Slankemakker søges

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Slankemakker søges
Jeg søger 1 til flere slankemakkere, som vil tage kampen op mod kiloerne sammen med mig..

Jeg er 27 år gammel, 180 cm høj, bor i Aalborg og vejer 101,5 kg, suk...

Jeg håber, at der sidder et par stykker derude med nogenlunde samme profil som mig, der er frisk på at NU skal det være.

Jeg forestiller mig at skrive herinde 2 gange om ugen (f.eks. mandag og torsdag) om vægt, opture/nedture mm.

11 år13. august 2013 kl. 18:13
re: Slankemakker søges
Hej

Jeg ved ikke lige hvad du søger i en slankemakker, men jeg vil også gerne have en makker at snakke med her inde, dele opture og nedture med.

Jeg er 35 år, 177 høj og vejer lige nu 97,1 :S Jeg bor i Høje Taastrup.

Min bror begyndte at lægge sit liv om for ca 1 år siden, og har tabt over 60 kg, nu er han lettere end mig, så jeg er super motiveret til at følge trop, og måske også overgå ham ;-)
11 år14. august 2013 kl. 19:39
Haha Mara - håber kun du har tænkt dig at overgå ham i mindst vægt og ikke vægttab :p

37,1kg er næppe sundt for nogen.

Jeg er allerede langt i mit vægttab nu som startede for 16 måneder siden (da jeg vejede 88kg) og lige nu er jeg bare i gang med den svære øvelse med vedligehold som desværre har givet et udslag på plussiden på vægten her i sommerferien.

Kan kun anbefale at benytte madital forummet til støtte og hjælp i den proces i skal igennem. Den her slags fælles vejetråde er rigtigt gode for mange og så kan jeg i øvrigt også anbefale torsdags vejningen af"ugens taber" herinde og de personlige dagbøger man selv kan lave... Begge dele har hjulpet mig meget.

Fortsat held og lykke med jeres fremtidige vægttab :)
11 år14. august 2013 kl. 21:00
Slankemakker søges
Hej Slank2012 og Mara

Jeg skal også tabe mig - vejer 107,2 skal ned og veje 85 kg så jeg er med som slankemakker.
jeg vil skrive om tprsdagen.
Stort knus til jer, og held og lykke
11 år15. august 2013 kl. 08:34
Hej til jer begge :-)
Jeg kunne godt tænke mig at høre lidt om jeres "slankeeventyr", hvor længe har i været igang og går det godt?
Selv er jeg lige begyndt (læs: lige begyndt på slankeforsøg 101). Jeg bruger de første par dage på at taste alt ind og få en fornemmelse af kcal-forbruget. Hold da op man bliver overrasket. Prøver jo på at tabe mig og synes selv at jeg holder igen men endte alligevel igår på 1900 kcal og idag på 2100 kcal - no wonder at jeg er blevet så stor, når det er det, som jeg spiser på de kcal-fattige dage. Mit store problem er frugt, det lyder måske mærkeligt, men jeg spiser virkerlig meget frugt og jeg har egentlig altid betragtet frugten som kcal-gratis, hvilket den jo på ingen måde er - ØV også...
Men til sagen. Vægten sagde imorges 101,3 som er min startsvægt. Indtil på mandag fortsætter jeg med at taste alt ind og "holde igen" og så håber jeg på et lille vægttab. Herefter skal der skrues ned for kcalerne og op for motionen. Det sidste bliver nok sværest, da jeg bor langt væk fra fitnesscenteret og har sparsom fritid pga. et krævende arbejde. Imorgen skal jeg hjem til min svigermor og spise aftensmad - det bliver en prøvelse. Hun serverer altid hvidløgsflutes og bearnaisesovs mm. + dessert.
Mara, det er da flot gjort af din bror. Hvor meget startede han på? Han må have nogle fantastiske guldkorn at dele ud af?!?!
Nove, vil du fortælle hvor gammel du er og hvor du bor? Jeg synes det er rart lige at vide lidt om hvem man skriver med, så man kan danne sig et indtryk :-)

God weekend...
11 år15. august 2013 kl. 22:49
Velkommen til slank2014!

En hurtigt kommentar: Man behøver ikke et fitnesscenter for at dyrke motion. En gåtur på 30 minutter hver aften gør underværker for et vægttab - hvis du går med ca. 5 km i timen, så er det (med din vægt) 250 kcal, hvilket svarer til 1/4 kg om ugen i vægttab. Hvis du går hurtigere eller i længere tid, så er det jo naturligvis bare flere kalorier der forsvinder :)
Derudover findes der masser af øvelser du kan lave hjemme - prøv eventuelt at gå på motion online og søg på cirkeltræning, så kommer der et online cirkeltræningsprogram der kun kræver lidt fri gulvplads (et forældet link til motion-online.dk er blevet fjernet)
11 år16. august 2013 kl. 00:40
Hej Slank 2014.

Jeg er 28 år gammel, 180 cm høj og vejede i morges 100, 3 kg. Tættere på din profil kommer jeg næppe. Jeg bor i Holbæk.
Jeg vil meget gerne følges ad, bakke op og skælde ud når/hvis der er brug for det, samt holde hinanden i ørerne.

Min slankehistorie begynder for 5 år siden hvor jeg rundede 100 kg for første gang - sikke et chok. Har gennem mine teenageår været eliteidrætsudøver, så det var en noget ny situation. Ved ikke hvorfor jeg ikke "opdagede" det på vejen.

Ved hjælp af madital tabte jeg mig 15 kg og var helt nede på 87 kg i foråret 2010. (Meget lang proces). Sommeren 10 gik min kæreste gennem 6 år og jeg fra hinanden, vi fandt dog sammen igen efter et par måneder, hvilket blev til lidt for mange hyggeaftner, samtidigt blev jeg færdiguddannet og startede arbejde, så fik ikke prioriteret motion så højt som jeg burde og jeg tog 5 kg på.

