jeg hader menstruation...

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

jeg hader menstruation...
hvad gør i andre på den tid af måneden? jeg synes det er vildt demotiverende at tage 2-3 kilo på bare fordi hormonerne raser. derudover så er trangen til chokolade simpelthen ikke til at holde nede. der røg 5 gram linser indenbords fordi jeg bare MÅTTE have dem.
efter skiftet til paleo har jeg ellers ikke haft cravings så det var lidt en bet at snyde Grrrr men snyde gjorde jeg. motion de dage her er også noget skrammel. kroppen orker det ikke og at motionere på smertestillende er nok ikke voldsomt smart.

nå lidt pessimisme herfra. er jeg den eneste med de problemer?
11 år18. januar 2013 kl. 19:40
re: jeg hader menstruation...
50 gram linser. mit nul strejkede lige
11 år18. januar 2013 kl. 20:12
Hi hi... Mente nu heller ikke at 5 gr. kunne gøre så meget :-)

Ja jeg har det lige sådan med mensen. Især det med vægten er skrækkeligt irreterende. Hvis vi var smarte, så lod vi bare være med at veje os i den periode. Men DET er svært... Er jo nødt til at holde øje med, at vægten den nu også går ned igen efterfølgende :-)))
11 år18. januar 2013 kl. 21:05
Kan se at vores start og slutmål er nogenlunde ens :-)
11 år18. januar 2013 kl. 21:07
Jeg har det faktisk omvendt - har her de sidste par måneder opdaget at jeg smider et par kilos vægt under menstruationen, og så er det demotiverende bagefter, når jeg pludselig tager på uden at gøre noget forkert :O
Ved ikke hvad der er bedst ;)
11 år18. januar 2013 kl. 22:40
Åh jo, cravings, vægtøgning, smerter, slaphed... Menuen er klar herhjemme også! ;-)
11 år18. januar 2013 kl. 23:32
det jeg synes er mest irriterende er at jeg ved morgenvejningen kan SE at der er røget 2 kg på så jeg er gået fra 93 og op til 95 og med et vægttab på 4,6 kg er det rimeligt demotiverende. og som den her fine PCO type jeg nu n gang er bliver jeg tyk som en mand, så min mave er pænt stor mens ben og arme ikke er det. så den her oppustethed der følger med gør at end ikke mine fine cm mål som også faldt støt er positive i den her tid. og det giver mig SPAT. det kombineret med at manden min også er på kur og må spise næsten dobbelt så meget som mig gør mig enormt grumpy. For filan da hvor er det demotiverende!

ikke at jeg giver op men når folk spørger til hvordan det går har jeg bare ikke andre svar end at jeg ikke gider veje mig i den her uge (hvilket er en løgn og jeg hader at lyve) og så stamper jeg ellers langt væk med en tordensky over hovedet (jeg er ikke præ menstruel, jeg er per menstruel)

eneste positive er at de akne udbrud jeg tit døjer voldsomt med i den her periode er væk. tror det kommer af kostomlægningen til paleo og det sætter jeg da pris på.

Til gengæld er jeg fuldkommen brugt oven på 30 minutters motionscenter igår og den her fine tur på cross maskinen blev droppet for der var simpelthen ikke ernegi til det.

Men puh det er jo kun en periode? Jeg tænker at netop menstruationen er min demotivator nummer et fordi jeg simeplthen ikke kan se mig ud af det når jeg ståår midt i den. selv ikke tanken om at kunne rende rundt i bikini når vi tager til kroatien igen kan få min motivation op. så lige den her uge hver mdr skal jeg være ekstra opmærksom på mine overspringshandlinger

hov og så er jeg ved at stoppe med at ryge oveni så tilsæt selv et par ekstra gram crankyness og en knivspidsfuld emotionel psykopat. god cocktail ikke?

nå det var godt med vand ud af ørerne. tid til at finde resterne af mit selvværd og få pakket til motionscentret
11 år19. januar 2013 kl. 07:56
og så får jeg trang til at holde op med at spise også. fordi man så kan se på vægten at den går ned af. men for filan da det er jo heller ikke sundt! mig= besat af vægttab den her gang. det gælder vist om at få reflekteret mig til en balance
11 år19. januar 2013 kl. 09:25

JK91, det må sørme heller ikke ære sjovt, når det er omvendt...
Kiloer der rasler, - for at ryge på igen umiddelbart efter :-(
Ved da ikke, hvad dr er at foretrække.
11 år19. januar 2013 kl. 09:47
Ja jeg har det også omvendt. der forsvinder gerne 1,5-2 kg på den tid, og så kommer de på straks efter igen. Samtidig har jeg en konstant lyst til mad, og føler aldrig jeg bliver helt mæt på den tid. Er svært at jeg skal veje alt og skrive det ind inden jeg spiser det, bare fordi jeg ikke kan mærke mig selv...
11 år19. januar 2013 kl. 11:54

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...