7 kg inden nytår - følges? :)

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

re: : 7 kg inden nytår - følges? :)
Hej!
Sandybell: Ja det er ærgerligt når man har sat sig et mål og man ikke når det, men tænk på hvor sej du er at have taget beslutningen om at leve sundt! Der er nok et eller andet til de julefrokoster der er sundt. December er også en udfordrende måned, men hvis man bare spiser sundt alle de dage man ikke er ude, så skal det nok gå.
Jeg spiste chokolade i onsdags og drak gin og vin i lørdags, men jeg nød hver en bid og tår. Gider ikke have dårlig samvittighed, har fundet ud af at det tit er den der får mig til at falde tilbage, fordi jeg bliver sur på mig selv og så kan jeg jo lige så godt æde når jeg er så dårlig til at holde en kur. Så ikke mere dårlig samvittighed!

Jeg har heller ikke haft den bedste uge, selvom jeg har spist næsten udelukkende sundt! Tog lidt på efter sidste mandag, ved ikke om det er noget af al det vand jeg startede med at smide der lige kom på igen, har nemlig holdt min kost til punkt og prikke. Jeg var dog ude lørdag og fik i alt 3 glas hvidvin og 2 gin og tonics, men var god og tog ikke en stor kebab med hjem! Så i dag står vægten atter på 84,8kg! Det er dog 3 kg mindre end da jeg startede for 2 uger siden, så jeg kan vel egentlig ikke klage! Må bare være mindre besat af den vægt og af et par 100 gr der ikke betyder noget i det lange løb.

God mandag!
12 år3. december 2012 kl. 09:51
God dag her hos mig.... vejer 113,6. smidt 1.3 kg denne uge. jeg er tilfreds.
Ønsker god uge hele vejen rundt. Der kommer lidt udfordinger denne hyggellige måned
;-)
12 år3. december 2012 kl. 10:02
Flot Abelcat! 1,3 kg er et solidt vægttab - så stort tillykke!
Håber du har det godt Michellepiien og at det går bedre med din far!
Til aften har jeg lavet en stor portion tunsalat og en stor portion broccoli suppe - så er der mad til i morgen! Når aldrig at lave noget om morgenen og så står jeg altid i supermarkedet og skal finde på noget sundt at spise til frokost. Bare meget nemmere og billigere når man har lavet det selv og så ved man hvad der er i!
Jeg er meget glad for at have fundet ud af hvor nemt det er at lave supper ud af kål og hvor begejstret jeg egentlig er for smagen.
Skal til julefest på lørdag, heldigvis skal man tage noget med hver, så kan jeg jo bare lave en lækker salat. Ender sikkert med det kun er mig der spiser af den, men ja så spiser jeg i det mindste ikke af de andres mad :)
Sov godt!
12 år3. december 2012 kl. 23:23
Vægten sagde 75,9 kg her til morgen, så 200 g. tabt siden torsdag. Er ikk særlig tilfreds, men det går heldigvis den rigtige vej :) .. Men nej, går desværre ikk rigtig bedre. Min far har kræft 3 forskellige steder og har lige fået afvide at vi nok skal regne med max at ha ham i 2 år i nu, så er lidt hårdt for tiden :( .. Har ikk rigtig sovet den sidste uges tid og er nu kommet på sovepiller, hvilke jeg ikk ved om spiller et pus med vægten?

Sov godt piger, vil jeg i hvert fald prøve :)
12 år4. december 2012 kl. 01:45
Åh nej det er jeg ked af at høre Michelle. Med sådan en nyhed er vægttab pludselig ret ligegyldigt. Der er ikke rigtig ord for de følelser man har. Har selv været igennem det med en af mine forældre. I sådan en tid betyder venner og familie alt.
Håber alligevel du får en ok uge. Knus herfra
12 år5. december 2012 kl. 10:26
Hej, jeg er lidt sent på den, men kan jeg nå at deltage?
Jeg vejer i dag 71,7 og vil gerne være nede under 68 til nytår (:
12 år5. december 2012 kl. 16:12
Vægttabsparadokset
Hej Coolness! Velkommen til! Der er god tid til nytår og jo flere vi er om at opmuntre hinanden, des bedre :)
I dag står vægten på 84,1, dvs. en reduktion på 3,8 kg siden d. 20/11-2012 - det er da ret ok.

Læste om vægttabsparadokset i går aftes (nu ville jeg ønske jeg ikke havde) om at helbredsmæssigt sunde personer med et BMI på 25-30 mange gange ikke har gavn af et vægttab, tværtimod, fedtet beskyttede faktisk mod dødelighed. Det irriterende ved undersøgelserne og artiklerne er at der ingen aldersgruppe er angivet . Altså om det godt kan betale sig for en <40 årig at tabe sig, kontra en >60 årig. Forsøgene beror mest på ældre personer nemlig. Undersøgelserne pegede henad at man ikke skal være bange for det fedt der sætter sig med alderen og at det faktisk har en funktion og at samfundets kamp mod al slags overvægt er misforstået. Uanset hvad handlede det om at spise og leve sundt og så kan man vel ikke undgå at tabe sig hvis man før har levet helt grotesk?
Interessant og vigtig debat i hvert fald! Der ligger meget information på nettet og det er vigtigt at være kritisk, for fremgangsmetoder for undersøgelser varierer og der er en del uklarhed, men resultaterne virker ret entydige. Her er en generel artikel om emnet:
videnskab.dk
12 år6. december 2012 kl. 09:50
re: Vægttabsparadokset
Jeg fortsætter dog mit vægttab :D
12 år6. december 2012 kl. 09:54
Hej med jer, det bliver bare lige en hurtig update fra mig, har nemlig travlt med at forberede julefrokost, og har lavet sunde retter, og er topmotiveret for at spise sundt trods julefrokost idag, lørdag og søndag! for vægten sagde igår morges 81,7 ! Jeg er så sindsyg glad! havde næsten opgivet at komme under 82 i december :/ det nye mål var egentlig bare ikke at komme på 83 igen inden nytår, men nu holder jeg ved mit gamle mål om at nå under 80 :) om vægten så siger 79,9 den 31dec, så er det en succes! kæmper kæmper kæmper!! har desværre ikke lige fået læst jeres indlæg, må lige cathce up i næste uge, håber det går godt derude i denne fristende månede! :)
12 år7. december 2012 kl. 10:15
Stort tillykke Sandybell! Så er du snart under 80 :D
Jeg røg desværre på vanillekransvognen i går og min vægt har stået stille siden torsdag så den ligger stadig på 84,1! Håber jeg når mit første delmål til d. 20. der hedder 83kg :s
God søndag
12 år9. december 2012 kl. 13:45

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...