om jeg ikke kan bruge tiden i bussen til at fremme min sundhed, fx drikke vand. Er dårlig til at få drukket nok, og måske er det en af årsagerne til at jeg snacker. Og så kan jeg spise grønsager, få masser af fiber, og gøre det til en hyggestund med det sunde og få lagt bunden, inden jeg kommer hjem.
Hvordan går det med dit stressede program?
Ja, det er langt, men turde ikke tage job i yderområde i sin tid, da vi flyttede på "landet", fordi amterne nedlagde de små sygehuse - er sekretær - hvor jeg kom fra, og det har de jo så også gjort over hele linjen sidenhen.
Men jeg vil se, om jeg ikke kan bruge tiden i bussen til at fremme min sundhed, fx drikke vand. Er dårlig til at få drukket nok, og måske er det en af årsagerne til at jeg snacker. Og så kan jeg spise grønsager, få masser af fiber, og gøre det til en hyggestund med det sunde og få lagt bunden, inden jeg kommer hjem.
Hvordan går det med dit stressede program?
10 år5. februar 2014 kl. 16:34
bruger slettet
Jo tak - det går..var af sted til træning i en time fra kl.6 i morges, og var ude og hjælpe en schweisshundefører her til aften, med at søge efter et anskudt dyr..
Jeg er glad for, at jeg "kun" har 15-20 min i bil hver vej... Kan godt forstå dit valg med arbejdet - men sørgeligt, at os på landet.. (også de mange, som burde have arbejde på sundhedsområdet lokalt)... er blevet tabere i systemet..
Det lyder fornuftigt med din plan - kunne du evt. lave en "snackpose" med grønt, til hver vej i bussen?
Jeg er glad for, at jeg "kun" har 15-20 min i bil hver vej... Kan godt forstå dit valg med arbejdet - men sørgeligt, at os på landet.. (også de mange, som burde have arbejde på sundhedsområdet lokalt)... er blevet tabere i systemet..
Det lyder fornuftigt med din plan - kunne du evt. lave en "snackpose" med grønt, til hver vej i bussen?
10 år5. februar 2014 kl. 21:29
calendula (slettet)
Ja, præcis. Nu skal jeg på cyklen en halv times tid, er aftalen med mig selv. Mere motion giver også en bedre balance ift. sukker- og madmonstret. Det er som om kroppen bliver bedre til at fortælle, hvad den har brug for, når den får regelmæssig motion. Det bliver simpelthen nemmere at vælge det grønne og frugt, når sulten melder sig. Hav en god søndag!
10 år9. februar 2014 kl. 12:25
Hvad er det der stresser? Det er da skidt med det stress.