#11 af fedania
hej alle
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+fedania
re: protein barere?
Jeg bruger ind i mellem også pulver, som jeg tilsætter direkte til min mad - fx. i omelet, gryderet osv. Jeg synes det er rart at få noget rigtigt mad, men omvendt er det også rart at få flere proteiner i på en let måde :)
12 år23. oktober 2012 kl. 21:01
Reten
Der vil jo altid være en del kalorier i en proteinbar, for der proteiner = kalorier. 20 gram ren protein = 80 kalorier, og dertil kommer alt det der gør det til en bar, altså de kulhydrater der binder proteinen sammen og får den til at smage godt. Men jo, du kan lige så godt drikke 4-5 dl mælk, det er også en helt fin mængde protein fx efter træning. :)
12 år23. oktober 2012 kl. 22:27
KeyserSoze (slettet)
Du kan også sagtens få proteiner fra mange andre kilder, end via pulver eller barer...
Hvis du spiser et æg, får du, mener jeg 12g protein, eller mere måske... kalorietabel.dk
Så absolut en god kilde, andre gode kilder er Kvark og Skyr, hvor der er hhv. 13g og 11g pr. 100 g. - undtaget dog visse producenter af skyr, som eks. fra Løgismose... Kig på inpakningen, for dybere vejledning. :)
Hvis du spiser et æg, får du, mener jeg 12g protein, eller mere måske... kalorietabel.dk
Så absolut en god kilde, andre gode kilder er Kvark og Skyr, hvor der er hhv. 13g og 11g pr. 100 g. - undtaget dog visse producenter af skyr, som eks. fra Løgismose... Kig på inpakningen, for dybere vejledning. :)
12 år23. oktober 2012 kl. 22:46
beyondswish (slettet)
Jeg vil helt klart også anbefale andre kilder til protein end kedelig pulver og barer...
Æg og skyr f.eks. som det blev foreslået ovenfor... Magert kød er også proteinrigt, og hytteost f.eks... Faktisk er der en del muligheder hvis man kigger sig frem og tænker over hvordan man kombinerer sit madindtag i løbet af dagen. Jeg får i hvert fald rigeligt med protein nu igennem mit naturlige daglige indtag - og det er samtidig vaner der også holder på den lange bane :)
Æg og skyr f.eks. som det blev foreslået ovenfor... Magert kød er også proteinrigt, og hytteost f.eks... Faktisk er der en del muligheder hvis man kigger sig frem og tænker over hvordan man kombinerer sit madindtag i løbet af dagen. Jeg får i hvert fald rigeligt med protein nu igennem mit naturlige daglige indtag - og det er samtidig vaner der også holder på den lange bane :)
12 år23. oktober 2012 kl. 23:17