108 kg til 75 kg inden august

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

re: 108 kg til 75 kg inden august
Hej alle dejlige mennesker som følger mit vægttab i dag er veje dag og vægten siger -100g siden sidste vejning. sidst sagde den -1,5 kg. Så i alt indtil nu har jeg tabt 1,6 kg...
Jeg tror grunden til det minimale vægttab er nok at jeg fik ekstra god mad fredag og søndag.. MEN man kan håbe at nu hvor jeg er begyndt på mit nye trænings-program så rasler kiloene af. :D
11 år29. januar 2013 kl. 08:03
Velkommen til, Henriette....

Synes det er skønt, at du har besluttet at ville tabe dig, men jeg bliver en smule bekymret, når jeg læser dine indlæg..... Du skriver selv, at du "lider af" yoyo-vægt - har tabt dig før og taget det hele (og måske lidt til??) på igen. Og for mig ser det ud som om, at du nu vælger at gøre det hele om igen.... Altså gå på en skrap kur, nedsætte din forbrænding i forløbet - og hvad sker der så, når du når dit mål........??

Jeg tænker, at der måske skal noget andet til, for at målet kan holdes også på den lange bane???

Håber ikke du tager mit lille indlæg ilde op - jeg har selvfølgelig intet belæg for at sige, at du blot gentager gamle mønstre, men baseret på egne erfaringer, ja så kan jeg godt frygte det!! For mig at se bør et hurtigt vægttab ikke være målet - men tværtimod et varigt vægttab, og det tror jeg ikke på kan opnås ved et skrap sultekur.....

Bare et lille pip fra mig - sammen med masser af ønsker om held og lykke med projektet :-)

Nikomath
11 år29. januar 2013 kl. 18:27
Du skal nok ikke forvente for meget af træningen i forhold til vægt-resultater. Først og fremmest starter kroppen med at producere mere blod (som vejer) og dernæst, så skal man altså VIRKELIG træne meget, før det modsvarer de mængder kalorier mange af os spiser for meget hver dag.

Et kalorieunderskud på 500 kcal om dagen (eksempelvis) kræver en gåtur på ca. 5 km (man ca 1 kcal pr. kg man vejer pr km. man går) hvis man vejer omkring 100 kg (og det vil føre til et vægttab på ca ½ kg om ugen, forudsat, at din mad stemmer overens med hvad du forbrænder i løbet af en dag). Det kræver en noget større indsats at skabe energiunderskud via træning end folk tror - bare så du ikke forventer mirakler :)
11 år29. januar 2013 kl. 19:21
Hej nikomath
Jeg har læst en del artikler her på det sidste hvori det er bevist at dem der netop hurtigt vægttab ofte har lettere ved at holde det.
Desuden så er jeg på ingen måder gået på hverken skrap kur eller sultekur, jeg spiser blot mindre end før og sundere så det er både en livsstils omlægning samt hurtigt vægttab.
Når jeg når mit mål forsætter jeg med at spise sundt og motionere :)
Det er rart at se at nogen bekymre sig, men jeg ville aldrig kunne holde ud at gå på sultekur det er jeg slet ikke stærk nok til, jeg spiser når jeg er sulten, men vælger så noget sundt i stedet for det sædvanelige usunde..
11 år31. januar 2013 kl. 10:51
Hej Fedania

som sagt er det ikke første gang jeg taber mig og kender derfor in krop. ved sidste vægttab tabte jeg minimum 2 kg om ugen. Jeg ved godt at jeg ikke kan forvente samme vægttab da jeg nu dyrker motion (nej sidst var der ingen motion) samt styrketræner en smule,MEN jeg ved at det er muligt.
Men rart at hører din mening og det med at man danner mere blod som jo også vejer noget, vidste jeg faktisk ikke helt, så god info.
11 år31. januar 2013 kl. 10:56
Jeg har hørt Arne Astrup udtale det med hurtigt vægttab mange gange - sjovt nok bliver han aldrig citeret rigtigt i aviserne.

Dét han siger er, at dem som har et hurtigt, højt vægttab ofte holder vægten; sandsynligvis fordi de har fundet sig tilrette med den ændring de har lavet. Hvis de ikke har fundet sig tilrette med ændringen, hvis de ikke kunne leve med det i længden, så taber de sig ganske enkelt ikke - hverken hurtigt eller langsomt. Så det handler på ingen måde om hvorvidt man taber sig hurtigt eller langsomt - men om hvorvidt man kan leve med de ændringer man indfører i det lange løb :)

Personligt tror jeg på at finde den metode som passer til en selv, og så blæse på hvad eksperterne siger om ens metode :)
11 år31. januar 2013 kl. 11:30
Jeg er helt enig vægttab som forløber i det små over mange år er kun en hygge narresut. Det eneste som tællere r at lukke munden og lette røven. Ellers er det fordi man reelt ikke vil. Man kan ikke begge dele : leve som før og tabe sig og efterfølgende holde vægten.....barskt men ærligt ment!
11 år31. januar 2013 kl. 13:20
Hej til Calcit OG alle jer andre

Hvor har du ret.
Det er det samme med alle andre livsstils ændringer. Man må tage en beslutning. Og så bare derud af. Selvfølgelig er det svært. Men det med "hygge" slankekure (livsstil ændring) Det dur bare ikke, har selv prøvet det mange gange, "så er det lige synd for mig èn dag, og så ryger der noget ind i munden som jeg bare IKKE skal spise. Næ tag en beslutning og før den ud i livet. Derfor kan man jo godt tage til familiemiddag eller en tur med veninderne . Bare man husker at gå tilbage - allerede næste dag til hverdagen igen.

Dette var lidt moralsk tale - bestemt også til mig selv :-)
11 år7. februar 2013 kl. 09:47
Hi hi
Åhhh calcit.. smiler ad dine ærlige betragtninger - det er jo så rigtigt det du siger. Halleluja.. og dejligt med lidt klarsyn..

Personligt lider jeg også af elevatorvægt, men er nok kommet lidt til den konklusion at min elevatorvægt er et livsvilkår. Et resultat af et forskruet forhold til vægt og mad, som jeg kæmper med nu - og sikkert resten af livet.

Min målsætning er derfor at snævre feltet for elevatorvægten ind til 5-7 kg (indtil videre kører jeg op og ned med 15 kg)..

Iøvrigt.. hvis jeg ikke taber mig hurtigt... så ryger motivationen, sådan er det. Jeg kan ikke gøre for det - fornuftigt eller ej. Hvad er så bedst - at tabe sig hurtigt og komme ned på en sundere vægt.. eller bare vedblive med at være stabil i et for højt (overvægtigt) leje?

Lovely
11 år7. februar 2013 kl. 11:15
re: Hi hi
enig desværre Lovely; det er et livsvilkår. Hvor trist det end er, for nogen af os. Fysisk tror jeg også det er sundere for hjertet m.m. med et forholdsvis hurtigt vægttab end at rende rundt med fast. For nogen af os er det genestik...det var ikke meningen at være efter nogen.....jeg er jo selv en af dem men mit tempermant dur ikke til at være årevis om et projekt......taler kun for mig selv.
11 år7. februar 2013 kl. 18:16

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...