#12 af hovedretten (slettet)
jeg hader menstruation...
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+hovedretten (slettet)
re: jeg hader menstruation...
jamen det letter da lidt på det at jeg ikke er palle alene. hvad gør i andre når mensen driller?
er forresten stolt. indregnede 50 gram linser i kosten idag og holder mig under niveau. det synes jeg er rart midt i alt det her. mangler vist stadig lidt kalorier men de kommer vel snigende med mælken i kaffen ;)
er forresten stolt. indregnede 50 gram linser i kosten idag og holder mig under niveau. det synes jeg er rart midt i alt det her. mangler vist stadig lidt kalorier men de kommer vel snigende med mælken i kaffen ;)
11 år19. januar 2013 kl. 18:08
hovedretten (slettet)
yay!
Så hoppede vægten ned på 93,6 det er to kilo af siden igår. mon hormonella er forsvundet? afsted til motions centret til en halv time i sofacyklen mens jeg læser lektier og en halv time ved maskinerne. så kan jeg både motionere OG læse lektier. det er sgu da win win
11 år20. januar 2013 kl. 08:49
Girl next door
re: yay!
Jeg har lige taget 2 kg på nærmest over night. Glæder mig til de forhåbentlig snart er smidt igen... :-/
11 år20. januar 2013 kl. 14:18
Libra80
Jeg nægter simpelthen at veje mig, når jeg ved det er på trapperne... Så jeg vejede mig sidst onsdag morgen... Og jeg vejer mig ikke igen før på onsdag... Så skulle de værste hormoner være overstået! :-D
11 år20. januar 2013 kl. 14:57
hovedretten (slettet)
jeg hoppede på vægten inden bad og den sagde 93 kilo lige som inden mens. har ikke bestilt andet hele morgenen end at rende op og tisse. heldigvis er badeværelset på 1 sal så det giver også motion. derudover fik jeg afstraffet mavedellen nede i motionscentret. se DET gjorde godt for mit selvværd!
11 år20. januar 2013 kl. 15:00
fedania
Jeg har vænnet mig til, at vægten går op og ned alt efter hvad tid på måneden det er. Jeg tror det hænger sammen med, at jeg vejer mig hver hverdags-morgen (næsten før jeg er vågnet helt). Den hyppige vejning har givet mig et afslappet forhold til vægten - nogle dage er den høj, andre er den lav; men når man zoomer ud, så går det samlet set nedad.
Jeg er heldigvis ikke en af dem som får vild trang til noget sødt når jeg har mens - men lakridsen lokker ekstra meget, specielt hvis jeg har mange smerter. Her er Nellie Dellies bare et vidunder som jeg er dybt taknemmelig for og sætter STOR pris på :)
Så mit "trick": Slut fred med vægten - både når du har mens og når du "bare" har almindelig hverdag. Stol på, at det du gør i forhold til din kost/motion er godt nok, og at når vægten giver udsving, så er det hormoner, væske, manglende søvn, stress og alt muligt andet der spiller ind (med mindre det fortsætter over en længere periode).
Jeg er heldigvis ikke en af dem som får vild trang til noget sødt når jeg har mens - men lakridsen lokker ekstra meget, specielt hvis jeg har mange smerter. Her er Nellie Dellies bare et vidunder som jeg er dybt taknemmelig for og sætter STOR pris på :)
Så mit "trick": Slut fred med vægten - både når du har mens og når du "bare" har almindelig hverdag. Stol på, at det du gør i forhold til din kost/motion er godt nok, og at når vægten giver udsving, så er det hormoner, væske, manglende søvn, stress og alt muligt andet der spiller ind (med mindre det fortsætter over en længere periode).
11 år20. januar 2013 kl. 20:30
calcit
Hehe jeg kan trøste jer med at det ændrer sig ikke...efter overgangsalderen er det samme mønster - og det har jeg drøftet med endnu ældre de har det også....det kan så komme bag på mig fordi der ikke er synlige beviser. Og så er det jeg lige skal huske; nåh ja jeg har mere lyst til søde end jeg plejer....og så regulerer det sig selv igen...
11 år30. januar 2013 kl. 14:15
Ringe trøst, men du er bestemt ikke den eneste ;-)