I februar 2012 besluttede vi, at nu var det tid til at kvitte smøgerne da vi gerne snart ville have børn. Dette resulterede i yderligere 6 kg på sidebenene, jeg var nu oppe på 98 kg. Jeg besluttede at så stor ville jeg ikke være når jeg blev gravid og gik igen igang med vægttab og smed da også 7 kg i løbet af foråret. I sommeren stod vægten stille og d. 2. september 2012 stod jeg med en positiv graviditetstest, til min store overraskelse. I maj i år fødte jeg vores fantastiske datter, jeg havde dog taget 25 kg på over de sidste 9 måneder. Jeg har idag tabt de 16 igen og vejer 100.3 kg. I første omgang er mit mål min før vægt på 91, men på længere sigt er mit drømmemål 80 kg.

Hvad er din historie?
11 år16. august 2013 kl. 22:44
Hej Magia
Min historie er lidt den samme som din og så alligevel ikke.
Den startede egentlig også for ca. 5 år siden, da jeg en dag steg op på vægten og den viste 96. Jeg fik et total chok eftersom det sidste tal jeg havde set var 82. Jeg var godt klar over at jeg havde taget lidt på, men havde ikke forestillet mig at det kunne være så meget. (Ligesom dig vil jeg ønske at jeg havde set det komme, men det gør man bare ikke) Anyways, jeg tabte mig da også til 82 efter et stykke tid, men så gik der et eller andet galt og begyndte at tage på igen. Jeg afsluttede min uddannelse her sidste sommer hvilket betød rigtig mange søvnløse nætter og total meget stress med afgangsprojektet. Efterfølgende sagde vægten ca. 100. Jeg har nu ligget stabilt i et år på ca. 100 kg. Vil så gerne tabe mig igen men der sker bare ingenting. Jeg spiser egentlig relativt sundt men så har jeg nogle dage, hvor jeg falder i og efter vægten at dømme opvejer de alle de sunde dage.
Jeg har ligesom dig en kæreste, som jeg har været sammen med i 6 år (i har så nok været sammen længere tid nu), men vi snakker ihvertfald også om børn og jeg vil så gerne tabe min inden, for ellers ved jeg bare at det går helt galt. Desuden tænker jeg også lidt at min nuværende vægt er en stor nok belastning for kroppen og et barn oveni vil hverken være sundt for min krop eller for barnet. Så jeg føler også lidt et tidspres nu for egentlig vil vi gerne igang med projekt baby NU men man taber sig jo ikke over en weekend så det er lidt svært.
Det må være dejligt med en lille baby - så er du på barsel nu?
Jeg har et midlertidt arbejde i et par måneder, da det er så svært at få fast arbejde i min branche (byggebranchen). Det er også rigtig træls for den oprindelige plan var at jeg skulle have fast arbejde (og gerne i et år) og så skulle vi have børn, men det faste arbejde hænger bare ikke på træerne og vi kan jo heller ikke vente for evigt med at få børn, så nu skal det snart være...
Jeg har jordens dejligste vovse, som jeg flittigt går ture med morgen og aften og jeg har en hest, som jeg rider på engang imellem. Jeg ville gerne ride oftere, men tiden og vejret driller ofte. Der er ingen ridehal så er vejret dårligt (eller er det blevet mørkt), ja så er der ingen ridetur til mig. Derudover går jeg i fitnessworld men det har stået på strandby lidt på det sidste, da jeg har svært ved at få tidsplanen til at gå op og hunden og hesten til hver en tid prioriteres højere, sådan er det jo at have dyr. Min kæreste er en rigtig arbejdsnørd, så huslige pligter som madlavning, tøjvask, rengøring mm. ligger også hos mig.
Min drømmevægt nr. 1 er 72 men ved godt at det er urealistisk. Min drømmevægt nr. 2 er 82 og i første omgang ville jeg være lykkelig for at komme under 90.
Hold da op, sikke en smøre jeg fik skrevet der. Men det er ihvertfald min historie :-)
Jeg glæder mig til at følges af og holde hinanden i skak med vægttabet - NU SKAL DET FANDME VÆRE!!!!
Held og lykke med den lille prinsesse :-)
Hvad er din strategi egentlig? tæller du kcal eller... ?
11 år17. august 2013 kl. 21:33
Hej igen.

Jeg beklager så inderligt at jeg har været SÅ fraværende. Har haft en datter der i 6 UGER ikke har villet sove til middag og derfor konstant har været overtræt. Herudover har hun haft ondt i ørerne og har derfor ikke villet ligge ned. Hold nu op det har været hårdt.
Jeg håber dit vægttab går fremad? Mit står desværre ret stille, men i og med min datter ikke har villet passes af andre er der ikke blevet meget tid til motion. Nu skal det være slut og på mandag går jeg i gang for alvor.
JEg skal dyrke motion mindst 3 gange om ugen og tælle kcal. Målet er at tabe 500 g om ugen.
11 år17. oktober 2013 kl. 22:15
Kan man nå at være med her?
Jeg vil i første omgang gerne smide de 10 kg. Har en gang tabt 20 kg og holdt det en 3 år. Nu er de 12 kg så desværre kommet tilbage. Vil gerne om jeg kunne smide de 12 kg inden det går helt galt. Er desværre faldet i de gamle dårlige vaner igen.

Hvad gør i andre for vægt tab? Hvor meget motionere i og hvad spiser i?
jeg er desværre helt umotiveret og mangler motivation og inspiration til vægt tab.

Er 160 cm høj og vejer 70 kg.
11 år24. november 2013 kl. 19:09

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...