Ny her

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

re: Ny her
ja motion og lidt kost/væske ændringer.

indtilvidere er min aftale med lægen at jeg skal droppe udsund morgenmad, men godt må få en frøsnapper 2-3 gange om ugen.

maks ½ l sodavand el lign.

vi har ikke lavet andre aftaler, men skal selvfølgelig begrænse indtaget af sukker og fedt. og synes det går meget godt.

så skal jeg op i træningscenter 1 gang om ugen og ro alt hvad jeg kan + 5 min.

og cykle i stedet for at tage bilen der hvor det er muligt
12 år24. august 2012 kl. 06:56
så har jeg været til vejning igen og de sidste 14 dage har jeg tabt 1,4 kg. altså ret godt gået synes jeg selv.
12 år29. august 2012 kl. 21:14
Det er da også rigtig godt gået! Det er vist endda indenfor det man kalder "perfekt hastighed i vægttab" som er ½-1 kg om ugen, så det kan du sagtens være rigtig stolt af! :)
12 år29. august 2012 kl. 21:19
Rigtig godt gået :o) Det er da bare super godt gået. Fortsæt det flotte arbejde
12 år30. august 2012 kl. 08:50
De frøsnappere er det noget du har spist dagligt?
12 år30. august 2012 kl. 13:05
ja det er det. og nogen gange to. men det er slut nu.
12 år30. august 2012 kl. 14:02
Hvor er det bare flot med vægttabet! :-) Og velkommen til.

Jeg er også ved at afvænne mig fra sodavand - det er godt nok sukkerfri, men måske du kan bruge lidt inspiration. Jeg startede med at lave en aftale med mig selv om at jeg godt måtte drikke en dåsecola når jeg havde drukket ½ liter vand. Det fungerede faktisk ret godt. Efter 1-2 uger ændrede jeg det, så det blev til jeg i hverdagene skal drikke 1 liter vand inden dåsecolaen. Det er stadig det jeg kører med (på første uge), men målet er at jeg i hverdagene slet ikke skal drikke sodavand og i weekenderne mere moderat (jeg skal sørge for at drikke mit vand også).

Det er godt nok mange år siden jeg har fået en frøsnapper *G* Spiser du dem bare som de er eller med noget på? (nu ved jeg ikke hvor i landet du er fra, men det kan selvfølgelig også være at en frøsnapper hos dig er noget andet end her. Ligesom birkes ikke er det samme i Nordjylland som på Sjælland ;-) )
12 år30. august 2012 kl. 14:09
det går meget godt med bare at sige en halv liter sodavand dagligt. men det kan godt være at jeg skal prøve din taktik når jeg skal trappe længere ned.

så vidt jeg ved er frøsnappere ens over hele landet. en frøsnapper er jo egentlig bare en vredet tebirkes (med remonce selvfølgelig) min far er bager og har arbejdet både i jylland og bornholm og jeg bor selv i KBH så har efterhånden set brød i alle afskykninger.
12 år30. august 2012 kl. 14:27
Hehe, ja der kan man bare se. Jeg har altså aldrig fået en frøsnapper med remonce ;-) (jeg har arbejdet i en bager for snart 10 år siden, og der var en del københavnere der blev meget skuffet når de havde købt en birkes hos os ;-) )

Mht. sodavanden, så skal man jo også bare gøre hvad der virker for én selv. Ligesom alt andet i den her proces. Vi er jo alle forskellige og det er forskellige metoder der virker for os hver især. :-)
12 år30. august 2012 kl. 14:53
Hejsa.... Jeg vil gerne hoppe med i jeres gruppe hvis det er ok. Jeg er også 28 og vil gerne tabe mig 12 kg. Jeg er er egentlig ikke helt ny herinde.
Jeg startede første gang for 3 måneders tid siden, men opdagedekort efter at jeg var gravid. Desværre viste nf scanning i sidste uge at fosteret havde en misdannelse og manden og jeg valgte en abort.
Jeg har nu efter en god uges tid mod på at starte op igen. Og det er jo altid rart at følges med nogle jævnaldrende med nogenlunde samme mål..... Jeg har vejedes hver mandag....

Hilsen Sannie
12 år6. september 2012 kl. 07:58

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...